Sigma/Diamante Ogólne - Sigma kombi skóra LPG Brzeg
robertdg - 08-09-2012, 20:50 Temat postu: Sigma kombi skóra LPG Brzeg Witam serdecznie, z racji róznych zdarzeń mój znajomy zainteresowany jest owym autkiem:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C25710706.html
Kod: |
Model, Typ:
Mitsubishi Sigma, Kombi
Rocznik:
1995
Przebieg:
375 000 km
Rodzaj paliwa:
benzyna+LPG
Silnik:
2997 cm³ (Moc 177 KM / 130 kW)
Skrzynia biegów:
automatyczna
Liczba drzwi:
4/5
Kraj pochodzenia:
Niemcy
Kraj aktualnej rejestracji:
Polska |
Chciałbym Was prosić o garść informacji na temat Sigmy w automacie w dodatku na LPG, a może ktoś z Was posiada wiedze na temat tego auta, wszelakie spostrzeżenia/sugestie/informacje, etc.,
Pozdrawiam
moniaquba - 08-09-2012, 21:23
Odpuść sobie ten egzemplarz... Jest "zajeżdżony" jak dla mnie...
przebieg.... - ciekawe ile na gazie
Ta klapa (miał przejścia pewnie)
A sigma w automacie i na lpg jak najbardziej lepiej sedana 24V 205KM i automat.
I z tego co ja wiem skóry seryjnie chyba nie było w kombi przynajmniej ja się nie spotkałem...
robertdg - 08-09-2012, 21:30
moniaquba napisał/a: | Odpuść sobie ten egzemplarz... Jest "zajeżdżony" jak dla mnie... | Jakaś poparta informacja moniaquba napisał/a: | Ta klapa (miał przejścia pewnie) | Może poprostu zgnita moniaquba napisał/a: | A sigma w automacie i na lpg jak najbardziej lepiej sedana 24V 205KM i automat. | Ma być kombi i w gaz, to już nie moja fanaberia
moniaquba - 08-09-2012, 21:37
Drzwi z prawej strony też malowane tył
375 000 km nie wiadomo ile na gazie.. to wg Ciebie dobry stan??
Ciekawe w jakim stanie jest skrzynia biegów, jak je zmienia czy płynnie przełącza.
Kielichy pod maska - to bolączka sigmy (nie ma zdjęć nie wiadomo jak wyglądają)
Wg mnie sedan jest lepiej dopracowany był robiony w Japonii kombi było produkowane w Australii... Ale to szczegóły. Niech Wam gość podeśle więcej zdjęć i informacji.. Sigmy rdza tak łatwo nie bierze więc z ta klapą coś było. Znając życie nie działają spryskiwacze bo to także standard A poza tym szacun dla kolegi że sigmy szuka bo to chyba najlepsze auto lat 90-tych ze stajni Mitsubishi prowadzi się wyśmienicie i bardzo ładowne i sedan i kombi.
robertdg - 08-09-2012, 22:10
Istotny jest stan techniczny, to, że ma blisko 400tyś na liczniku (kto wie ile w pamięci) nie ma znaczenia jeżeli ktoś prawidlowo obsługiwał, nie można od blisko pełnoletniego auta wymagać ideału, bo takich to nawet w salonach nie ma, malowane elementy nie deklasyfikują auta, tymbardziej, ze autko ma swoje latka. Gaz, czy szkodliwy dla silnika - hmmmmmmmmm.............. już jakiś watek na ten temat jest, jezeli dobry montażysta wykonał i odpowiednio przeglądy były wykonywane, to nawet 300tys mu nie straszne.
Kolega potrzebuje duże auto, i namyśla się pomiędzy Mondeo 2.5V6 a Sigmą 3.0V6 ze znanych mi opinii Sigmowa jednostka jest zajefajna, no ale konkurent zaś napędzany jest łańcuchem, z drugiej strony Sigma odrobine mocniejsza i ten sam poziom spalania, itp, itd.
moniaquba - 08-09-2012, 22:15
Ze wszystkim się zgadzam.. tylko skąd wiesz jak ktoś obsługiwał autko przez 375 000 patrząc na sam lakier wnioskuję, ze co najmniej średnio Nie no gdzie ford - sigmę niech kupuje
robertdg - 08-09-2012, 22:20
Nie ulegajmy stereotypom, może właściciel nie dbał o lakier a dbał o mechanike, nie ma ludzi idealnych, a sigm kombi na allegro jest tyle, że można na palcach jednej reki zliczyć, teraz porównaj to z opcją Forda, gdzie i jaki wybór.
Kolega się obawia, że mu sie coś zepsuje w tym aucie i nie będzie miał gdzie fantów dostać
lukasz12 - 08-09-2012, 22:38
Skóra występowała w opcji na rynek Holenderski - najpewniej auto będzie z Holandii lub Belgii ,nie będzie miało szyberdachu za to właśnie w skórze.
Pewnie miało założone LPG jako że Holendrzy to sknery .
Ogólnie jak dla mnie ten egzemplarz nie powala, za 2000 można brać, ale na pewno na dzień dobry do włożenia z 1500-2000 na podstawowe rzeczy - nawet jeśli auto jest "na chodzie".
Ogólnie stan kombi jest zwykle sporo gorszy niż sedanów, wynika to z przeznaczenia - po prostu wół roboczy. Co do kielichów to jak na razie nie spotkałem kombi z parchatymi kielichami!
moniaquba - 08-09-2012, 22:41
Jest gdzie dostać
Janusz 58, Sław - forumowicze
a ta:
http://tablica.pl/oferta/...#e0430b88;r:;s:
może jeszcze aktualne
Jak skrzynia jest ok. I silnik. To niech kupuje
Wiadomo że auto w automacie ma mniej zjeżdżony silnik niż takie w manualu.
lukasz12 - 08-09-2012, 22:43
robertdg napisał/a: | Istotny jest stan techniczny, to, że ma blisko 400tyś na liczniku (kto wie ile w pamięci) nie ma znaczenia jeżeli ktoś prawidlowo obsługiwał, nie można od blisko pełnoletniego auta wymagać ideału, bo takich to nawet w salonach nie ma, malowane elementy nie deklasyfikują auta, tymbardziej, ze autko ma swoje latka. Gaz, czy szkodliwy dla silnika - hmmmmmmmmm.............. już jakiś watek na ten temat jest, jezeli dobry montażysta wykonał i odpowiednio przeglądy były wykonywane, to nawet 300tys mu nie straszne.
Kolega potrzebuje duże auto, i namyśla się pomiędzy Mondeo 2.5V6 a Sigmą 3.0V6 ze znanych mi opinii Sigmowa jednostka jest zajefajna, no ale konkurent zaś napędzany jest łańcuchem, z drugiej strony Sigma odrobine mocniejsza i ten sam poziom spalania, itp, itd. |
Co do ideałów pełnoletnich obejrzyj Sigmę Wojtasa021180 - jest pełnoletnia
I da się utrzymać lakier jak się chce, ale nie w przypadku 95% użytkowników w Polsce.
Co do silników to nie mam porównania z Fordem, ale gadki o "łańcuchach" to sobie zostawmy na imieniny u cioci - jak jest zaniedbany samochód to łańcuch też strzeli. Co oczywiście nie oznacza że w Sigmie nie pękały paski - tylko w 99% przypadków wynikało to zaniedbań użytkowników - wycieki oleju na pasku, uszkodzenie osłony i jakieś ciało obce które się dostało pod pasek rozrządu lub niewymienienie pompy wodnej - która i tak na szczęście jest napędzana zewnętrzną stroną paska. A rozrząd kompletny na normalnych częściach (nie JC) to w 12V całe 200 zł, więc nie wymienianie tego to grzech.
[ Dodano: 08-09-2012, 22:44 ]
To drugie kombi sprawia nieco lepsze wrażenie, ale zdjęć też mało. Fajne felgi.
moniaquba - 08-09-2012, 22:49
lukasz12 ma rację ze wszystkim co pisze a w szczególności o łańcuchach w Fordzie..
Na pewno właściwości jezdne, komfort, myśl techniczną SIGMA ma dużo lepszą niż Ford
wojtas - 09-09-2012, 10:23
To może ja też dodam swoje trzy grosze. Porównując te dwa egzemplarze po zdjęciach to ta z Łodzi robi lepsze wrażenie, widać że ktoś troszeczkę zadbał by auto wyglądało. LPG sekwencyjne też na plus, przynajmniej nie dławi dolotu, do tego w M/T więc jeszcze jakoś żwawo będzie się odpychać. Połączenie typu: kombi+LPG/mikser+AT bardzo spowalnia autko. Pęknięta szyba to nie problem idzie dostać zamiennik. Przy okazji wymiany można zadbać o konserwacje rantów nadszybia i słupków jest to bardzo newralgiczny punkt w sigmach szczególnie gdy szyba już wcześniej była wymieniana. Ta z Łodzi ma chyba jeszcze webasto, ciekawe czy sprawne. Ogólnie auta ciężkie do zajechania, ale niektórym się zdarza. "Najszybciej" umierają skrzynie A/T, manuale potrafią nieźle haczyć na 1,3,R. Odnośnie korozji, kielichy w kombi są zazwyczaj w lepszym stanie niż w sedanach ale to nie powód by tam nie zajrzeć. Tylna klapa, coraz ciężej znaleźć w dobrym stanie, korozja przy tablicy rejestracyjnej to standard. Progi w miejscach podkładania lewarka też potrafią się utleniać. Pod autem, przewody hamulcowe oraz ich mocowania potrafią być kruche jak papier, to samo tyczy się przewodów paliwowych przy zbiorniku. Elementy wewnętrzne zderzaków, belki, wsporniki w 80% egzemplarzy są mocno skorodowane, albo już ich niema. Korozja w innych miejscach to raczej wynik napraw blacharskich. Kończąc jeszcze słowo o silniku, "jest nie do zajechania" Jeśli się zadba o układ zapłonowy,olej, oraz płyn chłodniczy.
Tomek - 09-09-2012, 15:13
wojtas021180 napisał/a: | Połączenie typu: kombi+LPG/mikser+AT bardzo spowalnia autko |
100% racji
miałem z 7-9 lat temu przyjemność śmigać sporo Sigmą w kombi i manualu z mikserem BRC
spadek mocy na LPG rzędu 30%, w A/T może być tylko gorzej
wojtas021180 napisał/a: | "jest nie do zajechania" Jeśli się zadba o układ zapłonowy,olej, oraz płyn chłodniczy. |
i tu jest właśnie pies pogrzebany
bo Sigma, o której pisałem wyżej została wręcz rozjechana w ciągu 3 lat i ok. 90-100 tyś km.
kupiona od 1 właściciela w CH, 10 lat i ori 166 kkm przebiegu
na koniec skończyła na Lanosie, ale gdyby nie to, to czuję, że i tak niedługo poszłaby na złom
robertdg - 09-09-2012, 16:08
Słowem Waszego doświadczenia lepiej skierować oględziny ku Sigmie z Łodzi
mmatulek - 09-09-2012, 16:22
Myślę, że Sigma będzie zdecydowanie mniej pordzewiała niż Mondeo za podobną cenę. Co do rdzy w Sigmie to mam wrażenie, że kombi jest mniej podatne na nią.
|
|
|