Nasze Miśki - GALANT V6 AVANCE manual
azbest - 17-09-2012, 14:58 Temat postu: GALANT V6 AVANCE manual 09.09.2011 – Zakup wymarzonego autka. Postanowienie było takie: koniecznie AVANCE V6, tylko manual, najlepiej sedan jeśli kombi to koniecznie ze skórą (coś za coś). Czaiłem się trochę, oglądałem i znalazłem. Pojechałem do Brzegu i po krótkim targi zakupiłem moje wymarzone autko od pana policjanta (pozdrawiam serdecznie). Trafiło się kombi ze skóra z podgrzewanymi fotelami, przebieg 193tys (możliwe że kręcony), lekka szpachla na masce od strony pasażera, chyba malowany, rocznik 99 po lifcie. Prezentowało się mniej więcej tak (taki sam tylko na innych fellach 15’’):
Na pierwszy rzut wymiana oleju, filtru oleju, wahacze dolne proste JAPAN 555, i końcówka drążka TRW.
21.09.2012 – Przyszedł czas na gazowanie auta. Stroniąc od druciarzy wybieram się na wycieczkę z Wrocławia do Gliwic do Pana SebasianaS do zakładu GZW. Zakładamy:
- Stag 300-6 Plus
- Reduktor Magic III
- Wtryski Hana 2000
- węże Parker
- rury ciekłego LPG: Faro
- Zbiornik Bormech
- wielozawór Tomasetto.
Zbiornik oczywiście w kole chyba 60L. Sterownik schowany w schowku na lewo od kierownicy. Cena: 4100 zł
01.01.2012 - W międzyczasie autko sprawuje się bez zarzutu. Spalanie w zakorkowanym Wrocławiu 12l/100 km gazu.poza miastem poniżej 10l, wszystko przy ciężkiej nodze. Raz trasę Wrocław – Jelenia Góra postanowiłem przejechać ekonomicznie i sprawdzić spalanie. Wynik 7.7 l/100 km LPG. Pancio jest dumny ;]
06.06.2012 – Pora na wiejski TUNING Jako że przednia maska jest mocno pokaleczona od kamyczków to postanowiłem zakleić carbonem. Przy okazji trochę sticker bombów i moja mania wyróżniania się w tłumie została jeszcze bardziej zaspokojona. Do tego nowe fele 17 ‘’ i autko zyskało nowy look. Ponizej foto jeszcze na starych zdecydowanie za małych oponach 205/40.
Aktualnie przód Continental 245/45 (TAK ! nic nie obciera !) tył: 235/45 Brigestone.
15.09.2012 – Autko od dłuższego czasu szarpie na niskich obrotach. Jako że mam wolny weekend to zabieram się za grzebanie. Zmiana świec na irydowe DENSO IK22 (ze względu na LPG), przewody WN NGK RC-ME111, zmiana filtru oleju na MANN W 610/3 oraz zmieniam olej z 10w40 (nie wiadomo jak długo był lany) na 5w40 Valvoline MaxLife poprzedzone płukanką Valvoline. Szarpanie ustało.
29.09.2012 - Wymiana uszczelek pod pokrywą zaworów
12.10.2012 - W miejsce halogenów dalekosiężnych trafiają DRL'y
17.12.2012 - Montaż komputera pokładowego UKP
Tomek - 17-09-2012, 15:05
azbest napisał/a: |
Aktualnie przód Continental 245/45 (TAK ! nic nie obciera !) tył: 235/45 Brigestone. |
czemu z przodu szersze i wyższe opony ??
wszelka logika nakazuje, aby było na odwrót
azbest - 17-09-2012, 15:24
tomek84 napisał/a: | azbest napisał/a: |
Aktualnie przód Continental 245/45 (TAK ! nic nie obciera !) tył: 235/45 Brigestone. |
czemu z przodu szersze i wyższe opony ??
wszelka logika nakazuje, aby było na odwrót |
Kierowałem się tym, że szersza opona idzie na oś napędzaną.
Co przemawia za tym, żeby było na odwrót ?
Tomek - 17-09-2012, 15:29
V6 nie jest potworem mocy, 245 mm to już dla tego silnika dużo
225 to już sporo
więc 235 mm będzie Ci lepiej ciągło niż 245
znowu 245 bym na tył (o ile tam wchodzi), ta opona ma znowu w teorii lepszą przyczepność
wolałbym lepszą przyczepność na tyle
no i wygląd
mając wyższą opone na tyle auto idzie do przodu w klin
azbest - 17-09-2012, 18:15
245 jest wyższa o 4.5 mm tylko więc chyba aż takiego wielkiego znaczenia to nie ma
z koleji ja wolę jak ucieka mi tył niż przód a wierz lub nie ale nawet ta 245 potrafi przymielić mimo 6.5mm bieżnika z drugiej strony ma sens to co piszesz więc przy następnym zakupie opon napewno wezmę to pod uwagę pozdro
Tomek - 17-09-2012, 21:29
azbest napisał/a: |
245 jest wyższa o 4.5 mm tylko więc chyba aż takiego wielkiego znaczenia to nie ma |
niby tak, niby nie
ale jak miałem 215/45 na przodzie i 225/45 na tyle to auto optycznie fajniej wyglądało
niby tylko 4,5 mm (plus różnica w bieżnikach pewnie podobnie), a jednak
Owczar - 17-09-2012, 21:35
A po co w ogóle tak szerokie opony? Przecież na polskich drogach tylko pogarszają trakcję...
diabelll - 17-09-2012, 21:48
tez tak mysle na tyle moglo by zostac 225 ale ogolnie w pl to 215 na 50 chyba max moim zdaniem przynajmniej w krakowie
deejay - 17-09-2012, 21:48
Witamy nowego klubowicza we Wrocławiu , szerokości życze
m6riano - 18-09-2012, 00:17
witamy...szerokości..
ps. zalej porządnego syntetyka...maxlajf jest przereklamowany..;-)
Tomek - 18-09-2012, 08:19
m6riano, coś się tak uczepił tych olei, olei "syntetycznych", Valvo, Maxlife'a i ogólnie
sam lejesz olej, który to jest niczym innym jak olejem mineralnym z dodatkiem jakiegoś oleju "syntetycznego", pewnie HC (czyli znów minerał)
i jeździsz
ogólnie to widzę w ostatnich miesiącach straszną schizę jeśli chodzi o oleje
Maxlife przereklamowany nie przereklamowany, ja 90% mojej jazdy przejechałem na tym oleju i z tej półki cenowej jest na pewno warty
wszystko zależy od stanu wyjściowego auta
custom - 18-09-2012, 09:28
fajny samochód i z Wrocławia
gratulacje
KucharZ - 18-09-2012, 22:03
Witam nowego Maniaka z Wrocławia . Autko już było widziane na mieście w zeszłym tyg. w rejonie Kukuczki Jest charakterystyczne więc cieżko się pomylić
Gratuluje zakupu
azbest - 19-09-2012, 08:01
Owczar napisał/a: | A po co w ogóle tak szerokie opony? Przecież na polskich drogach tylko pogarszają trakcję... |
Kupiłem po okazyjnej cenie
deejay napisał/a: | Witamy nowego klubowicza we Wrocławiu , szerokości życze |
Dzięki ! Czyżby to nie Twójego Galanta napotkałem kilka razy zaparkowanego przy Manhatanie obok pasażu Grunwaldzkiego ?
m6riano napisał/a: | witamy...szerokości..
ps. zalej porządnego syntetyka...maxlajf jest przereklamowany..;-) |
Za 10k km mam plan zalać Liquid Moly no chyba że ten Valvoline wyjdzie czarny jak smoła to chyba jeszcze raz go zaleje
KucharZ napisał/a: | Witam nowego Maniaka z Wrocławia . Autko już było widziane na mieście w zeszłym tyg. w rejonie Kukuczki Jest charakterystyczne więc cieżko się pomylić
Gratuluje zakupu |
Fakt. Stoi tam dosyć często podczas gdy ja pracuję Dzięki za gratulacje i pozdrawiam.
Owczar - 19-09-2012, 08:13
Ale czy okazyjna cena jest warta tego by pogarszać bezpieczeństwo?
Po opadach deszczu ten samochód będzie wpadał w aquaplaning jak szalony. Na nowych dunlopach o rozmiarze 205 nie ma problemu by wpaść w aquplaning, a na tym rozmiarze będziesz musiał jechać wolniej od aut typu seicento. DO tej masy ta opona jest stanowczo za szeroka. Podobny problem będziesz miał na polskich nierównych drogach. Takie koło będzie miało tendencje to wpadania w drgania i gorzej będzie się trzymało nawierzchni.
Niezaprzeczalnie, na równej, suchej drodze trzyma się lepiej, ale takich dróg w Polsce mamy jak na lekarstwo
|
|
|