To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Wymiana rozrządu i problem

Firek - 11-10-2012, 16:44
Temat postu: [2.5 TD] Wymiana rozrządu i problem
Witajcie otóż zabrałem się za miśka przyszła kolej na uszczelke pod pokrywą zaworów przy okazji okazało się że pękł pasek przy rozrządzie. tak więc i tak i tak muszę rozrząd wymienić z tym że mam problem z odkręceniem dolnego koła pasowego w jaki sposób wy go odkręcaliście?? bo bez ściągniecia jego nie zdejme dolnej osłony rozrządu :/ Silnik to 2.5diesel.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź bo dziś to mi juz nerwy puszczały przez to....

Eskapada - 11-10-2012, 17:47

Kluczem pneumatycznym tak powinno się to robić....

Można założyć duży klucz zaprzeć o glebę i przekręcić kluczyk w stacyjce

:mrgreen:

Można wyjąc rozrusznik zablokować wieniec i dużym kluczem próbować odkręcić

:roll:

Wymiana rozrządu w warsztacie, który jest na takie przypadki przygotowany kosztuje około 300 -400 zł obyś oszczędzając te 400 zł nie narobił sobie większych strat , uszkodzony winiec, uszkodzone koło pasowe, nakrętka a nie daj boże wał :roll:

Firek - 11-10-2012, 17:58

Właśnie problem w tym że pneumatem nie idzie :/ o sposobach z rozrusznikiem już słyszałem i odrazu z nich zrezygnowałem, a teraz kurcze nie mam nawet jak zataszczyć auta do warsztatu ani czym, myślałem że jest jakiś hmm Łatwy sposób ale chyba jednak zaczekam aż będzie możliwość holowania i zataszczę go do warsztatu

Generalnie pęknięty był 2 pasek ten dalej i czy można bez niego jeździć?? gdzieś czytałem że ludzie tak robią ale czy to prawda i faktycznie nie ma w tedy skutków ubocznych dla silnika??

Dzieki eskapada za pomoc :)

pawel80 - 12-10-2012, 13:28

było to tak załuz klucz na srube i uderz go z młota
:) i tak aż puści albo ramie i gwałt tez się męczyłem ale poszło :)

Krzyzak - 12-10-2012, 14:18

od spodu na skrzyni masz blaszkę na kilka śrub - odkręć ją, włóż na wieniec zamachu imbus 5, który zaprze się o blok i odrkęcisz
bez balansu można jeździć - ale nie wiem, jakie mogą być następstwa - ja nie próbowałem
widziałem też przypadek, że ten pasek wpadł pod pasek główny i spowodował przestawienie (a czasem ścięcie czujnika wału) i spore koszty w postaci remontu...

lukas 78 - 12-10-2012, 18:08

ludzie jeżdżą bez tego paska ale jak jest i działa to ja bym zostawił na miejscu
Robert09 - 12-10-2012, 19:20

mnie pasek od balansu urwał świeżo zmieniony pasek rozrządu, co było dalej lepiej nie pisać. Gdybym wiedział wcześniej albo bym go zmienił albo nie zakładał wcale
lukas 78 - 12-10-2012, 20:14

podstawowy błąd Twój i innych ..."przecież się nic nie stanie nawet jak pęknie "
ten pasek się wymienia razem z paskiem rozrządu bo inaczej bęc ....:wink:

Firek - 12-10-2012, 21:10

no właśnie mój się zerwał i mam problem żeby go kurcze teraz wyciągnać :/i nie wiem czy taszczyć auto do mechanika i niech wymienia pasek od rozrządu i napinacze czy jak się uda go wyciągnać to zostawić tak jak jest??
lukas 78 - 12-10-2012, 21:24

a wiesz kiedy mialeś zmieniany pasek rozrządu ....
ja bym zmienił teraz obydwa koszt nie jest duży

Krzyzak - 12-10-2012, 21:33

lukas 78 napisał/a:
ten pasek się wymienia razem z paskiem rozrządu
szczególnie, że kosztuje 20 zł za porządny zamiennik (Mitsuboshi lub Sun)
rico.1 - 13-10-2012, 00:50

Zablokuj wieniec, jak Krzyzak pisze, to niezawodny sposób na koło, a wałki balansów sprawdź - czy nie mają za dużych luzów, oporów, simeringi - jak jest w porządku, to nie kombinuj z balansami i wymień kpl. pasków + napinacze - nie oszczędzaj na niczym , bo potem możesz pluć sobie w gębę tak samo jak cała reszta, co oszczędziła na jednym napinaczu, albo dała do mechanika który pierwszy raz coś takiego widział i wymienił tylko pasek rozrządu.
zbyszekm2 - 13-10-2012, 09:36

Robert09 napisał/a:
mnie pasek od balansu urwał świeżo zmieniony pasek rozrządu, co było dalej lepiej nie pisać. Gdybym wiedział wcześniej albo bym go zmienił albo nie zakładał wcale

Przyczyna może być wyciek oleju na pasek. Nie dostatecznie napięty napinacz albo coś się dzieje z wałkami balansowymi.

Firek - 13-10-2012, 19:01

A niech mi ktoś powie który z tych kompletów od Zbyszka będzie najlepszy bo rozbieżność cenowa jest, a w poprzednim aucie zdarzyło mi się tak że droższe rzeczy padały szybciej od tych tańszych :/ i mam dylemat....
lukas 78 - 13-10-2012, 20:21

kup paski mitsuboshi i rolki GMB nic lepszego nie znajdziesz
całośc to koszt 200-250 zł w detalu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group