To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Mazda Experiment Project Number 5

dexter_poz - 09-09-2012, 15:03
Temat postu: Mazda Experiment Project Number 5
Witajcie!
Chciałem Wam przedstawić swoje toczydełko jakim jest Mazda MX-5 z 2002 roku ;)
Długi czas szukałem Eclipse Spyder'a II generacji, niestety ciężko było... więc zmieniłem kierunek poszukiwań.

Roadster Mazdy również był w kręgu aut, o których marzyłem "od zawsze", podaż na rynku o wiele większa niż w przypadku Mitsubishi, no i stało się ;)

Troszku o aucie:
2002 rok, polift (NBFL)
silnik 1.6 110KM
szyby w prądzie i wspomaganie
...
reszty brak ;)

Za to dużo uśmiechniętych pokonanych kilometrów :D

Jak na japsa przystało w ciągu roku nic się nie zepsuło. Zadowolenie rośnie z każdym kolejnym dniem ;)

Od kiedy ją mam kilka rzeczy zmieniłem, co by mi się bardziej podobała :P
Fotki chronologicznie:

Na początku był stock:
PAŹDZIERNIK 2011



LISTOPAD 2011



GRUDZIEŃ 2011


W między czasie doszły halogeny, oraz przerobiłem obrysówki tak aby świeciły.
Felgi na lato Giovanni Cantoni 15x7J ET28.

MARZEC 2012




Potem trochę festynu ;) Kły przód i tył i zaciski na KoLorOwo! :D
MAJ 2012



oraz zmiana dolotu co by milej na ucho było ;)



Wyleciały dekle z alu





Trochę skóry do wnętrza


Sprężyny Sparco -30mm:
I stan obecny
LIPIEC 2012





To tak w mocnym streszczeniu ;)

Pozdrawiam!

BeNeK - 09-09-2012, 15:11

Mazda jest mega fajna . Fajny silniczek lekka buda no i RWD :D
Z taki uwag to wg mnie stożek w kiepskim miejscu bo przy kol. wydechowym i pewnie ciągnie ciepłe powietrze , jak by go ładnie obudować to na pewno dźwięk poszedł by in + .
I NA GLEBĘ Z NIĄ :mrgreen: !!
Gratki !!

moniaquba - 09-09-2012, 15:20

Szerokości i dalszej bezawaryjności :)
Jak dla mnie w wersji przed modyfikacjami wyglądała lepiej..
Te nowe felgi mi jakoś nie pasują do tego autka :mrgreen: - rzecz gustu :)

Marcin-Krak - 09-09-2012, 17:44

Fajnie, ze na Forum przybywają osoby z Mazdami :D
Niech się sprawuje, ale w końcu to wieczne autko Mazdy...

Mario - 09-09-2012, 19:43

Bardzo mi się podobają te mazdy :)
A jak z hardtopem, dostępny w jakiejś w miarę normalnej cenie ? :)

Krystian99 - 09-09-2012, 20:10

No dexter_poz, w końcu ją osmarowałeś ;)
Znasz moją opinię =D> \:D/ =D> \:D/ =D> \:D/
MaRIo_, hardtop jest dostępny za ok 2500zł jak ostatnio słyszałem :|

dexter_poz - 07-10-2012, 21:27

To na 99% ostatni sezon tych kół, na wiosnę będą zmiany :twisted:
W zawiasie raczej też ;)

Hardtop od 2000 do 3000 w zależności od kondycji i koloru. Na zimę by się przydał, ale budżet nie przewiduje :P



I w doborowym towarzystwie :P


Pozdrawiam!

dexter_poz - 03-11-2012, 15:53

Witam!
Kilka kosmetycznych zmian pod maską, tj. przeniesienie zbiorniczka płynu od wspomagania. Umożliwiło to zmianę położenia filtra powietrza.




dexter_poz - 30-04-2013, 22:27

Witam!
Kilka zmian nastąpiło od zeszłego sezonu. Wpadł między innymi gwint i inne felgi.
Obecnie prezentuje się tak:







Pozdrawiam!
DEXTER

Krystian99 - 30-04-2013, 23:25

Nonononono pięknie się prezentuje :P ładny wozik :)
dexter_poz - 21-10-2015, 13:28

Lata lecą, w aucie wiele rzeczy się zmieniło i zmienia nadal.
Najważniejsza zmiana w tym roku to modyfikacje silnika i napędu.
Na początku roku pod maskę wpadła turbina T25 od 200SX S13, która w chwili obecnej ładuje 0,7 bara. Więcej szczegółów po krótce:

SILNIK:
- seria 1.6 109,2KM /131Nm
- TURBO 1.6 202,5KM / 264,6Nm - 0.7 bara

- turbina Garret T25 z Nissana 200SX S13
- kolektor wydechowy spawany
- wtryski Mazda RX-8
- BOV SSQV 4 HKS style od FMIC
- osłona górna na chłodnicę wody i IC oraz na filtr powietrza
- Intercooler FMIC z przerobionymi górnymi wlotami
- filtr stożkowy
- olej silnikowy GULF Racing 5W50
- świece zapłonowe zimniejsze o stopień od serii

STEROWANIE:
- Ecumaster DET3
- sonda szerokopasmowa Innovate MTX-L + zegar AFR
- zegary Depo - EGT, BOOST, OIL TEMP

SKRZYNIA I SPRZĘGŁO:
- 5-biegowa
- sprzęgło wzmacniane z kołem zamachowym od 1.8
- przewód sprzęgła w stalowym oplocie HEL

DYFER:
- Torsen od wersji Sportive'a 6b
- poliuretany w dyfrze DEUTER Olkusz

WYDECH:
- wydech przelotowy 2.5" + jeden tłumik środkowy
- tłumik końcowy 2.5" custom od Kalińskiego
- wszystko spięte złączami v-band

ZAWIESZENIE:
- zawieszenie gwintowane V-maxx

HAMULCE:
- przewody w oplocie stalowym HEL
- płyn hamulcowy EBC HP 307+

FELGI I OPONY:
- felgi Japan Racing JR3 15x8J ET25
- opony Firestone 195 55 15

I NA ZEWNĄTRZ:
- OEM spoiler na klapie + nowe druty do wersji ze spoilerem
- dokładka pod przednim zderzakiem Corsa D
- Upskirt, podcięty tylny zderzak
- przednie lampy ala MSM
- symetryczny wsteczny (lewa lampa od anglika)
- świecące obrysówki
- dodatkowy przeciwmgielny
- tow hooki

Kilka fotek jak auto prezentuje się na dziś:










Obecnie trwają poszukiwania autka na zimę, bo Mazda zimuje w garażu. Może trafi się jakiś Misiek do kompletu ;)

Pozdr.
DEX

lisu - 22-10-2015, 22:26

@DEX

Nieźle, dużo kosztowało uturbienie? Robiłeś sam, czy w warsztacie?
Ile teraz robisz 0-100km/h?

dexter_poz - 23-10-2015, 19:21

lisu, myślę że miałbym ładnego Galanta za to sianko ;)
Ja nic nie robiłem, składał znajomy, który poskładał już kilka turbionych MXów.
Nie miałem jeszcze okazji zrobić takich pomiarów. Na wiosnę dmuchniemy 1 bara i się sprawdzi jak przyspiesza ;)

Pozdr.
DEX



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group