Pajero III - Tempomat-kontrolka ok ale brak reakcji
Aussie - 09-10-2012, 13:59 Temat postu: Tempomat-kontrolka ok ale brak reakcji Przeszukalem posty na temat Tempomatu ale nie znalazlem nic co by mi pomoglo.
Problem jest jak w temacie. Jak aktywuje Tempomat to kontrolka na kokpicie mi sie zapala i wszystko wyglada ok. problem jest taki ze nie moge ustawic predkosci. Czyli jade np 100 proboje zapamietac predkosc i jak tylko zdejmuje noge z gazu to auto zwalnia.
czytalem o tasmie pod kierownica ale nie wiem czy to moze byc przyczyna jezeli kontrolka mi sie aktywuje czyli zakladam ze komputer dostaje info.
Jakies sugestie gdzie moge szukac przyczyny? Czy jest cos co moge sprawdzic sam czy odrazu do doktora go?
kroma33 - 09-10-2012, 20:06
po włączeniu tempomatu trzeba jeszcze dzwignią w dół pyknąć, inaczej nie utrzyma prędkości mimo właczonego tempomatu...
PiotrKw - 09-10-2012, 20:36
Niekoniecznie po właczeniu .
Procedura jest następująca . Włączasz przyciskiem na końcu dzwigni aktywację tempomatu, na pulpicie zapala się zielona kontrolka CRUISE. Tempomat jest w gotowości ale jeszcze nie "prowadzi" samochodu. Jedziesz naciskając pedał gazu . Po osiągnięciu prędkości z którą chcesz jechać , zatwierdzasz ją pociągając dżwignię do dołu ( po tym puszczasz) , zestawiasz nogę z pedału gazu i misiu powinien jechać z zapamiętaną prędkością . jężeli chcesz ją zwiekszyć pociągasz dźwignię do góry i trzymasz , jezeli zmniejszyć - do dołu. Po osiągnięciu wartości którą chciałeś uzyskać puszczasz.
Można to robić również "pyknięciem" w górę lub w dół . jedne pyknięcie to ok 1,5 km/h.
jezeli podczas jazdy na tempomacie dodasz gazu( przy wyprzedzaniu) po puszczeniu gazu samochód wróci do poprzedniej prędkości. Po naciśnięciu hamulca tempomat ulega rozłaczeniu i resetowi prędkości. Kontrolka CRUISE cały czas świeci i musisz procedurę zapamiętania prędkości powtórzyć .
Wyłączasz tym samym wyłącznikiem co włączenie.
A.. i jeszcze jedno tempomat działa od , .....60 km/h ?
Uf..... to tak po krótce
siersciunio - 09-10-2012, 20:44
PiotrKw napisał/a: | . Po naciśnięciu hamulca tempomat ulega rozłaczeniu i resetowi prędkości. Kontrolka CRUISE cały czas świeci i musisz procedurę zapamiętania prędkości powtórzyć .
Wyłączasz tym samym wyłącznikiem co włączenie.
Uf..... to tak po krótce |
Wydaje mi sie ze po hamowaniu wystarczy pyknąć w góre i wraca do zadanej predkości .
PiotrKw - 09-10-2012, 20:50
sprawdziłem , od 40 km/h. Po hamowaniu nie wraca , ustawiasz od nowa.
Pyknąc w dół , wtedy zapamięta.Chyba ze u Aussi na półkuli południowej jest odwrotnie Jeżdzi przecież do góry kołami.
siersciunio - 09-10-2012, 21:35
PiotrKw napisał/a: | sprawdziłem , od 40 km/h. Po hamowaniu nie wraca , ustawiasz od nowa.
Pyknąc w dół , wtedy zapamięta.Chyba ze u Aussi na półkuli południowej jest odwrotnie Jeżdzi przecież do góry kołami.
|
Aussie - 10-10-2012, 01:42
Dzieki koledzy..... za szybka instrukcje obslugi. Ale niestety nie w tym jest problem.
Wiem jak aktywowac i obslugiwac tempomat. Problem polega na tym ze po za zielona kontrolka na kokpicie to nic sie nie dzieje. W dol w gore w lewo, prawo na ukos...... nic a nic.
Dlatego pytanko jest gdzie moge szukac usterki? Po za tym ze z tempomatem fajnie sie jezdzi to nic niewiem na ten temat - jak jest zbudowany, gdzie go szukac itp. Dlatego potrzebuje jakis wskazowek co sprawdzic, gdzie szukac zanim pojade do elektryka:)
pios - 14-12-2012, 20:05
Aussie - czy udało Ci się znaleźć przyczynę usterki? Wydaje mi się, że mam podobny problem. Co więcej - nawet ASO dzisiaj rozłożyło ręce. Zaproponowali mi, że rozłożą wszystko na części pierwsze i powymieniają co się da to może naprawią tempomat . Bez komentarze. Zastanawiam się tylko, gdzie w takim razie jest problem ??
buszmen25811 - 14-12-2012, 21:11
tez mam identyczny problem
Aussie - 14-12-2012, 21:58
No niestety problem dalej mam ten sam. Przypuszczam ze albo ktorys ze stykow w manetce nie laczy albo jakis sterownik stukniety. Przydalby sie nam jakis elektryk na forum. A co do tej pory miales sprawdzone w ASO ze nie znalezli usterki?
pios - 14-12-2012, 22:48
Sprawdzali tylko pod kompem i przeglądali, czy wszystko jest podłączone tak, jak powinno być. Wcześniej w boschu też zrobili tak samo. Opinia jest taka, że wygląda OK i powinien działać. A nie działa Zważywszy, że tym samochodem jeżdżę może raz-dwa razy w roku w jakąś trasę, to brak tempomatu mi nie doskwiera zbytnio. Tym bardziej nie chciałbym ładować nie wiadomo jakich pieniędzy w jego naprawę. Odnoszę jednak wrażenie (choć oczywiście jako laik mogę się mylić), że to jest jakaś duperela.
Aussie - 18-05-2015, 13:48
Odgrzewam starego posta. Udalo sie moze wam rozwiazac ten problem?
Ja zabralem sie za niego jeszce raz. Narazie sprawdzilem manetke. Rozebralem na czesci pierwsze i sprawdzilem wszystkie rezystory. Nic nie znalazlem.
Rowniez sprawdzilem czy mam jakies bledy w systemie ale wszystko jest czyste.
Czyli ciagle nic. Jakies sugestie gdzie dalej szukac?
Georg - 18-05-2015, 20:04
Aussie napisał/a: | (...) czytalem o tasmie pod kierownica ale nie wiem czy to moze byc przyczyna (...) |
Jeśli przycisk tempomatu włącza kontrolkę, to taśma jest sprawna.
Aussie napisał/a: | Narazie sprawdzilem manetke. Rozebralem na czesci pierwsze i sprawdzilem wszystkie rezystory. Nic nie znalazlem. |
Czy wartości rezystorów sprawdziłeś wg oryginalnej specyfikacji?
Aussie - 18-05-2015, 23:45
Mam ksiazke napraw ale schemat tam sie delikatnie roznil. Kazdy rezystor jest oznaczony kolorowymi paskami wiec policzylem jaki opor powinien byc i zmierzylem. Wszystko sie zgadza. Odtworzylem schemat, zlozylem do kupy i zmierzylem wartosci na konektorze.
Wysztko mi sie zgadza. Ale jak cos to chetnie bym porowna z kims innym gdybym mial mozliwosc.
Georg - 19-05-2015, 11:19
Na przełączniku z odpiętym wtykiem, między konektorem nr 2 a nr 3 występują takie rezystancje:
- Przycisk MAIN wciśnięty = poniżej 2 Ohmów
- Przycisk CANCEL wciśnięty = 100 Ohmów
- Przycisk RESUME wciśnięty = 887 Ohmów
- Przycisk SET wciśnięty = 300 Ohmów
- Wszystkie przyciski zwolnione = obwód otwarty
- Powodzenia
|
|
|