Forum ogólne - Zamiana Colta CA0 na BMW serii 3 lub jakaś alternatywa
Anonymous - 25-09-2012, 19:49 Temat postu: Zamiana Colta CA0 na BMW serii 3 lub jakaś alternatywa Witam wszystkich forumowiczów.
Za jakiś czas (bliżej nieokreślony) będę sprzedawał swojego Colta. Poszukuję czegoś większego, najlepiej 4/5 drzwiowego. Cena póki co nie jest ustalona, a granicy podawać nie chcę, bo się zacznie, że za tyle i tyle to dobrego auta nie kupisz...
Otóż w oko wpadło mi BMW E46 (od biedy E36) i Audi A4. BMW najlepiej z silnikiem 1.8 lub 2.0. Czy ktoś ma/miał do czynienia z takim modelem i może się na jego temat wypowiedzieć?
Ewentualnie jakieś alternatywy
sveno - 25-09-2012, 21:17
geckon,
geckon napisał/a: | BMW najlepiej z silnikiem 1.8 lub 2.0 | ja miałem z nimi doczynienia, ale chyba mojej opinii nie chcesz znać
skoro:
geckon napisał/a: | Poszukuję czegoś większego, najlepiej 4/5 drzwiowego | to zapytam tylko: czemu nie Galant?
Anonymous - 25-09-2012, 21:46
Daj opinię, chcę znać (jak jest niecenzuralna to na PW)
Czemu nie Galant? Jedyna sensowna odpowiedź-nie wiem, po prostu nie był brany pod uwagę, bo pewna osoba go nie zaakceptuje prawie na 100%, dwa-słyszałem opinię bliskiej osoby, że to straszna blaszanka, jak się jedzie po dziurach Jak poczytam coś więcej o nim, o silnikach, wyposażeniu, zużyciu itd. to pewnie odpowiem
EDIT:
Ale już mi namieszałeś...musiałeś?:P Czyja to fura (ma ramki Mitsumaniaków):
http://moto.allegro.pl/mi...2644235220.html
sveno - 25-09-2012, 22:38
no to jedziem, postaram się najobiektywniej jak się da, ale odrazu zaznaczę że jestem lekko uprzedzony do marki, ale subiektywne opinie też są przydatne.
Zacznijmy od tego, że z tego co widzę to w Colcie masz 1.6 czyli jest to całkiem żwawe autko, chcesz się przesiąść do E46 320 więc się mocno rozczarujesz dynamiką auta, BMW fajnie wygląda na papierze: myślisz 150KM to już jedzie, a tu zonk.
Nie są to wymysły bo znam 2 sztuki E46 z autopsji, jedna to przedliftowe coupe 320 a druga to poliftowy sedan z 2.2l 170KM pod maską, szczerze nie są warte swoich cen. 6 cylindrów fajnie brzmi (chociarz w fałce lepiej i to nawet właściciele tych ww. BMW to powiedzieli) no i ten tył napęd, jedni go pokochają (jak ja) a inni znienawidzą np. w zimę
Co nie podlega dyskusji to jakość wykonania, jakość materiałów i ergonomia na najwyższym poziomie wkońcu klasa premium zobowiązuje. Także prowadzenie się jest na plus, ale nie jest to auto bez wad, wydaje mi się, ze bolączką tych aut jest elektryka, w tych dwóch autach nie działa klima, a i kolejny kolega który ma E46 330d też mówi że nie ma, co najlepsze auta były u kilku jak nie kilkunastu "magików" i dalej nie wiadomo co jest.
No i do meritum: znalezienie zadbanego egzemplarzu E46 graniczy z cudem, przez to że auto jest bardzo popularne i lubiane przez młodzież lubiącą polatać bokami. Silniki mają problem z chłodzeniem i łatwo da się je przegrzać szczególnie stojąc w miejscu i obciążając silnik na maksa.
Silniki są paliwożerne.
Decyzja należy do Ciebie
Juiceman - 25-09-2012, 22:41
Zostaw GDI, bierz V6
Nie słuchaj bliskiej osoby, przyjedź na jakiś spot MitsuManiaków w Twoim regionie i przejedź się jakąś V6 z właścicielem. Najlepiej jak sam sprawdzisz czy faktycznie jest to blaszanka
jacek11 - 25-09-2012, 22:55
Ja od siebie dodam,że E36,jak i E46 to auta bardzo trętwe,i mimo że nie jestem wysokim facetem,dla mnie było tam mało miejsca.
Na plus,można zaliczyć konstrukcję,bo jest na prawdę mocna,i trwała.co do silników,dopiero 2,5 litra,o mocy 193 KM jedzie fajnie ale nie wiem czy ten motor wychodził w E46
sveno - 25-09-2012, 23:28
jacek11 napisał/a: | nie jestem wysokim facetem,dla mnie było tam mało miejsca. | a co ja mam powiedzieć przy moim wzroście? (równo 2m) no ale to chyba oczywiste, skoro pakują długie rzędowe szóstki wzdłuż, a za nimi niemałe skrzynie no i wał to siłą rzeczy część tego musi wjechać do kabiny i zabrać miejsce kierowcy i pasażerom. Do tego dyfer z tyłu który wymusza podniesienie podłogi bagażnika.
A tak poza to na zlocie wsiadłem w L200 i tam też jest ciasno
Anonymous - 26-09-2012, 07:06
jacek11 napisał/a: | co do silników,dopiero 2,5 litra,o mocy 193 KM jedzie fajnie ale nie wiem czy ten motor wychodził w E46 |
193 KM były w 328, a w 325 192 KM zdaje się Ale tak, wychodził, miałem z takim silnikiem kupić, ale trochę za dużo tam było kombinacji (SWAP nie wbity nigdzie).
sveno dzięki za wypowiedź, na pewno pod uwagę wezmę. Co mi się podoba w BMW to to, że jak mocy mało, robisz chip-tuning i po bólu (tak, są koszty). A nie wiem, czy Galant to lubi, bo w Colcie nie ma takiej opcji.
Juiceman byłem w Opolu na tym zlocie, co spotykaliśmy się pod makro i jechaliśmy do baru "u Dziadka", byłeś też wtedy i ogólnie sporo z Twojego regionu przyjechało Galantami w wypasionych wersjach-robi to auto wrażenia, a jak jeździ to wiem tylko z tego, jak na światłach musiałem się pocić, bo ostatni jechałem, żeby zdążyć W sumie teraz w niedzielę mam być gdzieś pod Wrockiem-może ktoś da się przejechać?
A-no i GDI chyba jednak mniej pali, niż V6
i9i - 26-09-2012, 07:12
geckon napisał/a: | W sumie teraz w niedzielę mam być gdzieś pod Wrockiem-może ktoś da się przejechać? |
Zajrzyj do Oleśnicy i się zgłoś to nie będzie problemu, co prawda skromne 2.0 ale zawsze jakiś ogląd będzie
Anonymous - 26-09-2012, 07:15
Mam być w Jelczu-Laskowicach dokładnie.
i9i napisał/a: | skromne 2.0 |
Już nie bądź taki skromny
i9i - 26-09-2012, 07:18
Mniejszych nie wkładali a z Jelcza masz dwadzieścia minut drogi
Anonymous - 26-09-2012, 07:52
Jak coś, to w piątek dam znać, czy Galant wchodzi w grę
http://tablica.pl/oferta/...1b4045d;r:12;s:
O to, to ładne jest...jakby jeszcze tych naklejek nie było na nim, to by było całkiem miło. I automat :/
zbyszek05 - 26-09-2012, 09:40
Ech... co za fala krytki .BMW e36 czy też przedlift e46 to dobre auta - dynamiczne i paliwożerne jak każdy samochód kiedy wciskasz gaz. Fakt niestety jest taki że naprawdę ciężko znaleźć zadbany egzemplarz ale da się jak się szuka . Silniki 6 cylindrowe mają ładny gang i przegrzewają się ale ...kiedy nie pilnujemy stanu cieczy i oleju czy też osprzętu /pompa wody , chłodnica / no i padają wskaźniki paliwa i temperatury w desce wskazników . Silniki poza tym są nie do zajezdżenia / dlatego młodzi ludzie latają bokami / dobrze się wkręcają na czerwone pole - 2.8 r6 przy masie e36 jest wręcz idealny .Vanosa oczywiście odradzam ale jak sie trafi ideał z vanosem to w ciemno można brać - służy długo . Jakość wykończenia jest ...lepsza niz w innych markach - tak samo z wyposażeniem .Ogólnie są to trwałe samochody / modele / a żeby docenić marke trzeba się przejechać z ciekawości i porównac .Osobiście gdybym miał kupić gala z silnikiem 2.5 V6 a BMW / przedlift / z silnikiem 2.5 R6 z vanosem czy bez, wybrał bym oczywiście BMW - jest ładniej skrojone
Anonymous - 26-09-2012, 10:09
Aż taki silnik potrzebny mi nie jest, wyścigów ulicznych urządzał nie będę Galant to i 2.0 myślę, że mi by starczył, a BMW 1.8, ale ta mocniejsza wersja. Dwa-z Niemiec nic powyżej 2 litrów nie sprowadzę, bo akcyza wysoka. Co do Vanosa, to się jeszcze nie doczytałem o nim, martwi mnie to, że nawet jak BMW wygląda na zdrowe, to często się spotykam z tym, że panewki padnięte.
Jak ja bym miał wolną rękę, to Colta nie zmienię za nic i na nic, ale będzie mi większe auto potrzebne.
Juiceman - 26-09-2012, 11:20
geckon napisał/a: |
A-no i GDI chyba jednak mniej pali, niż V6 |
hmmm pali mniej ale chyba tylko w trasie Jeśli ja na trasie zlazłem do 9.25l/100km lpg xD przy prędkości 90km bez klimy (jazda w nocy) na starym automacie xD to tragedii nie ma Tylko kto kupuje V-ke, żeby jeździć 90km.h na autostradzie
V6 w galu jak poczytasz forum to sie dowiesz, że bardzo dobrze znosi instalacje sekwencyjne . Więc nawet niech Ci pali 16l/100km LPG to wyjdzie Ci 8litrów benzyny na 100km w mieście - to chyba nie jest zły wynik?
a i V6 nie kupujesz do wyścigów przynajmniej w automacie a zawsze to sprawniej wyprzedzisz konwój ciężarówek na trasie, dobrze mieć jakiś zapas mocy no i ten dźwięk
|
|
|