Carisma - Techniczne - Zaślepiony EGR
morgan28b - 12-10-2012, 13:47 Temat postu: Zaślepiony EGR Witam. Jakiś czas temu pisałem o kłopotach z moją Cari. Chodziło o braki mocy (dławienia) i dziwne brzęczenie podczas wciskania pedału gazu. Mogę powiedzieć, że znaleziono przyczyny usterek w mojej Cari:
1. Brzęczenie podczas dodawania gazu - czujnik temperatury padnięty (pomogła dopiero diagnostyka podczas jazdy)
2. Dławienie i brak mocy podczas jazdy - EGR (nie domykał bądź nie otwierał do końca)
Czujnik temperatury wymieniony i już nie brzęczy, EGR - zaślepiony i już nie ma dławienia i braku mocy, ale ....
...no właśnie jest ale. Mechanik zapewniał mnie, że zaślepienie EGR-a nie spowoduje głośniejszej pracy silnika i wzrostu spalania (mogę tym tylko wkurzyć ekologów) ale ja mam wrażenie, że po zaślepieniu EGR-a samochód głośniej pracuje (rechocze podczas wciskania pedału gazu) i spalanie się podniosło. Mam pytanie jak to właściwie jest z tym zaślepianiem EGR-a (na czym polega itp) i czy mogę ewentualnie "odślepić" EGR i jak to zrobić bo z tego co zauważyłem pod maską nic nie ubyło?
Alien161 - 12-10-2012, 23:36
Witam podłączam się do tematu też odczuwam troche brak mocy w mojej carismie 1.6 16 v 103 km. Czy to normalne ze predkosc maxymalna jaka moge wycisnac to 170 km/h (jechałem z pasażerem plus jakies rzeczy w bagazniku)? no i mam wrazenie ze auto jakos wolno sie zbiera nie czuje w ogole mocy tego samochodu. To normalne dla tej jednostki? zeby poczuc jakas moc to na jedynce musze krecic conajmniej do 5 tys to normalne?
radek8622 - 13-10-2012, 09:41
Cześć ja mam cari GDI przed liftem mam zaślepionego EGR-a jak dla mnie nie odczuwam różnicy spalanie takie jakie było takie jest moc tak samo jak była.
morgan28b - 13-10-2012, 10:12
Przypomniałem sobie, że jak poprzedni mechanik który nie mógł znaleźć usterki odpiął wtyczkę od EGR-a to było słychać różnicę. Silnik pracował głośniej. Ale po zaślepieniu wtyczka ta jest podpięta. Na czym polega to zaślepianie?
Jaro1974 - 13-10-2012, 10:33
Zaślepienie EGR jest czynnością czysto mechaniczną. Polega na odcięciu dopływu spalin z kolektora wydechowego do kolektora dolotowego. W normalnych warunkach zawór EGR otwiera się i zamyka i w momencie otwarcia spaliny idą do kolektora dolotowego i do cylindrów. W momencie zaślepienia spaliny nie są powtórnie wykorzystywane do napełniania cylindrów czyli po prostu nie idą do kolektora dolotowego. A silnik pracuje na czystym powietrzu. EGR zaślepia się przez wstawienie blaszki która uniemożliwi dostawanie się spalin do kolektora dolotowego nawet w przypadku otwarcia się tegoż zaworu. Ja mam u siebie tak zrobione w TD i spalanie w mieście ostatnio wyszło mi na poziomie 6.1 litra na 100 km. Myślę że moja wypowiedź pomogła Ci w tej kwestii. Pozdrawiam.
morgan28b - 13-10-2012, 10:43
Dzięki wielkie Jaro1974. Powiedz mi jeszcze czy tą operacje (zaślepienie) można odwrócić? I mam jeszcze jedno pytanie bo widzę, że się orientujesz w temacie. Co mogło być przyczyną niedomykania bądź nieotwierania EGR-a? Uszkodzony sam EGR czy sterujący nim elektromagnes i jak to sprawdzić?
Jaro1974 - 13-10-2012, 10:59
Zaślepienie można jak to ująłeś odwrócić. Jeśli zaś chodzi o sam zawór EGR to po prostu mógł być zanieczyszczony i dlatego nie działał w prawidłowy sposób. Co jakiś czas powinno się go przeczyścić bo jednak spaliny z diesla mają w sobie dużo sadzy i niestety strasznie syfią. A jeszcze niech dojdą drobinki oleju to tworzy się taka maź która uniemożliwia poprawne działanie zaworu. Jak sprawdzić? Po prostu należy go dokręcić i zobaczyć czy jest zasyfiony i ewentualnie wyczyścić.
morgan28b - 13-10-2012, 11:03
To chyba mi odpowiedziałeś, że to będzie wina elektromagnesu bo zawór EGR był czyszczony po zaobserwowaniu dławienia, ale nie pomogło. Nie chcę już jeździć do mechanika i mam pytanie czy mogę sam usunąć tą blaszkę i gdzie jej szukać?
[ Dodano: 13-10-2012, 11:04 ]
Blaszkę co zaślepia EGR oczywiście
Alien161 - 13-10-2012, 11:08
pomozecie mi zdiagnozowac problem?
Cytat: | Witam podłączam się do tematu też odczuwam troche brak mocy w mojej carismie 1.6 16 v 103 km. Czy to normalne ze predkosc maxymalna jaka moge wycisnac to 170 km/h (jechałem z pasażerem plus jakies rzeczy w bagazniku)? no i mam wrazenie ze auto jakos wolno sie zbiera nie czuje w ogole mocy tego samochodu. To normalne dla tej jednostki? zeby poczuc jakas moc to na jedynce musze krecic conajmniej do 5 tys to normalne? |
Jaro1974 - 13-10-2012, 11:17
Z tego co się orientuję to u Ciebie powinno być tak że zawór przykręcony jest do kolektora dolotowego za pomocą dwóch śrub. I zazwyczaj w tym miejscu wstawia się zaślepienie. Odkręcasz te dwie śrubki i wyjmujesz blaszkę i skręcasz z powrotem i po zabiegu. A kto ci zaślepiał ten zawór? A jeśli chodzi o elektromagnes - może on się przyciera i nie domyka ci zaworu? Bo jak by nie otwierał to nie byłoby dławienia ponieważ nie otwierający się zawór działałby jak ta blaszka zaślepiająca a tu wygląda na to że zawór jest cały czas niedomknięty i być może dlatego dławi.
morgan28b - 13-10-2012, 13:29
A ten elektrozawór co się przyciera to można jakoś wyczyścić, naprawić czy trzeba wymienić?
Jaro1974 - 13-10-2012, 13:36
Szczerze powiem że nie wiem. Może wystarczy mu deko wpuścić WD40 i później jakiegoś oleju celem przesmarowania i będzie dobrze . Ale na 100% nie jestem tego pewny. U mnie jest to na podciśnieniu i to ono steruje tym zaworem. Tutaj naprawdę nie jestem pewny. Zostaje ewentualnie spróbować i zobaczyć co dalej.
morgan28b - 13-10-2012, 13:52
Dzięki wielkie za wszystkie informacje Jaro1974. Pozdrawiam.
|
|
|