To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - 1.8GDI wysokie obroty przy starcie silnika

parys2007 - 22-09-2012, 19:17
Temat postu: 1.8GDI wysokie obroty przy starcie silnika
Witam serdecznie.Panowie mam taki problem,podczas startu silnika gdy jest zimny bardzo wysoko podbija obroty ok.3000do 3500rpm.i po chwili spadają do 1500,1600rpm.jak się rozgrzeje spadają do ok.700rpm.co może być tego przyczyną? 1,8GDI 2000rok.
Budrys - 27-10-2012, 10:00

Cześć. Muszę się dołączyć do pytania. U mnie po czyszczeniu przepustnicy i dolotu obroty przy odpalaniu dochodzą do 2800rpm, poza tym na zimnym silniku obroty falują, stawiam na silniczek krokowy.
radek8622 - 27-10-2012, 11:49

Wiec tak po odpaleniu zimnego silnika obroty ida w gore i moga sie wachac na poziomie 1500xr.auto ma ssanie dopuki nie osiagnie temp.do pierwszej kreski chyba 30st. Pozniej obroty spadaja na ustalone ok 800 wiec reakcja prawidlowa.Natomiast jest zle gdyby trzymalo je powyzej tysiaca lub falowanie.
Budrys - 27-10-2012, 12:47

radek8622 napisał/a:
Wiec tak po odpaleniu zimnego silnika obroty ida w gore i moga sie wachac na poziomie 1500xr.auto ma ssanie dopuki nie osiagnie temp.do pierwszej kreski chyba 30st. Pozniej obroty spadaja na ustalone ok 800 wiec reakcja prawidlowa.Natomiast jest zle gdyby trzymalo je powyzej tysiaca lub falowanie.

Według manuala w obecnych temperaturach do 1550rpm i ta miałem dopóki nie wyczyściłem silnika z nagaru.

mateusz8230 - 27-10-2012, 13:42

a jak wyczyściłes silnik z nagaru? ostra jazda czy co?
Budrys - 27-10-2012, 14:18

mateusz8230 napisał/a:
a jak wyczyściłes silnik z nagaru? ostra jazda czy co?


Zdejmowałem cały dolot, przepustnicę, egr, i ile było można sięgnąć w głąb głowicy. Nitro ładnie zeżarło.

radek8622 - 27-10-2012, 15:16

Budrys, jak czysciłes nie zapchałeś otworów w przepustnicy??? dziwne ze masz dalej to falowanie.słuchaj spróbuj zaślepić EGR i zobacz jak obroty chodzą.
Budrys - 28-10-2012, 08:24

radek8622 napisał/a:
Budrys, jak czysciłes nie zapchałeś otworów w przepustnicy??? dziwne ze masz dalej to falowanie.słuchaj spróbuj zaślepić EGR i zobacz jak obroty chodzą.

Wczoraj korzystając z dziury w chmurach wyjąłem przepustnicę i zajrzałem do krokowca. Był niemal w idealnej czystości. Otwory wszystkie drożne także poskładałem wszystko i nauka obrotów. Narazie objawy podobne, czyli na zimnym chce zgasnąć ale coś podbija obroty i tak w kółko puki nie zagrzeje się. Na wykresie z evoscana brakuje mi ładnej sinusoidy od sondy lambda, nie wiem czemu, błędów żadnych nie ma.

plecho1 - 28-10-2012, 08:48

A może na dolocie masz jakąś nieszczelność, może pa złożeniu wszystkiego przepuszcza jakaś uszczelka lub ten wspomniany wcześniej EGR.
volve - 28-10-2012, 10:14

Pamiętajcie, że problemy z obrotami to nie tylko przepustnica !!! To m.in. również mogą być problemy z pompą WC. Najlepiej, jakbyś zapytał na podforum śląskim, czy ktoś nie ma u Was EvoScana i kabelka. Wtedy możnaby sprawdzić, jak wygląda ciśnienie na pompie WC, jak wyglądają trimy, czy napięcie na TPS jest odpowiednie itp.
Budrys - 28-10-2012, 10:30

volve napisał/a:
Pamiętajcie, że problemy z obrotami to nie tylko przepustnica !!! To m.in. również mogą być problemy z pompą WC. Najlepiej, jakbyś zapytał na podforum śląskim, czy ktoś nie ma u Was EvoScana i kabelka. Wtedy możnaby sprawdzić, jak wygląda ciśnienie na pompie WC, jak wyglądają trimy, czy napięcie na TPS jest odpowiednie itp.


Mam evoscana legalnie kupionego. Trimy mam: low 2% mid 4,5% ciśnienie WC 4,9-5,3
niestety sonda 0,02V cały czas
AFM map zamiast 14,7 skacze 13,6-14,1
Air/Fuel cały czas 0,99 na starych logach było 2
Chyba sonda padła

radek8622 - 28-10-2012, 14:40

Budrys, Mówię wstaw blachę żeby zaślepić EGR-a zobaczysz jaka będzie reakcja.Ja miałem też taki cyrk z obrotami i zaślepiłem zawór.Teraz po czyszczeniu ładnie wszystko gra.Ewentualnie sprawdź szczelność układu,łącze elastyczne i w górę może masz nie szczelny i lambda przekłamuje.
volve - 28-10-2012, 15:19

Budrys napisał/a:
niestety sonda 0,02V cały czas


Nawet podczas jazdy ? W takim przypadku sprawdź, czy się nie odpieła, przeczyść styki. W najgorszym przypadku wymień.

Jak możesz, to wrzuć mi logi:
- 6 minut na biegu jałowym na rozgrzanym silniku
- z jazdy, gdzie wkręcasz auto mniej więcej do odcinki

Ja cały czas czytam, obserwuję i się uczę na temat tego silnika, niestety kopalnia wiedzy jest po rosyjsku i trzeba się domyślać, co tłumacz google miał na myśli :D

Budrys - 28-10-2012, 15:42

volve napisał/a:
Budrys napisał/a:
niestety sonda 0,02V cały czas


Nawet podczas jazdy ? W takim przypadku sprawdź, czy się nie odpieła, przeczyść styki. W najgorszym przypadku wymień.

Jak możesz, to wrzuć mi logi:
- 6 minut na biegu jałowym na rozgrzanym silniku
- z jazdy, gdzie wkręcasz auto mniej więcej do odcinki

Ja cały czas czytam, obserwuję i się uczę na temat tego silnika, niestety kopalnia wiedzy jest po rosyjsku i trzeba się domyślać, co tłumacz google miał na myśli :D


Niestety nie umie wrzucić pliku na forum, poślij na PW swojego maila.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group