To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Montaż i demontaż koła pasowego

mazda10000 - 06-10-2012, 17:31
Temat postu: Montaż i demontaż koła pasowego
Zabieram się za zmianę koła pasowego, w manualu na stronie 11-4 jest pokazany specjalny klucz do blokowania koła pasowego o numerze MB990767 , który współpracuje razem z MB998754, który jest 2ma śrubami z gwintem na jakiejś połowie, a dalej go nie ma. Wnioskuję z tego że ta śruba o coś w bloku się opiera. A więc czy nie wystarczy użyć jakichś śrub i po prostu włożyć w otwory w kole kole i będzie zablokowane? Macie jakieś patenty na zdejmowanie koła pasowego? Pozdrawiam
Slaw - 06-10-2012, 18:57

takim sposobem zniszczysz wiele rzeczy w tym samo koło,najlepiej wykręć rozrusznik i zaprzyj jakąś łapką o wieniec wkole zamachowym,wtedy mozesz użyć dużo siły by odkręcić.Przy składaniu koła najlepiej zastosuj klej do gwintów,to uchroni Cię przed odkręceniem śruby
t0m3k - 06-10-2012, 19:20

ja odkręciłęm Pneumatem :) inaczej nie byłem w stanie :)
mazda10000 - 06-10-2012, 19:48

Koło i tak idzie do wymiany, więc można je zniszczyć, ale ten pomysł z blokowaniem zęba rozrusznika średnio mi się podoba , naprężenia na wale będą spore, myślę że spokojnie dojdą do 1000-1500 Nm, w wypadku jak śruba będzie uparcie tkwić na swoim miejscu. Pewnie przez chwilę nic się nie stanie, aczkolwiek wolałbym mniej inwazyjnej metody stosować. Co do pneumata, to nie bardzo mam skąd wziąć. Myślę o skonstruowaniu z jakichś mocnych prętów takiej litery " L", która krótszą stroną wejdzie w otwór koła pasowego, a dłuższą zaprze się o ziemię
t0m3k - 06-10-2012, 21:37

probowalem tak robic...zaparłem takim czyms w ksztalcie litery L z jednej stron o koło a z drugiej i belke pod silnikiem... nie bylo szans odkrecic... :/ cały silnik mi podnosilo xD jak zaparłem o ziemie to sałą sigme podnosilem xD
mazda10000 - 06-10-2012, 21:49

A jak odkręcałeś pneumatem to na biegu auto ustawiałeś?
t0m3k napisał/a:
jak zaparłem o ziemie to sałą sigme podnosilem xD


Posadzi się jakiegoś świniaka na fotel kierowcy :)

VirMan - 06-10-2012, 21:57

ja zrobiłem tak ,że do płaskownika dokręciłem drugi mały kawałek tak, ze zrobił sietaki klucz jakby i tam powkręcałem 2x 10 śruby.. no i zablokowałem koło i próbowałem odkręcić.. i wyrwałem ten wewnętrzny pierścień z gumą :D

potem zablokowałem śrubę kluczem przy konwerterze i tak odkręciłem to koło. - ale specjalny klucz kupiłem i we trzech odkręcaliśmy. - jak puściła śruba to potem palcem można było wykręcić ;)

Krzyzak - 06-10-2012, 22:02

nic lepszego niż mocny klucz pneumatyczny nie znajdziesz
ale z reguły trzeba jechać do serwisu TIRów, żeby się udało, więc kolejna metoda bezpieczna dla silnika to właśnie blokada wieńca na kole zamachowym - wał spokojnie wytrzyma
powiem tak - od lat stosuję tylko tą metodę i nie było takiej śruby na rozrządzie, której bym nie odkręcił
szczególnie, że chyba wszystkie skrzynie w Mitsu mają od spodu taką blaszkę na kilka śrubek i bardzo łatwy dostęp do wieńca

Slaw - 07-10-2012, 12:21

ta metoda jest bezpieczna i nie zawodna,wał podczas pracy silnika ma o wiele większe obciążenia więc to to pikuś,mam jeszcze jedną metodę ale tej to już wogle się byś wystraszył a mianowicie zakładasz klucz nasadowy z przedłużką na srubę ustawiasz blisko półośki w odpowiednim kierunku i lekko kręcisz rozrusznikiem,po prostu małe tyknięcie kluczykiem w stacyjce i też zawsze odkręcisz bez problemu
mazda10000 - 07-10-2012, 14:00

Słyszałem o tej metodzie, muszę przemyśleć to dokładnie. W związku z brakiem pneumata raczej skłaniałbym się do tej metody z rozrusznikiem.
Krzyzak - 07-10-2012, 17:55

Slaw, strzał z rozrusznika nie zawsze działa to raz a dwa, że na pewno jest niebezpieczny dla panewek i nie polecam tej metody (chociaż 6 lat temu też mi zdarzało z niej korzystać)
wojtas - 07-10-2012, 19:58

Ja wolałem dorobić odpowiedni klucz do blokady koła.
lukasz12 - 08-10-2012, 21:37

Ja sobie taki klucz zrobiłem z płaskownika 5 mm :-) Koszty = 35 zł ;-)
mazda10000 - 09-10-2012, 12:22

Rozmawiałem dzisiaj z kolesiem z regeneracji el. metalowo gumowych w Wawie ( w tedgumie mają terminy dopiero za miesiąc, a koło widocznie zaczyna się rozwarstwiać) . Koleś mówił, że regeneracja może się okazać nieskuteczna, w wypadku jeżeli koło nie jest w 100% równe, mówił żebym zdemontował koło i mu wysłał fotki to będzie w stanie ocenić co się da z tym zrobić. No i cena to tylko 150 zł a nie 350 jak w tedgumie... Gdyby ktoś potrzebował to tu są namiary na tego gościa
Michał Lorens
606451650
02 -838 Warszawa
Kajakowa 5
michal.lorens@wp.pl

katzenjammer - 09-12-2016, 23:56

Przedstawiam metodę którą odkręciłem śrubę koła pasowego wału, ryzyko uszkodzenia czegokolwiek - znikome.

Czego nie potrzeba: klucza pneumatycznego, palnika, kanału
Co potrzeba: Klucz do zablokowania koła (zrobiłem z płaskownika, wkręciłem śruby dwunastki, wyciąłem otwór pod śrubę koła wału) klucz z nasadką (22), lewarek (a nawet dwa), może się też przydać cegła (a nawet dwie)

Jak to zrobić:

1. Dorobionym lub kupionym kluczem blokujemy koło zapierając go np o półoś (ja jeszcze docisnąłem to prymitywne narzędzie do bloku rozpierając lewarek między nie a koło (to z oponą) żeby nie pierd.... jak to się wszystko zacznie naprężać
2. Umieszczamy klucz z nasadką wiadomo gdzie, ja go jeszcze przedłużyłem i usztywniłem rurką bo się giął skubany
3. Rozpieramy lewarek między ramię klucza a punkt mocowania holu, tutaj pomiędzy tą częścią karoserii a lewarkiem umieściłem jeszcze cegłę, lewarek poszedł niżej i już w niczym nie przeszkadzał a dźwignia była większa
4. Kręcimy lewarem no i powinno ruszyć, mi poszło, obyło się bez strat
5. Pijemy piwko

Pozdrawiam!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group