[97-04]Galant EAxA/W - GALANT 2.4GDI REMONT
maciej82 - 04-10-2012, 17:16 Temat postu: GALANT 2.4GDI REMONT Witam wszystkich,jako,że mój galant pobiera sobie olej i zdarza mu sie przydymic będe musiał zrobic mu mały remoncik,mam zamiar zmienic uszczelniacze zaworowe.Mam mechanika za płotem ale on nie zmienia uszczelniaczy bez ściągania głowicy.Dlatego mam pytanie dla znawców tematu jakie uszczelki i inne dodatki musze zakupic do takiej wymiany? chce za jednym razem zmienic też rozrząd i swiece.Doradzcie co i jakich firm kupic tak żebym mógł mechanikowi podstawic auto z kompletem częsci.
robertdg - 04-10-2012, 20:23
Uszczelka głowicy, uszczelka kolektora dolotowego, uszczelka kolektora ssącego, pasta uszczelniająca, simmeringi wałków rozrzadu, simmering wału korbowego
Jakich firm: Corteco, Victor reinz, Elring, Goetze
Rozrząd; Paski zebate, pompa wody, rolki prowadząco napinające 2, rolka prowadząca, paski osprzętu
Producenci: Continental, SUN, Hutchinson, Dayco, GMB, Koyo, INA
Co do remontu głowicy, to już mechanik oceni czy wystarczą same uszczelniacze czy coś więcej.
maciej82 - 05-10-2012, 20:46
robertdg, dzięki za odpowiedż.Mam jeszcze jedno pytanie jako iż jestem początkującym mitsumaniakiem Pytanie dotyczy popychaczy,stwierdziłem,że jak już tyle bede miał rozebrane to może odrazu je zmienic,ale nie wiem czy to konieczne,tzn u mnie słychac delikatne cykanie,coś jakby wtryski,ale nie jestem pewny czy to wtryskiwacze czy początek końca popychaczy?Dlatego podpowiedzcie mi czy w gdi słychac wtryskiwacze czy wymieniac popychacze,jeżeli wymieniac to gdzie kupic jakieś porzadne sprawdzone popychacze?
robertdg - 05-10-2012, 21:02
Najczęsciej zużywają się popychacze poprzez nieczystości olejowe, zakupu dokonać możesz tutaj http://www.zumi.pl/68692,...tml#!s=homePage
maciej82 - 05-10-2012, 21:08
A są jakieś lepsze lub gorsze popychacze? słyszałem coś,że niektóre mają większe kanaliki olejowe? Chciałbym założyc coś porządnego,bo jak mnie to auto nie wykończy finansowo(nie chodzi o spalanie bo to rewelacja) to chciałbym je pare lat potrzymac.
robertdg - 05-10-2012, 21:39
Malik sprzeda Ci nawet oryginały, zadzwoń na powyższy kontakt
maciej82 - 05-10-2012, 21:53
Ok,tak zrobie,jutro zadzwonie i dowiem sie co i jak z częsciami i w jakich cenach
[ Dodano: 08-10-2012, 08:16 ]
Panowie,mam zalany olej VALWOLINE MAX LIFE 5W40,co wy na to żeby po tym remocie zalac taki olej http://allegro.pl/motorex...2671510562.html ?
vego2509 - 22-03-2015, 15:47
To i ja się zapytam od razu o silnik. Tez mam 2.4 GDI i chyba będę musiał zrobić remont silnika a nigdzie nie mogę znaleźć tematu na forum...
Jaki może być koszt remontu?
Ewentualnie przekierujcie mnie na temat jeśli już taki był
dluugi14 - 22-03-2015, 18:23
To niestety nie jest ten sam silnik:) 2.4 zza oceanu z E5 to nie jest to samo co Twój 2.4 GDI. A o jaki remont dokładnie Ci chodzi?
vego2509 - 22-03-2015, 18:27
Dokladnie to nie wiem bo sie na tym nie znam. Pobiera mi olej i sa wahania obrotow. Rozmawialem ze znajomym mechanikiem i powiedzial ze trzeba zrobic remont w najgorszym wypadku. Z tego co sie dowiedzialem to okolo 2k by mnie to wynioslo. Ale o co dokladnie chodzi to nie mam pojecia...
tpodsiadlo - 23-03-2015, 05:38
A jaki remont chcesz zrobic? glowice? panewki? koszty czesc sa podobne do innych silnikow, gdi ma bardziej zlozony uklad zasilania paliwem i wieksza kompresje, poza tym, to ten sam blok co dwulitrowy...
KsiadzRobak - 23-03-2015, 07:49
GDI od starego 2.4 (4G64) różni się głowicą i zasilaniem w paliwo - blok jest ten sam i części te same
żarcie oleju w GDI jest często spotykane - a jaki tam olej masz zalany? bo do GDI są specjalne
vego2509 - 23-03-2015, 08:00
Mam niestety ten problem, ze nie wiem jaki jest zalany (tak sie niestety wkopalem...) i jestem zmuszony lac mineralny...
A co do remontu to wiem tylko ze standardowe rzeczy typu swiece, rozrzad (bede teraz musial wymienic wiec remont sie nalozy), uszczelki i zalezy gdzie problem lezy to jakies pierscienie i cos jeszcze ale nie pamietam co. Jakies czesci co podobno maja wyzlobione rowki czy cos. A i oczyszczenie bloku itd itp.
Tyle wiem i to napisalem a czy to prawda czy nie to sie okaze...
KsiadzRobak - 23-03-2015, 09:23
mineralny do tego silnika to pomyłka - tu musi być syntetyczny olej 10W40 do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny
mineralnego może ubywać bo po paru tysiącach km będzie się z niego robił lak - silnik w środku będzie jednym wielkim glutem
vego2509 - 23-03-2015, 09:28
Wiem, ze mineralny nie jest dobrym pomyslem do tego silnia ale nie mialem wyjscia. Obserwujac ubytek oleju i palenie sie kontrolki musialem szybko kupic alternatywe do czasu naprawy. I teraz czekm na gotowke i biore sie za remont ( znaczy mechanik zrobi ) tylko nie wiem co trzeba bedzie dokladnie wymienic. A jakbym teraz zrobil plukanke i zalal taki olej jak trzeba to moglyby sie zrobic rozszczelnienia i byloby jeszcze gorzej...
|
|
|