To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Psychotesty

brzozowski886 - 04-10-2012, 19:08
Temat postu: Psychotesty
Witam.
Mam takie nietypowe pytanie. Niedługo będe musiał przejść psychotesty i trochę się ich obawiam.
Może ktoś już kiedyś musiał przejść psychotesty i podzielił by się ze mną wrażeniami jak one przebiegają?

Tomek - 04-10-2012, 19:24

brzozowski886 napisał/a:
trochę się ich obawiam.


bo?
czego?
jak nie przejawiasz natury psychopaty, lub socjopaty, to poradzisz sobie

szczepan358 - 04-10-2012, 19:34

chwilami to niektore pytania cos ja w tescie IQ, z bardziej praktycznych to widzeni w ciemnosci (czas reakcji po oslepieniu) wyczucie odległosci, kordynacja ruchowa (kreca sie dwa kolka i klikasz jak zaczynaja sie obracac jednoczesnie) mowa oczywiscie o psychotestach dla kierowcow ciezarowek i operatowrow wozkow widlowych
ogolnie nie stresuj sie, ja jak bylem to kupa smiechu byla

brzozowski886 - 04-10-2012, 19:46

Nie no kolego Tomek, nigdy nie przechodziłem psychotestów i nie wiem jakie tam są zadania :)
No wiecie jak to jest w stresie, tymbardziej że pierwszy raz będe je przechodził.
Nie nie jestem jakimś psychopatą :lol: przynajmiej mi nikt tego nie powiedział nigdy :badgrin:

Tomek - 04-10-2012, 20:18

ja tam nie przechodziłem psychotestów, ale moja żona już tak
z tego co mówiła to zwykłe zadania, jak pisze szczepan358, trochę z IQ, troche ze spostrzegawczości, z kolorów, kształtów, itp

same psychotesty, czy psychotechniczne testy?

Olivia - 04-10-2012, 21:35

Jeżeli chodzi o pytania to wiele się powtarza tylko są różnie sformułowane.
One z zasady nie są oceniane w sensie punktowym.
Badania psychotechniczne przechodzi się tak samo jak inne badania tego typu w naszym kraju. Płacisz 80 - 100 zł, stracisz 3h z życia i masz wynik pozytywny. Takie badania przechodzą m in. kierowcy zawodowi, operatorzy dźwigów, maszyn budowlanych etc.
Te badania ważne są przez 5 lat i są Twoją własnością ! To nie badania lekarskie od lekarza medycyny pracy. Pracodawcy co najwyżej dajesz do wglądu lub kserujesz i on na podstawie tychże badań wystawia odpowiednie zaświadczenie do pracy.
Druga część badań to testy na refleks.
Najwięcej problemów mają ludzie z tzw. patyczkami.

brzozowski886 - 05-10-2012, 00:22

Olivia mogłabyś mi wytłumaczyć jacy to są ludzie zwani patyczkami??
To wnioskuję z tego ca napisaliście że to są jakieś testy jak naprzykład na prawo jazdy tylko że w odpowiednik do tego dziale??

Krystian99 - 05-10-2012, 19:20

brzozowski886, Olivia, chodziło o ustawienie patyczków, jest to jedno z zadań na tych testach, czy takie jak na prawo jazdy :roll: raczej nie :| ale na prawdę nie jest z tym źle, ogólnie lajcik :P
SiMa - 05-10-2012, 21:27

Krystian99 napisał/a:
ustawienie patyczków
czyli jak mniemam chodzi o stereometr.
Bada stereopsję czyli ogólnie widzenie odległości i głębi.

Co do badań kierowców, to regulują to Ustawa o Transporcie drogowym z 2001 roku, jak i Ustawa o Ruchu drogowym + plus rozporządzenie ministra zdrowia z 2005 roku
Ta pierwsza odnosi się do osób wykonujących pracę na stanowisku kierowcy (czyli tzw. kierowcy zawodowi), jak i do osób osobiście wykonujących przewozy, czyli taksówkarze, rolnicy, itp.
Oni podlegają badaniom co 5 lat do 60 roku życia, a potem co 18 miesięcy.

Druga ustawa odnosi się do kandydatów na instruktorów, egzaminatorów, motorniczych tramwajów, będących już egzaminatorami, instruktorami, motorniczymi, kierowcami pojazdów uprzywilejowanych. Oni mają badania co 5 lat do 65 r.ż, a potem co rok.
Ponadto osoby zatrzymane będące pod wpływem, lub gdy przekroczyły limit pounktów, tudzież gdy spowodowały wypadek, gdzie byli ranni lub zabici z automatu są kierowani na takie badania.

Co do samych testów odnośnie w/w osób to są testy papierowe na inteligencję, uwagę i osobowość plus testy aparaturowe takie jak właśnie 'patyczki', plus parę innych.

Inna sprawa to badania osób ubiegających się o uprawnienia na wózki widłowe, itp.
Reguluje to inne rozporządzenie ministra zdrowia (nie pamiętam teraz jakie) - można w internetowej bazie aktów prawnych sprawdzić :) .

P.S. te pierwsze badania wykonuje UPRAWNIONY psycholog transportu, a drugie w sumie też, tylko musi pod swoją działalność to podciągnąć :) .

W sumie to z grubsza chyba tyle :)

Pozdrawiam.
Psycholog Transportu z wykształcenia :wink:

JCH - 05-10-2012, 22:19

SiMa napisał/a:
Ponadto osoby zatrzymane będące pod wpływem, lub gdy przekroczyły limit pounktów, tudzież gdy spowodowały wypadek, gdzie byli ranni lub zabici z automatu są kierowani na takie badania.
Czy zdarza się, że takie osoby nie zaliczają testów i jest to podstawą do odebrania uprawnień :?:
brzozowski886 - 05-10-2012, 22:51

Kolego SiMa czyli mam rozumieć że stereometr ma sprawdzić czy kierowca rozpoznaję jak daleko przeszkoda jest od niego??
Rozchodzi mi się o psychotesty związane z zawodem kierowcy. Więc chciałbym dowiedzieć się na ten temat jak najwięcej :)

SiMa - 06-10-2012, 18:03

JCH napisał/a:
Czy zdarza się, że takie osoby nie zaliczają testów i jest to podstawą do odebrania uprawnień


Może się zdarzyć, wtedy psycholog ma obowiązek poinformowania właściwy organ uprawniony do wydawania prawa jazdy.

brzozowski886 napisał/a:
Kolego SiMa czyli mam rozumieć że stereometr ma sprawdzić czy kierowca rozpoznaję jak daleko przeszkoda jest od niego??
Rozchodzi mi się o psychotesty związane z zawodem kierowcy. Więc chciałbym dowiedzieć się na ten temat jak najwięcej


Tak. Urządzenie ma trzy pręty, z czego środkowy jest nieruchomy a prawy i lewy można przesuwać w przód i tył. Twoim zadaniem będzie ustawić wszystkie trzy w jednej lini, możliwie jak najlepiej. :)

Olivia - 06-10-2012, 22:17

Do tego co napisał SiMa można dopisać że ustawia się to raz na lewe a drugim razem na prawe oko, opierając brodę.
Kolejne badanie to sprawdzanie słuchu. Jeżeli dobrze pamiętam w kabinie. Nakłada się słuchawki a pedałami naciska się w momencie w którym usłyszy się dźwięk na daną stronę.
Następne badanie wiąże się z adaptacją wzroku na światło.
Jeżeli trafisz na biedną pracownię to będziesz miał książkę z kolorami. Słowem są to badania jakie względnie zdrowa osoba przechodzi bez problemu.
Więc nie ma się czym stresować. Sama byłam świadkiem że owe badania przechodziła osoba ze słabym wzrokiem czy kulejąca :oops:

brzozowski886 - 07-10-2012, 12:03

No wilekie dzięki za wszystkie odpowiedzi:)
A mam takie pytanko czy np jezeli coś by się wydarzyło że nie zdałby ktoś psychotestów to można podejśc do nich jeszcze raz czy trzeba przechodzić jakieś tam badania??

SiMa - 07-10-2012, 20:13

Jeżeli psycholog orzeknie przeciwwskazania psychologiczne do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy, to ponownie można podejść do badań dopiero po roku.

Olivia, to zależy od pracowni psychologicznej, jakie badania stosuje :) , co zresztą poniekąd napisałaś
Olivia napisał/a:
Jeżeli trafisz na biedną pracownię
:)

Ja znam jeszcze wirometr (czyli prawidłowa ocena prędkości), aparat Piórkowskiego, aparat krzyżowy, MRK (tutaj na dźwięk i koloru reaguje się nogą lub ręką -> zależy od psychologa). No i ciemnia kabinowa, czyli to co pisała Olivia -> wrażliwość na olśnienie (po oślepieniu światłem, trzeba odczytać pojawiające się symbole)

[ Dodano: 08-10-2012, 07:27 ]
P.S. I znowu odniosę się do przedmówczyni :) - tak jak napisała Olivia - zdrowa osoba bez problemu przechodzi te testy. Tylko się nie denerwujcie, bo że stresu będą Wam się mogły drżeć ręce i pomylicie klawisze :wink:

[ Dodano: 08-10-2012, 23:47 ]
Mam chwilę czasu to opiszę te aparaty, które znam.

    1. Aparat Piórkowskiego - koordynacja wzrokowo - ruchowa
    Aparat składa się z pulpitu, na którym jest 10 przycisków. Nad każdym
    przyciskiem znajduje się lampka lub strzałka, która podczas badania będzie
    się zaświecała w losowej kolejności.
    Badanie polega na tym, aby nacisnąć przycisk w momencia, kiedy nad tym
    przyciskiem pali się lampka.
    Badanie wykonuje się oburącz, przy czym 5 przycisków po lewej wykonujemy lewą ręką, a 5 po prawej, prawą ręką (palcem wskazującym lub środkowym).

    2. Aparat krzyżowy - koordynacja wzrokowo - ruchowa
    Aparat składa się z pulpitu na którym znajduje się 49 przycisków ułożonych w 7 rzędów i 7 kolumn. Nad, pod i po bokach przycisków znajdują się lampki - dla osoby praworęcznej, będą świeciły się lampki na górze i po lewej stronie.
    Zadaniem badanego jest nacisnąć przycisk, który wyznaczają dwie lampki (jedna na górze, jedna na boku) - tak jakby przycisk był przekątną.

    3. Stereometr - opisany wyżej ;)

    4. Wirometr - to sprawia pewne problemy. Bada prawidłową ocenę prędkości.
    Aparat składa się z dwóch ruchomych kół. Z czego jedna obraca się z jednakową prędkością, a druga zwalnia, bądź przyśpiesza.
    Zadaniem badanego jest nacisnąć przycisk, w momencie gdy wg niego obie tarcze obracają się z jednakową prędkością.

    5. Miernik czasów reakcji (MRK)
    W zależności od tego, co psycholog chce zbadać, na pojawiający się kolory i dźwięki badany ma reagować tylko jedną kończyną (ręką lub nogą) pomijać je lub reagować i dwoma (albo większą ilością) kończynami na pojawiające się bodźce.

    6. Ciemnia kabinowa - Wrażliwość na olśnienie

    Po oślepieniu światłem badanemu pojawia się okrąg z przerwą na godzinie 3,6,9,12. Musi on określić gdzie ta przerwa jest.

    Po oślepieniu światłem badanemu pojawia pewna figura geometryczna i musi on poprawnie ją określić, np. trójkąt



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group