To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - 2.4GDI PO ZALANIU CERAMIZERA BARDZIEJ DYMI

maciej82 - 12-10-2012, 20:45
Temat postu: 2.4GDI PO ZALANIU CERAMIZERA BARDZIEJ DYMI
Witam wszystkich,mój gal delikatnie pobiera olej,więc szykuje sie do wymiany uszczelniaczy zaworowych,ale pokusiło mnie zalanie jeszcze ceramizera.Autko wczoraj wieczorem troche pochodziło na wolnych obrotach,potem sie troche przejechałem po okolicy i jak wróciłem posłuchałem troche silnika i raczej nie stwierdziłem wielkiej poprawy,za to dzisiaj jak odpaliłem to dymił przez chwile masakrycznie.Mam pytanie czy to ten ceramizer mógł zaszkodzic? jeśli tak to jak go sie pozbyc z silnika?
Dread87 - 12-10-2012, 20:58

maciej82, takie płyny nie czynia cudow od "reki", tym bardziej jak bierze olej. Trzeba bylo najpierw uszczelnic i razem ze swiezym olejem i filtrem oleju wlac ceramizer. Ceramizery uskuteczniaja sie od 300-1500 przejechanych km
maciej82 - 12-10-2012, 21:02

Tak,to wiem ale przed wlaniem mi aż tak nie dymił,potrafił puścic lekki dymek ale nie robic zasłone dymną.
fabryka24 - 12-10-2012, 21:24

maciej82, Miałem tak samo po zalaniu ceramizera , mocniej dymił , dlatego że przepalał olej pomieszany z ceramizerem , zrób płukanke silnika i wymień uszczelniacze , bedziesz miał spokój .
maciej82 - 12-10-2012, 21:39

Teraz tylko nie wiem czy zrobic płukanke i przejśc na olej 10w30 dedykowany do gdi,przed zmianą uszczelniaczy czy po zmianie uszczelniaczy?
Dread87 - 12-10-2012, 21:52

maciej82, najpierw wymieniaj uszczelniacze, nastepnie płukanka, pozniej wstaw nowy filtr oleju, wlej nowy olej i mozesz ceramizer tez jesli chcesz;)
Tak, zeby sie wszystko kupy trzymalo;)

m6riano - 13-10-2012, 01:40

Cytat:
czy po zmianie uszczelniaczy?

oczywiście że po...po co ma ci drogi olej spierniczać..?;-)

swinks_UK - 13-10-2012, 13:53
Temat postu: Re: 2.4GDI PO ZALANIU CERAMIZERA BARDZIEJ DYMI
maciej82 napisał/a:
za to dzisiaj jak odpaliłem to dymił przez chwile masakrycznie.


A jaki kolor tego dymu???

xluki - 13-10-2012, 14:30

maciej82, brałeś pod uwagę, że za oknami jest coraz zimniej?
bbandi - 13-10-2012, 15:06
Temat postu: Re: 2.4GDI PO ZALANIU CERAMIZERA BARDZIEJ DYMI
maciej82 napisał/a:
ceramizer mógł zaszkodzic? jeśli tak to jak go sie pozbyc z silnika?


Nie mógł zaszkodzić - stosowałeś się do zaleceń producenta? czyli 200km zrobić nie przekraczając 2.7 tys obr?
Pewnie woda w układzie wydechwym się zebrała i dymi jak robisz krotkie odcinki to "przegoń" auto na dłuższej trasie.

maciej82 - 13-10-2012, 15:06

Dym jest koloru szaroniebieskiego więc olej na bank,para swoją drogą.Dzisiaj jak odpalałem to już nie było tak zle,poprostu jak go odpalam i pochodzi troche a potem go zgasze to zadymi,jak jest po trasie to jest lepiej,więc to chyba wyszło z połączenia puszczające uszczelniacze zaworów+ceramizer który widac bardziej dymi przy spalaniu.

[ Dodano: 13-10-2012, 15:08 ]
Tak robiłem wszystko według zaleceń producenta,zostało mi do zrobienia jeszcze 50km i potem przegonie auto.

swinks_UK - 13-10-2012, 19:56

Wciąż nie jestem przekonany, że ta chmura to olej.
Miałem GDI, i jak zimne dni przyszły to dymił na szaro po zapaleniu na zimnym. Na szaro, bo oprócz kondensacji jeszcze był na wzpogaconej mieszance.
Poza tym, jak przyciśniesz butem, to wtedy puści czarnego bąka (jak dizel) - niespalona mieszanka.

Co do oleju, to zużycie od 1l do 1.5l na 7k km jest w granicach normy. Niestety. Te silniki maja spory przedmuch na pierścieniach (z jakiegoś tam powodu by pracowało się lepiej w trybie GDI ECO).

A jeśli chodzi o Ceramizer, to jest zupełnie nieszkodliwy dla części silnika. Na 100% nie popsuł ci niczego. Zbieg okoliczności że zauważyłeś dymienie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group