Carisma - Techniczne - Jak się dobrać do tarczy czujnika położenia wału?
Anonymous - 12-10-2012, 14:14 Temat postu: Jak się dobrać do tarczy czujnika położenia wału? Została mi ostatnia próba ratowania Carismy GDI z 98 r. ponoć często się tam tarcza czujnika położenia wału obluzowuje. Co powoduje brak ciśnienia na pompie. Wymieniłem już wszystko (pompe wc i jej mocowanie, pompe w baku, filtry, rozdzielacz, wtryski, sprawdzone przewody paliwowe) i dalej nic. Został już chyba tylko komputer i sprawdzenie tej tarczy. Jak ją zlokalizować, może jakieś zdjęcie?
Krzyzak - 12-10-2012, 14:24
musisz zdjąć rozrząd - jest pod spodem, pod zębatkami na wale
Anonymous - 12-10-2012, 14:30
To raczej gra nie warta swieczki
robertdg - 12-10-2012, 16:28
Tarcza GMP nie ma nic do działania pompy WC, pompa WC jest napędzana z wałka rozrządu i najczęsciej pomiędzy połaczeniem wałka rozrządu a napędu pompy WC wykrusza się element łaczący, ale jeżeli zmieniałeś pompe WC to powinienes na to zwrócić uwagę
Anonymous - 12-10-2012, 16:53
Ten element tez byl wymieniany. Zatem juz tylko awaria kompa?
robertdg - 12-10-2012, 20:00
Pompa WC jest elementem mechanicznym, napisz do aren195612 moze podpowie coś konstruktywnego
Krzyzak - 12-10-2012, 21:46
zygizwro napisał/a: | tylko awaria kompa? | nie słyszałem o takim czymś w cari a szczególnie w GDI
deejay - 16-10-2012, 21:39
Krzyzak napisał/a: | nie słyszałem o takim czymś w cari a szczególnie w GDI |
Darku ciezki przypadek z tym GDI Przyznaje sie bez bicia ze walczyłem z tym autem ponad tydzien i dalej nie mam pomysłu co jest powodem braku cisnienia powyzej 3000 obr .
Wszystkie elementy które odpowiadaja za układ paliwowy zostały wymienione , instalacja elekt. spr , cis na pompie wstępnej idealnie ok 3.5 bar. i jest stałe . Silnik na biegu jałowym pracuje wzorowo , tylko powyzej 3000 or/min brakuje mu paliwa Naprawde nie mam juz pomysłu co jest , jedyny element to tylko komp do spr. i ew. podmianki .
Bartek - 17-10-2012, 11:16
Ciśnienie w pompie WC jest generowane i regulowane tylko mechanicznie - jedyny styk elektroniki z mechaniką to czujnik ciśnienia
Anonymous - 17-10-2012, 12:15
Myślę, że wymiana kompa nie zaszkodzi.
volve - 17-10-2012, 12:53
zygizwro napisał/a: | Myślę, że wymiana kompa nie zaszkodzi. |
Według mnie nic nie da. Z tego co doczytałem, to ciśnienie na pompie jest regulowane poprzez regulator, który "naddatek" paliwa "zwraca" do baku.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jeśli tego nie robiliście to:
- sprawdzcie, czy przy spadku ciśnienia, na zwrocie pompy WC do baku pojawia się paliwo. Oznaczałoby to, że regulator podcieka(dziwne, żeby wystąpiło to przy obu pompach WC, ale może takie szczęście...)
- sprawdzaliście ciśnienia na wejściu do pompy WC ? Bo deejay pisał, o sprawdzeniu na pompie wstępnej, ale nie pisał w którym miejscu się podłączył
A może sam czujnik ciśnienia nawala ?
Krzyzak - 17-10-2012, 14:02
nie pamiętam już, ale w nie-GDI jest na końcu listwy regulator ciśnienia reagujący na podciśnienie w kolektorze
może to warto sprawdzić?
deejay - 17-10-2012, 20:40
Na powrocie do baku , cisnienie jest zblizone do tego co podaje manual czyli ok 3 barów .
Manometrem sie wpinałem przed zewnetrznym filtrem paliwa , ( tez jest nowy ) .
Sam powrót nawet zaciskałem i też gasł i spadało cisnienie , takie same objawy . Przewody paliwowe od pomy w zbiorniku drozne i przedmuchane .
Anonymous - 18-10-2012, 08:23
Wymiana kompa tez nie przyniosla zadnych zmian.
i9i - 20-10-2012, 00:51
A montowaliście obie pompy w sprawnym aucie? By wykluczyć ich uszkodzenie i ewentualnie napęd pompy WC?
deejay napisał/a: | Sam powrót nawet zaciskałem i też gasł i spadało cisnienie , takie same objawy |
Pompa nie ma siły by utrzymać przepływ i ciśnienie, przy zatkaniu powrotu ciśnienie powinno podskoczyć na moment nim zaskoczy regulator i je wyrówna w układzie.
|
|
|