To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - luz na wałku wychodzacym z reduktora

doomster - 08-10-2012, 18:34
Temat postu: luz na wałku wychodzacym z reduktora
Witam, jak w temacie, pol roku temu podnioslem tyl na sprezynach o 45mm i zrobil sie luz na krzyzakach oraz na wałku reduktora, krzyzaki wymienilem. przy pewnych predkosciach czuc/slychac wibracje, czy ten luz idzie jakos naprawic, jest tam lozysko, panewka czy inne ustrojstwo?
pozdr

zbyszekm2 - 08-10-2012, 20:56

wymiana teflonowej tulei w reduktorze i morze czop wału który wchodzi w reduktor.
lukas 78 - 09-10-2012, 08:34

jest tuleja która występuje w oryginale tylko z tylną obudowa reduktora i kosztuje kupę kasy , będziesz musiał coś wydziergać na tokarce na wzór starej bo wibracje na 99 % są od tego luzu.
doomster - 09-10-2012, 21:13

jaki jest orientacyjny koszt takiej tuleji teflonowej? czy przy wymianie wystarczy odkrecic sama tylna obudowe reduktora? pozdrawiam
zbyszekm2 - 09-10-2012, 21:42

lukas 78 napisał/a:
jest tuleja która występuje w oryginale tylko z tylną obudowa reduktora i kosztuje kupę kasy , będziesz musiał coś wydziergać na tokarce na wzór starej bo wibracje na 99 % są od tego luzu.

u nas cały element ok 450 zł

doomster - 10-10-2012, 22:51

dzieki za info, a jak z wymiana, jakas problematyczna? pozdr
diWhizZ - 11-10-2012, 15:23

Generalnie tuleja nie występuje jako element wymienny, wymienia się razem z obudową. Oczywiście można wyjąc samą tuleje ale nie wiem czy cos takiego uda Ci się dostać (składa się z dwóch części i co ciekawsze zewnętrzna i wewnętrzna powłoka jest wykonana z innego materiału. Minimalny luz powinien być. Sprawdzić może najpierw krzyżaki, czy któryś nie stanął i wyważenie wału, bo to może wywoływać wibracje.
doomster - 11-10-2012, 18:14

Krzyzaki sa nowki, a luz na wałku jest łatwo wyczuwalny a wczesniej tego nie było. Jak bede wymieniał to razem z obudową. Tuleje mogłbym ewentualnie wytoczyc z mosiadzu ale kto wie jakby to sie zachowywało.
Jesli chodzi o wymiane kompletu z obudowa to interesuje mnie czy wystarzy sciagnac wał, spuscic olej i odkrecic dookoła wszystkie sruby z tej tylniej obudowy reduktora i po prostu wysunac? Bo jak trzeba wyciagac caly reduktor to juz grubsza dla mnie sprawa:)
pozdr

diWhizZ - 11-10-2012, 20:17

Jeśli dobrze pamiętam odkręca się samą obudowę.
zbyszekm2 - 12-10-2012, 06:54

demontaż i montaż są proste, 5 śrub dookoła, klucz "14" nasadowy.
lukas 78 - 12-10-2012, 17:59

ciekawy jestem jaka jest trwałość tych tulei bo oryginal to to nie jest :wink:
doomster - 15-10-2012, 17:10

a co myslicie o regeneracji tych tuleji np przez wytoczenie w mosiadzu?
Heilsberg - 15-10-2012, 20:03

To nie jest zwykła tuleja, bo wewnątrz na bieżni ma rowek smarujący.
U-96 - 23-10-2012, 16:54

Panowie

Ja mam podobny objaw ale jak włączę przedni napęd - wyczuwalne wibracje
Czy na przednim wale a dokładnie na wyjściu również jest coś podobnego ?

Sprawdzałem ręcznie i luz mam sporo większy na wyjściu przedniego wału

Pozdr.

lukas 78 - 23-10-2012, 20:20

masz wyrobione krzyżaki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group