To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Silnik bierze olej

narciarz - 12-09-2012, 00:12
Temat postu: [I 2.0] Silnik bierze olej
Mój outek bierze duzo oleju silnikowego. Auto od nowosci serwisowane w niemczech w serwisie. Ostatnio musialem dolac 2,5 litra po jakichs 5 tys. Na autostradzie ok 160km bierze ok 100ml -130km/h. Wczesniej tez tak sie działo. Jak temu zaradzić? Obecnie olej liqui moly MoS2 kupiony w niemczech. Swiece irydowe wymienione dopiero po 70 tys ! (zaniedbanie poprzedniego wlasciciela)
jaceksu79 - 12-09-2012, 08:02

Jaki masz silnik i ile przebiegu? Nie masz nigdzie wycieku?

W najtańszy sposób mogę zaproponować płukankę silnika + zmiana oleju na PW :wink:
Co prawda może to być jak reanimacja nieboszczyka ale jeżeli masz przypieczony pierścionek to są 80% szanse, że pomoże

krzychu - 12-09-2012, 08:07
Temat postu: Re: Silnik bierze olej
narciarz napisał/a:
Swiece irydowe wymienione dopiero po 70 tys


Jeśli to 4G63 to tam się wymienia co 90 tys...

plecho1 - 12-09-2012, 08:28

Na początku warto sprawdzić ciśnienie sprężania. Jeśli to wina pierścieni, oczywiście olejowych, to w podobnym stanie będą też główne i sprawdzenie sprężania może wiele powiedzieć. Jeśli ciśnienie będzie ok, to może być wina uszczelniaczy zaworowych i być może wystarczy ich wymiana, co nie powinno być dużym kosztem, lub trzeba będzie wyremontować głowicę.
narciarz - 12-09-2012, 17:58

Jest może jakiś naprawdę dobry mechanik na dolnym śląsku, który byłby w stanie tego nie zepsuć albo dobrze zdiagnozować? Aha no i od jakiegoś czasu jak wymieniana była sonda lambda pali mi się check engine. Może za duza dawka jest podawana i przez to?
Przebieg 162 tys. gaz zalozony 10 tys. temu, ale wczesniej tez tak bylo. Nie schodziłem na doł ale jak wymieniał mi mechanik olej powiedział, że spód jak nowy. Olej 10w40, najwięcej go bierze na autostradzie, ale nie dymi, nic.

jaceksu79 - 12-09-2012, 19:00

narciarz napisał/a:
Olej 10w40


czyżby mobil S? czy sie pomyliłem?

narciarz - 12-09-2012, 22:04

Napisałem przecież w pierwszym poście, że liqui moly MoS2 z niemiec przeze mnie, osobiście kupiony. Taki jak tu: http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=23 Wcześniej był castrol. Jakoś przy 120 tys zostal zmieniony z 5w40.
jaceksu79 - 12-09-2012, 22:20

spoko, jakoś mi umknęło :oops:

no dobra, to diagnoza jest taka: masz zepsuty samochód :mrgreen: :wink: a tak poważnie to chyba kolejny przykład zniszczonego silnika przez "dobry olej"

dalej bym utrzymał 5w40, tylko weź coś czyszczącego
np. XFS 5W40 Millersa
jak już to nie pomoże no to tak jak pisali koledzy wyżej

[ Dodano: 12-09-2012, 22:28 ]
narciarz napisał/a:
Aha no i od jakiegoś czasu jak wymieniana była sonda lambda pali mi się check engine.


no i ciekawe w jakim stanie masz katalizator przy pobieraniu oleju

narciarz - 13-09-2012, 17:48

Byłem u mechanika, powiedział, że nie możliwe żeby przepalał olej bo byłby inny osad na świecach. Za 3k km wstąpię do niego na sprawdzenie szczelności sprężonym powietrzem.
A czy jest możliwe że zaczął brać olej po zmianie z 5w na 10w? Bo to było mniej więcej w tych ramach czasowych.

Katalizator pewno jest zapchany bo wywala błąd sprawności kata, ale boję się za to ruszać bo usłyszałem że pierwszego nie mogę ruszać a drugi najlepiej byłoby wymienić.

jaceksu79 - 13-09-2012, 18:13

narciarz napisał/a:
Byłem u mechanika, powiedział, że nie możliwe żeby przepalał olej bo byłby inny osad na świecach


zmień mechanika

narciarz napisał/a:
ale boję się za to ruszać bo usłyszałem że pierwszego nie mogę ruszać a drugi najlepiej byłoby wymienić.


jeszcze raz zmień mechanika

[ Dodano: 13-09-2012, 18:15 ]
narciarz napisał/a:
A czy jest możliwe że zaczął brać olej po zmianie z 5w na 10w?


moja odpowiedź wyżej

jaceksu79 napisał/a:
dalej bym utrzymał 5w40, tylko weź coś czyszczącego
np. XFS 5W40 Millersa

narciarz - 13-09-2012, 18:31

Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić kata, czy po prostu wywalić?
jaceksu79 - 13-09-2012, 19:04

tak, po prostu analizator spalin
elektryk - 13-09-2012, 19:51

narciarz napisał/a:
Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić kata, czy po prostu wywalić?
Możesz odkręcić sondę lambda od góry, zaświecić jakąś cienką latarką i popatrzeć. Jeśli to nic nie da to pozostaje demontaż kolektora wydechowego z katalizatorem.
rezon - 13-09-2012, 19:58

chyba jednak analizator spalin jak pisał Jacek to lepszy sposób sprawdzenia katalizatora niż jakiekolwiek wzrokowe oględziny.
elektryk - 13-09-2012, 20:58

rezon napisał/a:
chyba jednak analizator spalin jak pisał Jacek to lepszy sposób sprawdzenia katalizatora niż jakiekolwiek wzrokowe oględziny.
Ale jeśli silnik spala olej smarujący to analizator może pokazać jakieś dziwne pomiary. No i dodatkowo wydajność katalizatora zależy od wielu parametrów, więc nawet na podstawie cyferek ciężko ocenić czy działa czy nie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group