To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Spadające paski wielo klinowe

foxster - 25-09-2012, 11:34
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Spadające paski wielo klinowe
Witam Forumowiczów , czytam was od dawna :roll: ale dopiero teraz przyszło sie zarejestrować , :oops: ponieważ mam problem z autem :idea: ,a nie miałem jakieś 170 tys . Moja cari to udana konstrukcja i nic w niej nie psuło sie aż do dziś ,a mianowicie zapaliła mi sie kontrolka akulumatora,ok rozumiem brak ładowania i bedzie problem ,pacze pod maske brak paska od alternatora (a wracałem z wawy do domu) ok dojade ile starczy aku i najwyżej zostawie na stacji paliw i jutro wruce z paskiem i tak zrobiłem założyłem pasek w 20min i jazda do domu, wszystko ok ,auto rano odpalam i zrzuca mi paski obydwa, od alternatora i od sprezarki klimy z pompą wody.Dlaczego ? zakładam 3 razy i spadają po odpaleniu ,czas sie temu inaczej przyjrzeć pacze lukam i widze przyczyne ,koło pasowe wielo klinowe które napedza alternator i sprezarke i pompe wody jest blisko podłużnicy jakieś 5mm to za blisko sprubowałem wcisnąć w strone silnika i O dziwo weszło jakieś 1cm mimo to koła pasowe nie sa jeszcze w lini , decyzja laweta i warsztat bo sam nie poradze. Moje pytanie brzmi czy ktoś z kolegów miał takie coś bo mimo przeszukiwania forum nie znalazłem nic na temat (szukajka dobrze działa,sprawdziałem na wiele sposobów i ustawień),nastepne pytanie moje to czy ktoś ma schemat bebechów silnika 4G93 bo szukałem i też nie znalazłem .
Szykuje sie też do wyeliminowania ''cykania '' szklanek ale najpierw zobacze co z tym kołem pasowym ,bo może trzaba nowe serce bedzie moja Cari ma już 305tys moze już czas a moze nie zobaczymy.
Pozdrawiam i sorki za potok słów ale tam mam i nie zmieniam tago...

Hugo - 25-09-2012, 14:37

Czytając temat wątku od razu wiedziałem, że przyczyną będzie rozwulkanizowane koło pasowe wału. Rzeczywiście rzadko spotykana usterka w Carismie 1.8 GDI, ale to dobrze, bo ceny używanych kół nie powinny być wysokie. Wymień koło pasowe wału i w drogę.
foxster - 25-09-2012, 17:29

Witam :lol: bez błedna ocena ,rzeczywiście tak mi powiedziano w warsztacie ,tylko cena mi sie nie zgadzała jaką mi powiedzieli za kółko o jakieś 300% droższe niż w sklepie, tak że jutro zamawiam ,a w czwartek je wsadza , ......może to przypadek z tą cena może w sklepie sie pomylili ,jutro zobacze. dzieki za pomoc
Hugo - 26-09-2012, 10:06

Gdybyś chciał kupić używane to śmiało kupuj u tego sprzedawcy: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=21381658
W 100% pewne zakupy i zadowolenie.

Tryniu - 10-01-2013, 18:06

Witam. Szukałem podobnego tematu aż znalazłem.
Otóż mam podobny problem. Autko jeździło super aż do momentu, zaświeciła się kontrolka ładowania. Byłem pewien że stało się coś z alternatorem lecz gdy usiłowałem go wykręcić zauważyłem ze zsunęło się koło pasowe przez co spadają paski. Zdjęcie przedstawiam poniżej.
Chciałbym dodać że paski założyłem z powrotem dlatego są mniej więcej na swoim miejscu.
Moje pytanie brzmi:
Czym może być spowodowane to zsunięcie i uszkodzenie miejsca zaznaczonego strzałką?
Czy miał ktoś podobny problem i jak sobie z nim poradzić?


robertdg - 10-01-2013, 18:49

Rozwulkanizowało się koło pasowe, do natychmiastowej wymiany


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group