To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Ogólne - Holowanie przyczepy z jachtem GRANDISEM

magicadm - 15-10-2012, 22:06
Temat postu: Holowanie przyczepy z jachtem GRANDISEM
Zastanawiam się nad możliwością (sporadycznego) ciągnięcia przyczepy przez Grandisa.
Mam wersję 2.4 165 KM w automacie z LPG :)

Czy macie jakieś doświadczenia/przemyślenia dotyczące powyższego?
Czy Grandisem da radę slipować łódź?

Łódź będzie ważyć ok 1200 kg + ok 300 kg przyczepy - co daje 1500 kg
Do 3.5 tony zostanie 300 kg zapasu. Tylko czy mocowo się to wyrobi? Automat wytrzyma?

Czy to polega pod VIATOLa?

Jak myślicie?

krzychu - 16-10-2012, 11:22
Temat postu: Re: Holowanie przyczepy z jachtem GRANDISEM
magicadm napisał/a:

Łódź będzie ważyć ok 1200 kg + ok 300 kg przyczepy - co daje 1500 kg
Do 3.5 tony zostanie 300 kg zapasu. Tylko czy mocowo się to wyrobi? Automat wytrzyma?

Czy to polega pod VIATOLa?


Ja myślę, że sumuje się DMC przyczepy i samochodu a nie to ile akurat teraz waży... Dlatego często sprzedawcy przyczep oferują "dostosowanie DMC przyczepy" tak żeby wraz z konkretnym samochodem wyrobić się w 3500kg.

Ps. Rozumiem, że masz świadomość, że potrzebujesz B+E do takiego zestawu?

A co do samochodu to masz taką dane techniczną która się zwie: Maksymalna masa holowanej przyczepy i według google (nie znalazłem oficjalnych danych) to 1800kg (oczywiście z hamulcem). Więc według producenta da radę. Przy okazji taka dana jest zapisana w dowodzie rejestracyjnym z tego co wiem i ta wartość powinna być większa lub równa od DMC z dowodu przyczepy...

A z punktu widzenia praktycznego po prosty i pod małe górki da radę, ale na jakiejś rampie może być problem chociażby z samą trakcją czy konwerterem w skrzyni.

magicadm - 16-10-2012, 18:59

No właśnie obawiam się tej rampy - ostatnio obserwowałem jak Berlingo wyciągało przyczepę z motorówką - dużo lżejszą niż 1t i sporo kapcia spaliło zanim się wyciągnęło na brzeg. Może na samo wodowanie trzeba będzie się do czegoś dodatkowo uwiązać lub poprosić o pomoc jakieś prawdziwe 4x4 :)
Odnośnie B+E - widziałem dwie opnie i jeszcze nie mam pewności, która jest adekwatna do wszystkich danych.

Co ciekawe: Grandis w manualu benzynowy ma maksymalną masę o 200kg mniejszą czyli 1600kg a diesel o 200 większą=2t
Czyli automat - wg producenta może więcej niż benzyniak w manualu.

Chyba dla testu poholuję jakieś półtora tonowe autko by sprawdzić jak i czy w ogóle to idzie :)

PS
Dobry ten patent z tym 'dostosowywaniem DMC przyczepy' :)

robertdg - 16-10-2012, 19:16

Cytat:
No właśnie obawiam się tej rampy - ostatnio obserwowałem jak Berlingo wyciągało przyczepę z motorówką - dużo lżejszą niż 1t i sporo kapcia spaliło zanim się wyciągnęło na brzeg.
Oj tam oj tam, zawsze można po hamerykańsku:


krzychu - 16-10-2012, 19:25

magicadm napisał/a:

Odnośnie B+E - widziałem dwie opnie i jeszcze nie mam pewności, która jest adekwatna do wszystkich danych.


Nie wiem jakie opinie widziałeś. Ale moim zdaniem jest jedna. Na B masz 3500 + przyczepa lekka (taki typ przyczepy, a tak o której mówisz takową nie jest) w sumie 4250kg. Ewentualnie suma DMC ma być <=3500kg. Miały wejść w życie jakieś nowelizacje które umożliwiały poruszanie się zestawem do 4250kg (czyli jakieś tam ustandarzyowanie), ale podobno miały wymagać jakiegoś uproszczonego kursu czy coś.

magicadm napisał/a:
Co ciekawe: Grandis w manualu benzynowy ma maksymalną masę o 200kg mniejszą czyli 1600kg a diesel o 200 większą=2t
Czyli automat - wg producenta może więcej niż benzyniak w manualu.


No na prostym (na ile da konwerter w skrzyni) to czemu nie, ale na rampie to cienko to widzę... Ale spoko w ręcznej skrzyni spalisz sprzęgło albo opony (zależnie od umiejętności)

magicadm napisał/a:
Chyba dla testu poholuję jakieś półtora tonowe autko by sprawdzić jak i czy w ogóle to idzie :)


:shock: Dla urealnienia testu stań pod górę i nasyp mokrych liści pod koła. :finga:

magicadm - 16-10-2012, 19:45

krzychu napisał/a:
Dla urealnienia testu stań pod górę i nasyp mokrych liści pod koła

Coś czuję, że na drugiej przyczepie będę musiał targać quada - ma wyciągarkę :)

Chyba jednak trzeba będzie pożyczać coś 'sprawniejszego' na te krytyczne manewry.

Dziękuję za Wasze opinie/pomysły ;)

JCH - 16-10-2012, 21:41

magicadm napisał/a:
Czy to polega pod VIATOLa?
Cytat:
Korzystanie z systemu viaTOLL jest obowiązkowe dla wszystkich pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, a także autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej, które poruszają się po drogach płatnych

DMC samocodu + DMC przyczepy z dowodów rejestracyjnych.

No i B+E tak jak krzychu pisał, niestety..... :(

i9i - 16-10-2012, 22:15

krzychu napisał/a:
Na B masz 3500 + przyczepa lekka

Cytat:
Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
b) pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
c) ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;


To tyle względem przepisów. Ale policja przymyka oko na busa z przyczepką lekką (choć nie musi to być regułą). Dodatkowo jest rubryczka dowodzie rejestracyjnym: Maksymalny ciężar przyczepy z hamulcem/bez hamulca (i tu też kłania się DMC bo na wagę nikt jechał nie będzie, chyba, że ITD ale u nich nie ma przymykania oka na nic).

krzychu - 17-10-2012, 07:25

i9i ale z tego co podałeś nie wynika, że możesz mieć samochód o DMC 3,5t i zapiąć do tego przyczepę lekką <750kg. A tak można na podstawie Konwencji Wiedeńskiej.

Czyli możesz jechać na B:
- samochód o DMC MAX 3,5t + przyczepa lekka (w skrajności 4250kg)
- suma DMC samochodu i DMC przyczepy jest mniejsza lub równa 3,5t

Nie wiem na jakim etapie jest ustawa która ma umożliwić poruszanie się zespołem o sumie DMC 4250kg.

i9i - 21-10-2012, 16:34

krzychu napisał/a:
A tak można na podstawie Konwencji Wiedeńskiej.

A u nas wolna amerykanka

Tak naprawdę to busy rejestruje się na DMC 2750 kg jako osobowo-dostawcze i później demontuje tylną kanapę by paka była git.
Nie wiem na ile jest zaprojektowany konwerter i skrzynia w Grandisie ale powinny wytrzymywać długie trasy ze sporym kempingiem. Co do B+E jeśli masa własna auta w dowodzie wyniesie 1500 kg i DMC 2000kg to z przyczepką o DMC 1500 kg to na styk mieścimy się w kategorii B

NUFI - 30-10-2012, 07:57

krzychu napisał/a:
i9i ale z tego co podałeś nie wynika, że możesz mieć samochód o DMC 3,5t i zapiąć do tego przyczepę lekką <750kg. A tak można na podstawie Konwencji Wiedeńskiej.

Czyli możesz jechać na B:
- samochód o DMC MAX 3,5t + przyczepa lekka (w skrajności 4250kg)
- suma DMC samochodu i DMC przyczepy jest mniejsza lub równa 3,5t

Nie wiem na jakim etapie jest ustawa która ma umożliwić poruszanie się zespołem o sumie DMC 4250kg.


Dokładnie kolego tak jest jak napisałeś :)
Tutaj jest to opisane:
http://www.auto-swiat.pl/node/316745

Grandisem (2.0 DiD) ciagnę nieraz przyczepkę lekką (czasami chyba jest juz cięższa :) ) i daje radę. Można oczywiście zapomnieć o 6 biegu i czasami o 5 także - zależy od masy przyczepy, warunków itp.
Automat jest na pewno lepszy do ciągania niż manual ale Grandis do wodowania łodzi nie nadaje się.

Pozdrawiam

magicadm - 06-11-2012, 23:44

NUFI napisał/a:
Automat jest na pewno lepszy do ciągania niż manual ale Grandis do wodowania łodzi nie nadaje się.

Pewnie masz rację :)
Ale 'na szczęście' w większości portów slip i tak jest płatny - więc można dodatkowo wypożyczyć ich sprzęt - łącznie z przerzuceniem łódki na wózek slipowy bez potrzeby moczenia swojej przyczepy i fury.

naplusie - 31-01-2014, 11:13

Zgodnie z obowiązującymi przepisami przy spełnieniu odpowiednich warunków możemy ciągnąć nie tylko przyczepę lekką, ale również takie których dopuszczalna masa całkowita przekracza 750 kg.
Po pierwsze masa dopuszczalna masa całkowita nie może przekroczyć 4250 kg z czego 3500 kg to masa samochodu i 750 kg przyczepy. Uważać należy jeszcze na to że jeśli przyczepa pozbawiona jest hamulców to jej masa nie może przekroczyc 1/2 masy własnej pojazdu ciągnącego. holowanie przyczepy - kompendium wiedzy

gołąb - 31-01-2014, 16:24

naplusie napisał/a:
Zgodnie z obowiązującymi przepisami przy spełnieniu odpowiednich warunków możemy ciągnąć nie tylko przyczepę lekką, ale również takie których dopuszczalna masa całkowita przekracza 750 kg.
Po pierwsze masa dopuszczalna masa całkowita nie może przekroczyć 4250 kg z czego 3500 kg to masa samochodu i 750 kg przyczepy. Uważać należy jeszcze na to że jeśli przyczepa pozbawiona jest hamulców to jej masa nie może przekroczyc 1/2 masy własnej pojazdu ciągnącego. holowanie przyczepy - kompendium wiedzy
Oczywiste, że nie tylko lekką...a taką, aby suma DMC zespołu (auto + przyczepa) nie przekraczała 3, 500kg, czyli : mój grandek ma DMC 2250, to bez prawka i Viatolla moge podłączyć przyczepę do 1250 dmc. Wariant 4250 kilogramów dotyczy tylko przyczepy lekkiej do 750 kg Dmc
magicadm - 18-02-2014, 20:25

A ja chwilowo odpuściłem targanie łódki Grandisem. Waży ona prawie półtorej tony - więc wolę to zlecić 'zawodowcom' - bo koszty niewiele wyższe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group