Pajero II - Witam nowa ma pytanie???
elwirkak1 - 15-10-2012, 13:41 Temat postu: Witam nowa ma pytanie??? Koledzy od 4 miesięcy jestem szczęśliwą posiadaczką Pajero II long ale mam jeden problem wypatrzony niedawno co może się dziać kiedy opona od strony kierowcy nadmiernie się z używa od strony wewnętrznej a i mrugają mi też kontrolki od przedniego napędu o co tu chodzi??
lukas 78 - 15-10-2012, 15:46
zła geometria sprawdź-ustaw kąt pochylenia koła i zbieżność
jednak przed tym wszystkie luzy - łożyko koła , swożnie wahaczy etc.
co do migających kontrolek to było na forum
z resztą o cięciu opon też , wyszukiwarka się kłania
jawaldek - 15-10-2012, 19:02
lukas 78 napisał/a: | wyszukiwarka się kłania | nie jest to takie proste
elwirkak1 napisał/a: | opona od strony kierowcy nadmiernie się z używa od strony wewnętrznej | tak jak lukas 78 zasugerował musisz sprawdzić zaczynając od łożysk po przez końcówki a kończąc na zbieżności. elwirkak1 napisał/a: | a i mrugają mi też kontrolki od przedniego napędu o co tu chodzi?? | Czy jest tak od początku czy też włączałaś przedni napęd i po rozpięciu nadal mrugają ?? Jeśli tak to zatrzymaj się i cofnij samochodem, jesli nadal mrugają to może być wina czujników. Napisz więcej co to za samochód i który rocznik bo Pajero II to troszkę za mało wiadomości.
Witaj na Forum
lukas 78 - 15-10-2012, 20:05
http://forum.mitsumaniaki...hp?mode=results
proponuję wpisać "kontrolki napędu"
elwirkak1 - 16-10-2012, 13:31
Łożyska moja Padżeryna II z roku 1992 SS miała wymienione trzy tygodnie temu więc jak dobrze zrozumiałam to jeszcze muszę iść do mechaniora i poprosić żeby wymienił końcówki
a teraz sprawa kontrolek jak to ugryźć mechanior którego znam powiedział tak nie mam pojęcia o podciśnieniu w pajero II więc może jakieś zdjęcia tych czujników i gdzie tego szukać w moim Misiu.
Eskapada - 16-10-2012, 14:13
Jak się opona zużywa z jednej strony to nie jest wina łożyska, zbieżności a bardziej konta pochylenia koła.....kłania się geometra zawieszenia. Nie wymieniaj żadnych końcówek tylko pojedź na stacje diagnostyczną, na szarpaki i Pan diagnosta powie Ci co jest do wymiany.
Jak ci mocno przeszkadzają mrugające kontroli to z tym walcz i wydawaj pieniądze, po jakimś czasie znów nie będą działać i znów będziesz musiał wydać pieniądze. Napędy należy sprawdzić czy fizycznie się załączają i wyłączają a kontrolki kolokwialnie pisząc należy olać
BTW to nie używaj słowa mechanior bo to pejoratywny wyraz jest
elwirkak1 - 16-10-2012, 14:32
"mechanior" - żadnej ujmy mu nie chciałam przypisać ale dobrze mój mechanik
Jak sprawdzić prawidłowość działania napędów??
lukas 78 - 16-10-2012, 15:14
Eskapada napisał/a: | Jak się opona zużywa z jednej strony to nie jest wina łożyska, zbieżności a bardziej konta pochylenia koła.....kłania się geometra zawieszenia. Nie wymieniaj żadnych końcówek tylko pojedź na stacje diagnostyczną, na szarpaki i Pan diagnosta powie Ci co jest do wymiany.
Jak ci mocno przeszkadzają mrugające kontroli to z tym walcz i wydawaj pieniądze, po jakimś czasie znów nie będą działać i znów będziesz musiał wydać pieniądze. Napędy należy sprawdzić czy fizycznie się załączają i wyłączają a kontrolki kolokwialnie pisząc należy olać
BTW to nie używaj słowa mechanior bo to pejoratywny wyraz jest
|
eskapada "musiała"
luzy na łożyskach potrafią położyć koło i zmienić jego kąt pochylenia na tyle żeby zaczęło ząbkować oponę
a diagnostów co będą wiedzieli gdzi zajrzeć osobiście nie znam , sprawdzą ci zbieżność na płycie a jak zaczniesz mówić o kątach to się po głowie zaczną drapać ,nie mówiąc o wymianie blaszek na wahaczach bo to już im oczy wylazą
co do napędów wjedź gdzieś na piasek wajcha reduktora w pozycję 4H, zatrzymaj się i gwałtownie rusz "ze zrywem" z kołami na wprost tylnie i przednie koła powinny zostawić 4 ślady na piachu
U-96 - 16-10-2012, 16:54
eskapada "musiała"
luzy na łożyskach potrafią położyć koło i zmienić jego kąt pochylenia na tyle żeby zaczęło ząbkować oponę
a diagnostów co będą wiedzieli gdzi zajrzeć osobiście nie znam , sprawdzą ci zbieżność na płycie a jak zaczniesz mówić o kątach to się po głowie zaczną drapać ,nie mówiąc o wymianie blaszek na wahaczach bo to już im oczy wylazą
co do napędów wjedź gdzieś na piasek wajcha reduktora w pozycję 4H, zatrzymaj się i gwałtownie rusz "ze zrywem" z kołami na wprost tylnie i przednie koła powinny zostawić 4 ślady na piachu[/quote]
Lukas
Napisz coś więcej o koncie pochylenia zwrotnicy
Jak byłem na zbieżności to diagności stwierdzili że w Pajero II nie ma regulacji konta pochylenia zwrotnicy - tylko zbieżność jest do ustawienia,
oczywiście problem mój nie zniknął lekko ciągnie mi w prawo auto
i ewidentnie prawe koło stoi za mocno podcięto dołem do środka.
Stwierdzili że pewnie mam krzywą zwrotnicę (istnieje oczywiście takie ryzyko)
ale teraz temat mnie zainteresował ponownie
Jest więc regulacja konta czy nie ma ?
Pozdr.
lukas 78 - 16-10-2012, 17:45
wahacz górny mocowany jest na przestrzał dwoma śrubami
a odpowiedni kąt ustalasz podkładkami oznaczonymi na schemacia nr 40812
które są dostępne w różnej grubości
tu powinno być widać o co chodzi :
http://mitsubishi-motors....sub_group%3D050
jawaldek - 16-10-2012, 20:27
elwirkak1 napisał/a: |
Jak sprawdzić prawidłowość działania napędów?? | sprawdzanie na piasku czy też mokrej trawie nie da jednoznacznej odpowiedzi. Najlepiej jeśli mechanik Twój ma podnośnik -->> samochód do góry i załączasz lub rozłączasz gdy silnik pracuje-->> oczywiście przy włączonym biegu. jakiej wielkości masz założone opony oryginalne czy większe ?? Zbieżność przy większych oponach jest ciężko ustawić -->> w moim wypadku dopiero 3 warsztat i to dla samochodów ciężarowych uporał się ze zbieżnością. Eskapada napisał/a: | a kontrolki kolokwialnie pisząc należy olać | i zapewne będzie wiedziała czy napędy są załączone tym bardziej że nie wiemy jaka skrzynia ES czy SS
lukas 78 - 16-10-2012, 20:35
pisała ,że ma SS
zbyszekm2 - 16-10-2012, 22:09 Temat postu: Re: Witam nowa ma pytanie???
elwirkak1 napisał/a: | Koledzy od 4 miesięcy jestem szczęśliwą posiadaczką Pajero II long ale mam jeden problem wypatrzony niedawno co może się dziać kiedy opona od strony kierowcy nadmiernie się z używa od strony wewnętrznej a i mrugają mi też kontrolki od przedniego napędu o co tu chodzi?? |
1. Zbieżność i kąty trzeba ustawić
2. w przednim moście uszkodzony czujnik lub siłownik nie zapina poprawnie.
U-96 - 17-10-2012, 08:45 Temat postu: Re: Witam nowa ma pytanie??? 1. Zbieżność i kąty trzeba ustawić
2. w przednim moście uszkodzony czujnik lub siłownik nie zapina poprawnie.[/quote]
Zbyszek
Masz u siebie podkładki do ustawienia kąta pochylenia zwrotnicy ?
Pozdr.
rico.1 - 17-10-2012, 22:31
Chłopaki tu dywagują a tym czasem dziewczyna nadal czeka na podpowiedź, oj nieładnie nieładnie
elwirkak1 napisał/a: | Jak sprawdzić prawidłowość działania napędów?? | parę ściągawek znajdziesz tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...przedni+nap%EAd
http://forum.mitsumaniaki...ap%EAd&start=15
czyli w skrócie do sprawdzenia w tej kolejności są: dwa zaworki na prawym nadkolu w komorze silnika, ich weżyki podciśnieniowe do siłownika na moście, zbiornika powietrza, pompy vacum, sam siłownik (mechaniczanie), a jeśli dotąd nie znajdzie się usterki to do sprawdzenia jeden czujnik na przednim moście, oraz kilka na reduktorze, bo też mogą wywołać taką dyskotekę na budziku.
W przypadku darcia opony nie widzę sensu wymiany wszystkich końcówek jeśli nie ma gdzieś wyczuwalnego luzu. Za takie zużycie bieżnika też może być odpowiedzialna zbieżność kół, a dokładnie ustawiona za duża rozbieżność. Warto sprawdzić tu nastawienie drążków skrętnych, może ktoś przy nich coś kombinował i nie skorygował po tym zbieżności, albo jeden z nich za mocno popuścił.
Druga sprawa to pochylenie przednich kół, ale łatwo to skorygować gdy się porówna ustawienie obu kół (powinno być podobne), jesli są jakies wątpliwości to poziomica w rękę i mierzymy
W razie co korekta podkładkami pod górny wahacz (jak wyżej inni piszą), i nie muszą być jakieś oryginalne, najważniesze by wykonały zamierzony efekt.
|
|
|