Carisma - Techniczne - Cewka 1.8 GDI
hessboll2 - 11-09-2012, 17:55 Temat postu: Cewka 1.8 GDI Witam wszystkich ostatnio mam nierowna prace silnika w mojej Cari GDi 2000 rok dla sprawdzenia wszystkiego patrzyłem cała elektryke wyjołem wszystkie cewki i jedna z nich była cała w zielonym nalocie i wygladała jakby nie pracowała wogole reszta cewek czysciutka elegancka i moje pytanie brzmi jak sprawdzic czy ta cewka działa czy elektromechanik by dał rade ja sprawdzic a moze wy forumowicze macie jakis sposob zeby sprawdzic ta felerna cewke ..... nie mam kogos znajomego z tym silnikiem bo bym sobie przełozył i zobaczył czy objawy ustapia czy nie chodzi o nierowna prace i tak jakby na 3 gary pracował chociaz czasami niema takich objawow co sadzicie????
robertdg - 11-09-2012, 19:36
Multimetrem możesz przemierzyć cewke, instrukcja jest w manualu, jezeli były zaśniedziałe połaczenia to napewno miało to związek z objawami.
hessboll2 - 23-09-2012, 14:10
jakies inne sposoby moge ja np przełozyc na inny zawor i zobaczyc czy tamten bedzie pracował kolejna rzecza ktora zauwazyłem jest nadmierne trzesienie sie silnika mysle ze chodzi o ten 3 cylinder i zauwazyłem wczoraj ze auto samo przyspiesz momentami tak jakby sie załaczał i po chwili wyłaczał co utwuerdza mnie w szukaniu problemu w cewce kurde jakby ktos miał gdi obok mnie to bym wymienił i zobaczył na chwile czy bedzie poprawa!
ross - 23-09-2012, 14:23
Ostatnio miałem podobny problem lecz szybko zdiagnozowałem zamieniając fajkocewki miejscami i okazło się że to wina świecy , otóż po wykręceniu świecy zauważyłem jej mechaniczne pęknięcie prawdopodobnie przez poprzedniego właściciela przez nieprawidłowy montaż, bo klucz musi być nasadka do świec cienkościenna.A przecież pokonałem ok. 60 tyś km i było dobrze czasami w zimie łapał po rozruchu kilka obrotów na trzy gary, aż w końcu świeca dostała przebicia i było widać na końcu fajkocewki.Mażesz odłączać zasilanie od podejrzanego cylindra.
|
|
|