Outlander II Ogólne - CB radio
tytko - 28-09-2012, 21:19 Temat postu: CB radio Mam zamiar kupić CB radio , nigdy jeszcze z niego nie korzystałem , i tu pytanie do Was . Jakie radio kupić , i gdzie zamontować antenę ? Bo wiem za na dach i na relingu się nie da
Muciek - 28-09-2012, 22:41
Podstawowe pytanie odnośnie montażu anteny, będzie ona na stałe czy okazyjnie w trasy?
Co do samego radia to jak powszechnie wiadomo 'President' jest teoretycznie numerem 1. na rynku, ale np. mój tata miał 3 CB Radia innej firmy i też były okej, wszystko zależy co kto potrzebuje i do czego.
tytko - 28-09-2012, 22:48
Antena raczej przymocowana na stałe ( za dużo roboty zeby ja odkręcać za każdym razem ) . A co do radia , chciał bym kupić juz coś z redukcją szumów
13zbyszek13 - 29-09-2012, 12:48
tytko napisał/a: | Antena raczej przymocowana na stałe ( za dużo roboty zeby ja odkręcać za każdym razem ) . A co do radia , chciał bym kupić juz coś z redukcją szumów |
Przyczep sobie na magnes do klapy i będzie Ok.
rezon - 29-09-2012, 13:46 Temat postu: Re: CB radio
tytko napisał/a: | Jakie radio kupić , i gdzie zamontować antenę ? Bo wiem za na dach i na relingu się nie da | Da się i na dach, i na reling. Radio - idź do sklepu specjalizującego się w CB i niech Ci doradzą w zależności od możliwości finansowych. Ostatnio szukałem anteny do Superba i pytałem też o radio - polecili jakiegoś no-name'a za 160zł stwierdzając, że w praktyce lepiej działa niż stojące na półce Presidenty w cenie x4. Niestety było o 1cm szersze, więc zostałem przy starym. Znają się trochę na CB, więc nie dyskutowałem. W Outku miejsca na radio masz do wyboru do koloru. I pod pokrętła klimy, i pod kierownicę, i z boku tunelu, a małe radio to nawet do schowka włożysz. Ja miałem pod fotelem kierowcy. Trochę mało wygodnie przy regulacji, ale jak masz dobre radio to do niego nie sięgasz. Ja mam od dobrych kilku lat Unidena 520XL - ostatnio znowu widziałem w sprzedaży, ale podobno znacznie gorsze. Antenę miałem SIrio Triflex. Montuje się zamiast zwykłej radiowej, nawet za bardzo nie odróżniała się od ori. Ponieważ wygląda jak zwykła antena, to po zamalowaniu napisu Sirio czarnym flamastrem nie przyciągała uwagi. Zasięg ok. 3.5 km, w mieście 1.5-2 był dla mnie zupełnie wystarczający, a po zamontowaniu wykręcałem bat tylko na myjni automatycznej. wygląda tak http://allegro.pl/cb-ante...2672799095.html Znacznie wygodniejsza niż wszystkie magnesówki, które niestety można niechcący zdjąć na autostradzie czy mocowane na stałe - gdzie mogą Ci odkręcić bat. Teraz mam z uchwytem krawędziowym na klapie i niestety muszę odkręcać bat znacznie częściej. W superbie mam ori navi i "płetwę" na dachu, to nie zamieniałem. W służbowej Octavii gdzie była zwykła antena jest oczywiście też Triflex.
Komandor - 29-09-2012, 16:20
1. Polecam temat "CB w nowym Outku" w dziale "Outlander Ogólne" - znajdziesz tam chyba wszystko co potrzebujesz (np. dane o wzmacniaczu do anteny radiowej Triflexa)
2. Triflex posiada jeszcze jedną niezaprzeczalną zaletę - nie wkurza "niebieskich"
3. Ostatnio pojawiły sie radyjka z panelem sterującym w gruszce (np. Lafayette Venus) co pozwala radio zamontować np. pod fotelem a gruszkę schować w podłokietniku. Razem z Triflexem cały zestaw jest (prawie) niewidzialny.
pozdro
13zbyszek13 - 30-09-2012, 08:48
Ja mam teraz PIRATA na neomagnesie i wierz mi rezon że na żadnej autostradzie go na pewno nie zdejmiesz.
rezon - 30-09-2012, 10:22
13zbyszek13 napisał/a: | Ja mam teraz PIRATA na neomagnesie i wierz mi rezon że na żadnej autostradzie go na pewno nie zdejmiesz. | dobra, dobra.... Już spotkałem takiego pewnego siebie. W czerwcu jechaliśmy do Poznania jego Superbem i nieopatrznie poprosił abym to ja prowadził bo był zmęczony. 2m anteny i prędkość zrobiły swoje. Na szczęście po za jedną ryską nic się nie stało. W Poznaniu po wizycie u klienta od razu kupował mniejszą antenę z większym magnesem. Jakiego magnesu byś nie miał - to tylko kwestia prędkości, a wiatr potrafi trochę dołożyć km/h do prędkości samochodu. Nie muszę dodawać, że w Outku na porządny magnes jest trochę wąsko. Zresztą nie potrzeba autostrady - może wystarczyć przy przepisowych prędkościach dobry TIR z naprzeciwka.
lexus - 30-09-2012, 11:11
A po co komu cb na autostradzie jadąc Outlanderem
rezon - 30-09-2012, 11:32
Chociażby po to aby zjechać przed zakorkowanym odcinkiem bo np. jakaś ciężarówka położyła się w poprzek. Równie często używam CB radia do słuchania o sytuacji na drodze - korki, objazdy jak do ostrzeżeń przed radarami. Kiedyś na A2 było ok. 5km totalnego lodu, mało widocznego nocą i też o nim mówili znacznie wcześniej w CB aby zwolnić na tym odcinku. Ci, którzy nie używali CB byli widoczni na poboczu - jakieś 10szt. osobówek w rowach na 5 km to dobry wynik i ani jednego TIR'a.
lexus - 30-09-2012, 13:14
To wszystko stare czasy za rok całkiem cb nie przyda się na autostradzie wysztarczy aktywny gps z powiadomieniami o korkach lub tel.z dobrą aplikacją ,widziałeś gdzieś cb za zachodią granicą ,?
rezon - 30-09-2012, 13:38
Ja autostrady nie będę miał jeszcze za kilka lat, a Ty tu o autostradach i aktywnych GPS'ach za rok . Nawet dzisiaj 9-tka już jest zablokowana po wypadku. A poważnie - większość navi wbudowanych jest wciąż pasywna, jedynie przenośne lub "telefoniczne" z dostępem do internetu pobierają dane o ruchu. Taką funkcję ma już m.in. Automapa, ale jakoś wolę 8" czy obecnie 6" ekran niż 3" ekranik. Zachód z ich siecią autostrad jakoś nie jest miarodajnym odnośnikiem do porównań.
13zbyszek13 - 02-10-2012, 17:45
CB jest bardzo przydatne czy w trasie, czy w mieście .
Żadna dyskusja tego nie zmieni.
|
|
|