Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Tarcze i klocki.
PatricoWroc - 18-09-2012, 23:10 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Tarcze i klocki. Panowie pilna sprawa. Potrzebuję wymienić klocki, no i tarczę ze względu na to, że wracałem do domu na zjechanych klockach i zaorałem tarcze.
Możecie coś polecieć w rozsądnej cenie? Coś do 300 złoty za komplet. Może być z Inter Cars (mam kartę), jakiś sklepów z Wrocławia bądź allegro. Zależy mi na czasie bo auto mi stoi, a jest mi pilnie potrzebne.
Z góry dzięki wielkie.
robertdg - 19-09-2012, 08:03
Najtańszy zestaw ABE - klocki i tarcze, póżniej LPR - tez tarcze i klocki, a jak chcesz coś bardziej markowego to TRW lub Brembo tarcze i klocki ATE/Brembo/Ferrodo (ale w tym przypadku będziesz musiał coś dorzucić do ceny) - zdzwoń i zapytaj jaką mają dostępnośc zestawu i cene
Poszukaj jeszcze kontaktu do sklepu petrocar na chopina we Wrocławiu - kiedys kupowałem u nich i mieli dobre ceny
PatricoWroc - 19-09-2012, 23:03
Zamówiłem ABE, komplet tarcz i klocków coś koło 270 zł. Jest jakiś poradnik na forum co do wymiany tarcz? Klocki umiem, ale z tarczami nie wiem.
robertdg - 20-09-2012, 07:53
Jeżeli wiesz jak zmienic klocki, to do tej czynności musisz dorzucić odkręcenie jarzma (to w czym się osadza klocki), demontaż tarczy, wyczyszczenie piasty i ponowny montaz wszystkiego - nie zapomnij o wyczyszczeniu jarzma tam gdzie pracują klocki
remi - 20-09-2012, 10:57
jeśli tarcze nie będą chciały zejść to po prostu walnij je młotkiem od środka tak żeby wypadły na zewnątrz, nie przejmuj się nimi i nie trać czasu na powolny demontaż, i tak idą na śmietnik. Przed zamontowaniem klocków przetrzyj je jakimś zmywaczem lub rozpuszczalnikiem, to samo zrób z tarczami. Po zamontowaniu wszystkiego nie hamuj gwałtownie przez jakieś 300 km.
Jarzmo chodzi na prowadnicach, trzeba je rozruszać, wyczyścić i nasmarować. Jeśli chodzi o smarowanie to ci nie pomogę, może ktoś inny się wypowie. Ja przerabiałem już zwykły smar a teraz kupiłem coś z dodatkiem miedzi. Szkoły są rożne, mi mechanik powiedział, że albo zwykły smar lub nawet na gęsty olej silnikowy, wg. niego smary z dodatkiem miedzi strasznie zapychają wszystko. Ja teraz kupiłem jakiś spray właśnie do dużych temperatur, podobno przeznaczony do takich rzeczy. Nie wiem jak się sprawdzi bo składałem wszystko jakieś 1,5 miesiąca temu.
tutaj coś znalazłem, może pomoże.
http://forum.mitsumaniaki...=tarcze&start=0
PatricoWroc - 20-09-2012, 11:22
Zabiorę się za to w sobotę. Porobię jakieś fotki i może zrobię jakiś poradnik.
Hugo - 20-09-2012, 20:25
remi napisał/a: | Jarzmo chodzi na prowadnicach | Nie jarzmo, tylko zacisk hamulcowy. remi napisał/a: | smary z dodatkiem miedzi strasznie zapychają wszystko | Święte słowa. Hamulce należy składać na specjalną pastę, np. firmy Ate.
http://allegro.pl/pasta-m...2603060655.html
pepcio5 - 21-09-2012, 22:01
Pasta ATE jest bardzo dobra, na miedzowym co raz zapiekał mi się zacisk, a na ATE spokój
remi - 22-09-2012, 00:14
Hugo, masz rację!!! z tym jarzmem i zaciskiem. RESPECT!!
dzięki za pastę. Następnym razem na pewno użyję.
PatricoWroc - 25-09-2012, 19:21
Wymienione. Pozostaje mi chyba tylko odpowietrzyć układ bo pedał hamulca łapie trochę za nisko jak dla mnie, chyba, że sam się podniesie po "dotarciu" ich?
|
|
|