To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Off Topic - Podłączenie lamp ogrodowych na 230V

wilukce - 17-09-2012, 13:27
Temat postu: Podłączenie lamp ogrodowych na 230V
Chciałem na dniach podłączyć lampy ogrodowe, które leża w piwnicy od 5lat. Znalazłem je przy okazji weekendowego sprzątania.
No i tu mam kilka pytań.
1. Czy przerobić instalację na 12V ? Może 24V ? Bo 220V chyba może być lekko niebezpieczna w razie przebicia lub gwałtownych opadów i zwarcia. Czy uda się to dobrze zaizolowac ?
2. Mam 4 szt. lamp. Czy łączyć je szeregowo czy równolegle ?
3. Dodatkowo mam na wyposażeniu czujnik zmierzchowy, ale zastanawiam się czy zrobić jakiegoś bezpiecznika, który w razie awarai będzie zabezpieczał dom przed brakiem prądu ?

Jestem laikiem w temacie elektryki :)

Tomek - 17-09-2012, 13:32

wilukce napisał/a:

1. Czy przerobić instalację na 12V ? Może 24V ? Bo 220V chyba może być lekko niebezpieczna w razie przebicia lub gwałtownych opadów i zwarcia. Czy uda się to dobrze zaizolowac ?

da się

Cytat:
2. Mam 4 szt. lamp. Czy łączyć je szeregowo czy równolegle ?

równolegle
podłączysz szeregowo i jak Ci się spali jedna żarówka to nic się nie świeci, jak w choince w latach '80

wilukce napisał/a:

3. Dodatkowo mam na wyposażeniu czujnik zmierzchowy, ale zastanawiam się czy zrobić jakiegoś bezpiecznika, który w razie awarai będzie zabezpieczał dom przed brakiem prądu ?

obowiązkowo
skąd będziesz brał prąd??
jak masz jakieś gniazdko/światło/prąd na zewnątrz to powinieneś to mieć jakoś zabezpieczone którymś bezpiecznikiem w rozdzielni

mjsystem - 22-09-2012, 11:18

tomek84 napisał/a:
równolegle
podłączysz szeregowo i jak Ci się spali jedna żarówka to nic się nie świeci, jak w choince w latach '80

Jak podłączysz cztery żarówki 230V do zasilania 230V szeregowo to nic Ci nie zaświeci. Co najwyżej będą minimalnie żarzyć :P

wilukce napisał/a: