To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.8DI-D] spalone sprzęgło ASX 4X4

irek911 - 09-10-2012, 19:20
Temat postu: [1.8DI-D] spalone sprzęgło ASX 4X4
witam , czy ktoś mial przypadek spalenia sprzęgła ? bo niestety moje zostało spalone przy 28 tyś km, i serwis odmówił naprawy w ramach gwarancji , a cena SZOK 20000 ZŁ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jan1994 - 09-10-2012, 20:20

Powinieneś walczyć z serwisem - jeśli samochód kupiłeś na osobę fizyczną (nie na firmę) to proponuję odwiedzić Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta. Tylko nie zapomnij żeby opinię serwisu wydali Ci na piśmie.
irek911 - 09-10-2012, 20:27

samochód zakupilem na swoją firmę , zaczołem walke :) odebrałem części z serwisu i przekazałem do rzeczoznawcy, do 2 dni będzie odpowiedz.
rezon - 09-10-2012, 20:56

irek911 napisał/a:
zy ktoś mial przypadek spalenia sprzęgła ? bo niestety moje zostało spalone przy 28 tyś km, i serwis odmówił naprawy w ramach gwarancji , a cena SZOK 20000 ZŁ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
poszukaj wątku dot. spalonych sprzęgieł w Outlanderach 2.2DiD np. http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49098 ale były i inne . Niestety praktyka w PL to na początek wywalić klienta i niech udowodni, że nie spalił sprzęgła przez złą technikę jazdy. Wg opisów posiadaczy 2.2DiD w Niemczech przy reklamacji wymieniali wadliwe sprzęgła, w PL zaczęli znacznie później to robić. Ceny nowego można tylko współczuć - polecić uwadze wszystkim posiadaczom japońskich diesli 4x4 . Subaru obniżyło w ramach akcji serwisowej moc swoich diesli z uwagi na padające jak muchy sprzęgło. Życzę powodzenia w walce.
krzychu - 09-10-2012, 21:40

rezon - a tam powiedz od razu, że nie ma szans szczególnie, że nie dotyczy go "ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej". A to czy gwarancja zostanie uznana lub nie zależy w 90% od widzimisię mechanika który to w ASO rozbierze i stwierdzi że była "jakaś wada" (i odpowiednio to opisze do gwaranta) czy sam to spaliłeś "nieumiejętnie się posługując sprzęgłem".

Ale możesz walczyć, może wywalczysz darmową robociznę w "geście dobrej woli". Ale jak istnieje zamiennik sprzęgła to po prostu go sam wymień w dobrym warsztacie.

Ps. Najprościej masz walczyć przez telewizję i programy typu "uwaga".

mitsu00 - 09-10-2012, 22:34

rezon napisał/a:
poszukaj wątku dot. spalonych sprzęgieł w Outlanderach 2.2DiD np. http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49098 ale były i inne . Niestety praktyka w PL to na początek wywalić klienta i niech udowodni, że nie spalił sprzęgła przez złą technikę jazdy. Wg opisów posiadaczy 2.2DiD w Niemczech przy reklamacji wymieniali wadliwe sprzęgła, w PL zaczęli znacznie później to robić. Ceny nowego można tylko współczuć - polecić uwadze wszystkim posiadaczom japońskich diesli 4x4 . Subaru obniżyło w ramach akcji serwisowej moc swoich diesli z uwagi na padające jak muchy sprzęgło. Życzę powodzenia w walce.
Tyle ze w przypadku 2.2 HDI nie bylo mowy o spalonych sprzeglach, tylko o slizgajacych sie sprzeglach z powodu wady wysprzeglika, w pojedynczych przypadkach z powodu nieszczelnosci na wale miedzy sprzeglem a silnikiem (zyganie olejem na tarcze sprzegla). W moim byly sprzeglo slizgalo sie od przebiegu 11tys km i przy 77 tys km powiedzialem nieeee i basta: po rozebraniu tarcza byla jak nowa. Wymienili bez szemrania a na poczatku robili ze mnie wielblada i straszyli kosztami wymiany i blablablabla.
Dario1983 - 10-10-2012, 21:06

Kolego przede wszystkim udaj się najpierw po poradę do profesjonalisty czytaj radcy prawnego, bądź adwokata i ustal w kontekście posiadanej przez Ciebie gwarancji jakie uprawnienia posiadasz. Nieumiejętne podejście do sprawy to strata czasu i nerwów...dlatego, lepiej powierzyć sprawę osobom, które na co dzień zajmują się takimi tematami.
Odnośnie zachowania serwisu to współczuję, ale takie jest niestety podejście w PL do klienta. Do momentu zakupu auta to wszyscy są mili, a potem to głowy im lepiej nie zawracać problemami. Uważam, że w Twojej sprawie bez Sądu prawdopodobnie się nie obejdzie, a tam liczą się dowody i opinie biegłych sądowych.

rezon - 10-10-2012, 22:21

krzychu napisał/a:
tam powiedz od razu, że nie ma szans szczególnie, że nie dotyczy go "ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej". A to czy gwarancja zostanie uznana lub nie zależy w 90% od widzimisię mechanika który to w ASO rozbierze i stwierdzi że była "jakaś wada" (i odpowiednio to opisze do gwaranta) czy sam to spaliłeś "nieumiejętnie się posługując sprzęgłem"
ale działa wtedy niezgodność towaru z umową oraz rękojmia. Do japońskich silników praktycznie nie spotkasz zamienników sprzęgła, co najwyżej używki. Nawet jest jedna ! na Allegro.
jaceksu79 - 11-10-2012, 20:57

ASX-y diesle nie mają problemów ze sprzęgłami...
irek911, sorry kolego... niestety duży moment obrotowy, 4 buty i na pół sprzęgle wystarczyło przy 1800obr/min przytrzymać chwilę zagrzebany i sprawa pozamiatana

Jeżeli łożysko wycisku jest ok, i jeżeli sam wycisk nie ma wady w postaci np. pęknięcia to masz pozmiatane i choćbyś nawet dał na mszę i najlepszych prawników to zapomnij... płać i płacz..

sam teraz kupiłem pewne auto na 4 buty i wybrałem manual niestety ( mogłem za niewielką dopłatą mieć automat) ale ten samochód będzie ciężko ciągać duuuuże ciężary na dodatek pod wielkie góryyyy i wolę mieć koszt tarczy sprzęgłowej z dociskiem( a i tak padnie) niż całej skrzyni automatycznej :roll:

Wedrowiec - 11-10-2012, 21:31

Dobra to ja pytanie z drugiej strony... mam na jedną oś, też mam się bać, że jak będę "nieumiejętnie" jeździł to się spali i 20K w plecy czy ta zm jest zupełnie inny sprzęt i zupełnie inna wytrzymałość/zagrożenie/koszty?
rezon - 11-10-2012, 21:57

Wedrowiec napisał/a:
Dobra to ja pytanie z drugiej strony... mam na jedną oś, też mam się bać, że jak będę "nieumiejętnie" jeździł to się spali i 20K w plecy czy ta zm jest zupełnie inny sprzęt i zupełnie inna wytrzymałość/zagrożenie/koszty?
Masz ośkę, więc najpierw ślizgać się będą koła. W czterołapach koła nie łapią praktycznie poślizgu tylko zaczyna ślizgać się sprzęgło. Ponieważ Mitsu robi sprzęgła oszczędnie, to zapasu nie ma i kłopot gotowy - niestety klienta.
krzychu - 12-10-2012, 07:06

rezon - nie generalizuj po Outlanderze 2.0 TDI czy wadach fabrycznych w 2.2 HDI, że w nowymi silnikami DID MIVEC też są sprzęgła bez zapasu/słabe. Po za jakimiś tam wiadomościami o problemach w małej benzynce 1,6 MIVEC problemów na razie nie widziałem/słyszałem/czytałem z 1.8/2.0/2.4 MIVEC i 1,8/2,2 DID MIVEC.

Zresztą słowo "słabe" to też przesada ponieważ w innych markach w samochodach AWD też występują dużo częściej problemy niż w ośkach... Więc zależy jak na to patrzeć. Po prostu samochód AWD wymaga większej świadomości/umiejętności od użytkownika niż ośka.

Każde sprzęgło można spalić przy nieumiejętnym obsługiwaniu się.

RalfPi - 12-10-2012, 18:41

Wedrowiec napisał/a:
Dobra to ja pytanie z drugiej strony... mam na jedną oś, też mam się bać, że jak będę "nieumiejętnie" jeździł to się spali i 20K w plecy

damn.. czy aby z pewnością to jest prawda!?
Sprzęgło!? 20koła? może 2koła...
Aż nie mogę uwierzyć - to z czego składa się ASX??
80 tysi = 20 tysi sprzęgło :O ? i co.. może wymiana szyby kolejne 10.. no bez żartów..

robertdg - 12-10-2012, 19:56

RalfPi napisał/a:
Sprzęgło!? 20koła? może 2koła...
Aż nie mogę uwierzyć - to z czego składa się ASX??
80 tysi = 20 tysi sprzęgło :O ? i co.. może wymiana szyby kolejne 10.. no bez żartów..
Serwis nie wymaga logiki, wręcz jest jej przeciwstawny
tomekrvf - 12-10-2012, 20:01

Dziwne rzeczy dzieją się w Polsce. Spalone sprzęgło a tu zaraz Rzecznik Konsumenta, prawnicy, sądy itp. Nikt nawet nie zapytał w jakich okolicznościach to się stało i może jednak to kierowca zwyczajnie zjarał sprzęgło.
PS Niedługo zima i kolejny wysyp spalonych sprzęgieł. Ślisko a sprzęgła się palą. Ciekawe...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group