Pajero II - [2.5 TD] Wymiana rozrządu i problem
Firek - 11-10-2012, 16:44 Temat postu: [2.5 TD] Wymiana rozrządu i problem Witajcie otóż zabrałem się za miśka przyszła kolej na uszczelke pod pokrywą zaworów przy okazji okazało się że pękł pasek przy rozrządzie. tak więc i tak i tak muszę rozrząd wymienić z tym że mam problem z odkręceniem dolnego koła pasowego w jaki sposób wy go odkręcaliście?? bo bez ściągniecia jego nie zdejme dolnej osłony rozrządu :/ Silnik to 2.5diesel.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź bo dziś to mi juz nerwy puszczały przez to....
Eskapada - 11-10-2012, 17:47
Kluczem pneumatycznym tak powinno się to robić....
Można założyć duży klucz zaprzeć o glebę i przekręcić kluczyk w stacyjce
Można wyjąc rozrusznik zablokować wieniec i dużym kluczem próbować odkręcić
Wymiana rozrządu w warsztacie, który jest na takie przypadki przygotowany kosztuje około 300 -400 zł obyś oszczędzając te 400 zł nie narobił sobie większych strat , uszkodzony winiec, uszkodzone koło pasowe, nakrętka a nie daj boże wał
Firek - 11-10-2012, 17:58
Właśnie problem w tym że pneumatem nie idzie :/ o sposobach z rozrusznikiem już słyszałem i odrazu z nich zrezygnowałem, a teraz kurcze nie mam nawet jak zataszczyć auta do warsztatu ani czym, myślałem że jest jakiś hmm Łatwy sposób ale chyba jednak zaczekam aż będzie możliwość holowania i zataszczę go do warsztatu
Generalnie pęknięty był 2 pasek ten dalej i czy można bez niego jeździć?? gdzieś czytałem że ludzie tak robią ale czy to prawda i faktycznie nie ma w tedy skutków ubocznych dla silnika??
Dzieki eskapada za pomoc
pawel80 - 12-10-2012, 13:28
było to tak załuz klucz na srube i uderz go z młota
i tak aż puści albo ramie i gwałt tez się męczyłem ale poszło
Krzyzak - 12-10-2012, 14:18
od spodu na skrzyni masz blaszkę na kilka śrub - odkręć ją, włóż na wieniec zamachu imbus 5, który zaprze się o blok i odrkęcisz
bez balansu można jeździć - ale nie wiem, jakie mogą być następstwa - ja nie próbowałem
widziałem też przypadek, że ten pasek wpadł pod pasek główny i spowodował przestawienie (a czasem ścięcie czujnika wału) i spore koszty w postaci remontu...
lukas 78 - 12-10-2012, 18:08
ludzie jeżdżą bez tego paska ale jak jest i działa to ja bym zostawił na miejscu
Robert09 - 12-10-2012, 19:20
mnie pasek od balansu urwał świeżo zmieniony pasek rozrządu, co było dalej lepiej nie pisać. Gdybym wiedział wcześniej albo bym go zmienił albo nie zakładał wcale
lukas 78 - 12-10-2012, 20:14
podstawowy błąd Twój i innych ..."przecież się nic nie stanie nawet jak pęknie "
ten pasek się wymienia razem z paskiem rozrządu bo inaczej bęc ....:wink:
Firek - 12-10-2012, 21:10
no właśnie mój się zerwał i mam problem żeby go kurcze teraz wyciągnać :/i nie wiem czy taszczyć auto do mechanika i niech wymienia pasek od rozrządu i napinacze czy jak się uda go wyciągnać to zostawić tak jak jest??
lukas 78 - 12-10-2012, 21:24
a wiesz kiedy mialeś zmieniany pasek rozrządu ....
ja bym zmienił teraz obydwa koszt nie jest duży
Krzyzak - 12-10-2012, 21:33
lukas 78 napisał/a: | ten pasek się wymienia razem z paskiem rozrządu | szczególnie, że kosztuje 20 zł za porządny zamiennik (Mitsuboshi lub Sun)
rico.1 - 13-10-2012, 00:50
Zablokuj wieniec, jak Krzyzak pisze, to niezawodny sposób na koło, a wałki balansów sprawdź - czy nie mają za dużych luzów, oporów, simeringi - jak jest w porządku, to nie kombinuj z balansami i wymień kpl. pasków + napinacze - nie oszczędzaj na niczym , bo potem możesz pluć sobie w gębę tak samo jak cała reszta, co oszczędziła na jednym napinaczu, albo dała do mechanika który pierwszy raz coś takiego widział i wymienił tylko pasek rozrządu.
zbyszekm2 - 13-10-2012, 09:36
Robert09 napisał/a: | mnie pasek od balansu urwał świeżo zmieniony pasek rozrządu, co było dalej lepiej nie pisać. Gdybym wiedział wcześniej albo bym go zmienił albo nie zakładał wcale |
Przyczyna może być wyciek oleju na pasek. Nie dostatecznie napięty napinacz albo coś się dzieje z wałkami balansowymi.
Firek - 13-10-2012, 19:01
A niech mi ktoś powie który z tych kompletów od Zbyszka będzie najlepszy bo rozbieżność cenowa jest, a w poprzednim aucie zdarzyło mi się tak że droższe rzeczy padały szybciej od tych tańszych :/ i mam dylemat....
lukas 78 - 13-10-2012, 20:21
kup paski mitsuboshi i rolki GMB nic lepszego nie znajdziesz
całośc to koszt 200-250 zł w detalu
|
|
|