Nasze nieMiśki ;-) - Mazda Experiment Project Number 5
dexter_poz - 09-09-2012, 15:03 Temat postu: Mazda Experiment Project Number 5 Witajcie!
Chciałem Wam przedstawić swoje toczydełko jakim jest Mazda MX-5 z 2002 roku
Długi czas szukałem Eclipse Spyder'a II generacji, niestety ciężko było... więc zmieniłem kierunek poszukiwań.
Roadster Mazdy również był w kręgu aut, o których marzyłem "od zawsze", podaż na rynku o wiele większa niż w przypadku Mitsubishi, no i stało się
Troszku o aucie:
2002 rok, polift (NBFL)
silnik 1.6 110KM
szyby w prądzie i wspomaganie
...
reszty brak
Za to dużo uśmiechniętych pokonanych kilometrów
Jak na japsa przystało w ciągu roku nic się nie zepsuło. Zadowolenie rośnie z każdym kolejnym dniem
Od kiedy ją mam kilka rzeczy zmieniłem, co by mi się bardziej podobała
Fotki chronologicznie:
Na początku był stock:
PAŹDZIERNIK 2011
LISTOPAD 2011
GRUDZIEŃ 2011
W między czasie doszły halogeny, oraz przerobiłem obrysówki tak aby świeciły.
Felgi na lato Giovanni Cantoni 15x7J ET28.
MARZEC 2012
Potem trochę festynu Kły przód i tył i zaciski na KoLorOwo!
MAJ 2012
oraz zmiana dolotu co by milej na ucho było
Wyleciały dekle z alu
Trochę skóry do wnętrza
Sprężyny Sparco -30mm:
I stan obecny
LIPIEC 2012
To tak w mocnym streszczeniu
Pozdrawiam!
BeNeK - 09-09-2012, 15:11
Mazda jest mega fajna . Fajny silniczek lekka buda no i RWD
Z taki uwag to wg mnie stożek w kiepskim miejscu bo przy kol. wydechowym i pewnie ciągnie ciepłe powietrze , jak by go ładnie obudować to na pewno dźwięk poszedł by in + .
I NA GLEBĘ Z NIĄ !!
Gratki !!
moniaquba - 09-09-2012, 15:20
Szerokości i dalszej bezawaryjności
Jak dla mnie w wersji przed modyfikacjami wyglądała lepiej..
Te nowe felgi mi jakoś nie pasują do tego autka - rzecz gustu
Marcin-Krak - 09-09-2012, 17:44
Fajnie, ze na Forum przybywają osoby z Mazdami
Niech się sprawuje, ale w końcu to wieczne autko Mazdy...
Mario - 09-09-2012, 19:43
Bardzo mi się podobają te mazdy
A jak z hardtopem, dostępny w jakiejś w miarę normalnej cenie ?
Krystian99 - 09-09-2012, 20:10
No dexter_poz, w końcu ją osmarowałeś
Znasz moją opinię
MaRIo_, hardtop jest dostępny za ok 2500zł jak ostatnio słyszałem
dexter_poz - 07-10-2012, 21:27
To na 99% ostatni sezon tych kół, na wiosnę będą zmiany
W zawiasie raczej też
Hardtop od 2000 do 3000 w zależności od kondycji i koloru. Na zimę by się przydał, ale budżet nie przewiduje
I w doborowym towarzystwie
Pozdrawiam!
dexter_poz - 03-11-2012, 15:53
Witam!
Kilka kosmetycznych zmian pod maską, tj. przeniesienie zbiorniczka płynu od wspomagania. Umożliwiło to zmianę położenia filtra powietrza.
dexter_poz - 30-04-2013, 22:27
Witam!
Kilka zmian nastąpiło od zeszłego sezonu. Wpadł między innymi gwint i inne felgi.
Obecnie prezentuje się tak:
Pozdrawiam!
DEXTER
Krystian99 - 30-04-2013, 23:25
Nonononono pięknie się prezentuje ładny wozik
dexter_poz - 21-10-2015, 13:28
Lata lecą, w aucie wiele rzeczy się zmieniło i zmienia nadal.
Najważniejsza zmiana w tym roku to modyfikacje silnika i napędu.
Na początku roku pod maskę wpadła turbina T25 od 200SX S13, która w chwili obecnej ładuje 0,7 bara. Więcej szczegółów po krótce:
SILNIK:
- seria 1.6 109,2KM /131Nm
- TURBO 1.6 202,5KM / 264,6Nm - 0.7 bara
- turbina Garret T25 z Nissana 200SX S13
- kolektor wydechowy spawany
- wtryski Mazda RX-8
- BOV SSQV 4 HKS style od FMIC
- osłona górna na chłodnicę wody i IC oraz na filtr powietrza
- Intercooler FMIC z przerobionymi górnymi wlotami
- filtr stożkowy
- olej silnikowy GULF Racing 5W50
- świece zapłonowe zimniejsze o stopień od serii
STEROWANIE:
- Ecumaster DET3
- sonda szerokopasmowa Innovate MTX-L + zegar AFR
- zegary Depo - EGT, BOOST, OIL TEMP
SKRZYNIA I SPRZĘGŁO:
- 5-biegowa
- sprzęgło wzmacniane z kołem zamachowym od 1.8
- przewód sprzęgła w stalowym oplocie HEL
DYFER:
- Torsen od wersji Sportive'a 6b
- poliuretany w dyfrze DEUTER Olkusz
WYDECH:
- wydech przelotowy 2.5" + jeden tłumik środkowy
- tłumik końcowy 2.5" custom od Kalińskiego
- wszystko spięte złączami v-band
ZAWIESZENIE:
- zawieszenie gwintowane V-maxx
HAMULCE:
- przewody w oplocie stalowym HEL
- płyn hamulcowy EBC HP 307+
FELGI I OPONY:
- felgi Japan Racing JR3 15x8J ET25
- opony Firestone 195 55 15
I NA ZEWNĄTRZ:
- OEM spoiler na klapie + nowe druty do wersji ze spoilerem
- dokładka pod przednim zderzakiem Corsa D
- Upskirt, podcięty tylny zderzak
- przednie lampy ala MSM
- symetryczny wsteczny (lewa lampa od anglika)
- świecące obrysówki
- dodatkowy przeciwmgielny
- tow hooki
Kilka fotek jak auto prezentuje się na dziś:
Obecnie trwają poszukiwania autka na zimę, bo Mazda zimuje w garażu. Może trafi się jakiś Misiek do kompletu
Pozdr.
DEX
lisu - 22-10-2015, 22:26
@DEX
Nieźle, dużo kosztowało uturbienie? Robiłeś sam, czy w warsztacie?
Ile teraz robisz 0-100km/h?
dexter_poz - 23-10-2015, 19:21
lisu, myślę że miałbym ładnego Galanta za to sianko
Ja nic nie robiłem, składał znajomy, który poskładał już kilka turbionych MXów.
Nie miałem jeszcze okazji zrobić takich pomiarów. Na wiosnę dmuchniemy 1 bara i się sprawdzi jak przyspiesza
Pozdr.
DEX
|
|
|