[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?
tomekrvf - 14-10-2012, 18:05 Temat postu: Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego? A ja zalałem Total Quartz Racing 10W50. Co prawda nie do Lancera a do Alfy, ale ten olej także trafi do Galanta. Wieloletni związek z Shellem chyba się skończył
Uwex - 15-10-2012, 09:37
tomekrvf napisał/a: | związek z Shellem chyba się skończył |
jakiś konkretny powód ?
jaceksu79 - 15-10-2012, 12:44
tomekrvf napisał/a: | Wieloletni związek z Shellem chyba się skończy |
witam w klubie zawiedzionych shellów nie wiem o co chodzi z tym olejem, ale myślę, że to zmiana rozlewni...
tomekrvf napisał/a: | ja zalałem Total Quartz Racing 10W50 |
i tak jeszcze do mnie się odezwiesz odnośnie oleju... chyba, że będziesz się wstydził
tomekrvf - 15-10-2012, 22:05
Uwex napisał/a: | tomekrvf napisał/a:
związek z Shellem chyba się skończył
jakiś konkretny powód ? |
Nie. Znudził mi się.
jaceksu79 napisał/a: | tomekrvf napisał/a:
Wieloletni związek z Shellem chyba się skończy
witam w klubie zawiedzionych shellów |
Zawiedziony nie jestem ale 10 lat na jednym oleju to juz przegięcie Chociaż jak Ci napisałem Helix Ultra Racing 10W60 to jedyny który nie znikał z miski w maździe z 2.5 V6 która cięła przy 7800rpm. No i chłopaki od GTR-ów mówią że nic lepszego nie ma.
PS I jeszcze raz moja opinia o olejach: lepiej lać lotosa i zmieniać co 8-10 kkm niż jakiś mega olej i wymieniać co 20 000km.
Mika - 15-10-2012, 23:22
Do tej pory wlewałem EDGE 5w-30, a teraz wprowadzili nowy EDGE 5w-30 FST i ten nowy nie spełnia specyfikacji ACEA A3/B3, A3/B4, która jest wymagana przez instrukcję obsługi...
No i co teraz ? Jeśli uprę się na EDGA 5w-30 to chyba nie mogę go zastosować ? Wolałbym zachować tą samą lepkość i nie zmieniać tego. Ewentualnie zmienić markę oleju... Co polecacie ?
jaceksu79 - 15-10-2012, 23:25
tomekrvf napisał/a: | 10 lat na jednym oleju to juz przegięcie |
10 lat temu na naszym rynku shell był w sumie dobry za cenę kilkunastu złotych na tle slx-ów za 80 zł
tomekrvf napisał/a: | Chociaż jak Ci napisałem Helix Ultra Racing 10W60 to jedyny który nie znikał z miski w maździe z 2.5 V6 która cięła przy 7800rpm |
to ile i jakie oleje próbowałeś jeszcze? może chłonął paliwo? sprawdzałeś stopień rozcieńczenia paliwem?
tomekrvf napisał/a: | No i chłopaki od GTR-ów mówią że nic lepszego nie ma |
w jakim sensie? przebiegów? ceny? czystości silnika? głośności? żywotności? ładnego opakowania? ładnego zapachu?
tomekrvf napisał/a: | lepiej lać XXXXXX i zmieniać co 8-10 kkm |
no co Ty, nie wytrzyma
tomekrvf - 15-10-2012, 23:39
Jacek, mazda chodziła na takim ogniu że nie było opcji żeby olej chłonął cokolwiek a poza tym była zasilana podtlenkiem LPG
A w GTRach Helix Ultra Racing się sprawdza ponieważ po solidnym pałowaniu (doładowanie zwiększone z 0.8 na 1.2 bar) na gorąco nie stukają HLA, nie spada ciśnienie oleju i silnik nie bierze tej oliwy. Podobnie spisuje sie Valvoline VR1 10W60. Helix przetestowany w kilku znanych mi samochodach do których robię skrzynie biegów.
jaceksu79 - 15-10-2012, 23:57
tomekrvf napisał/a: | A w GTRach Helix Ultra Racing się sprawdza ponieważ po solidnym pałowaniu (doładowanie zwiększone z 0.8 na 1.2 bar) na gorąco nie stukają HLA, nie spada ciśnienie oleju i silnik nie bierze tej oliwy. |
a na jakich olejach stukały? Bo na chwilę obecną mam dalej tylko/aż ( może nie w tym przypadku) Twoją opinię
oprócz stukania, brania oleju itd itp jest jeszcze moc i moment obrotowy na danym oleju...trwałość oleju...stabilność temp...odprowadzanie ciepła..opory tarcia w silniku..pompowalność itd
bo widzisz - widziałem jeden test, w którym po skatowaniu silnika testowego na właśnie tym cudzie pokazała się miedź w oleju... jak myślisz, skąd?
Według moich obserwacji shele oprócz zalet czystości ( nie w każdym przypadku ), niskiej ceny, przyzwoitej trwałości (ale nie dobrej) charakteryzują się bardzo słabą ochroną podczas tarcia granicznego i są bardzo podatne na zerwanie filmu olejowego... przeciętnemu kowalskiemu tego typu wystarczy, mi nie (licząc, że nowym autem chcę zrobić 0,5miliona km)
krzychu - 16-10-2012, 07:29
jaceksu79 napisał/a: |
bo widzisz - widziałem jeden test, w którym po skatowaniu silnika testowego na właśnie tym cudzie pokazała się miedź w oleju... jak myślisz, skąd? |
No dobre pytanie. Gdzie jest miedź w silniku? A nie sądzisz, że jak się ma jakiś tam produkt X to zawsze da się wymyślić jakiś test, żeby wyjść lepiej od Y?
jaceksu79 napisał/a: | licząc, że nowym autem chcę zrobić 0,5miliona km |
Myślę, że olej to akurat będzie najmniejszy problem
RalfPi - 16-10-2012, 07:38
eee... Mój Lancer jest zwykłym silniczkiem 1.8 zasilanym LPG i nie wymaga jakiś kosmicznych rzeczy, choć od przybytku wiedzy głowa nie boli.
Ja zalałem po raz drugi Castrol Magnatec 5W-40 c3 (fully synthetic).
Za jakiś czas (pewnie z 5 miechów) wybieram się na ostatni przegląd gwarancyjny - jaki olej zalać?? Przebieg będzie coś koło 55kkm.
jaceksu79 - 16-10-2012, 07:51
krzychu napisał/a: | A nie sądzisz, że jak się ma jakiś tam produkt X to zawsze da się wymyślić jakiś test, żeby wyjść lepiej od Y? |
to nie był test marketingowy, bo nigdy nie został opublikowany.. wykonał go pewien TEAM rajdowy dla swojej wiedzy... testowy silnik był forda focusa wrc..
miedź z panewek
krzychu napisał/a: | Myślę, że olej to akurat będzie najmniejszy problem |
na pewno znaczący
i żebyś wiedział jakim autem za 5-7 lat napiszę na tym forum jakie wrażenia
RalfPi napisał/a: | eee... Mój Lancer jest zwykłym silniczkiem 1.8 zasilanym LPG i nie wymaga jakiś kosmicznych rzeczy, choć od przybytku wiedzy głowa nie boli |
millers nei jest już kosmicznym olejem...jest normalnie dostępny...jest w cenie lotosa... a oszczędności około 10% na paliwie są godne na pokuszenie
krzychu - 16-10-2012, 08:05
jaceksu79 napisał/a: | a oszczędności około 10% na paliwie są godne na pokuszenie |
Jakby to była prawda to by:
- dawno się nimi zainteresowała mafia paliwowa
- wszyscy by się tym zainteresowali przecież nie od dzisiaj działa "reversing engineering"
A swoją drogą rozglądam się za olejem do skrzyni i nie ma Milersa który by spełniał:
API GL-4, SAE 75W-85W lub 75W-90W
A z tego co wiem nie można lać GL-5 zamiast GL-4...
jaceksu79 - 16-10-2012, 08:09
krzychu napisał/a: | akby to była prawda to by |
twierdzisz, że kłamię? czy szerzysz ploty?
oszczędność 13% licząc w kwocie 2000zł na paliwie w skali miesiąca na mojej flocie to nieprawda...o tak zdawało się mi?
75W90 i inne mają zarówno GL4 jak i GL5 ( znajduje się w 2ch normach)
krzychu - 16-10-2012, 08:11
jaceksu79 napisał/a: | twierdzisz, że kłamię? czy szerzysz ploty?
oszczędność 13% w kwocie 2000zł na paliwie w skali miesiąca na mojej flocie to nieprawda...o tak zdawało się mi?
|
Myślę, że próbka mało wiarygodna ponieważ silnik na obiekcie morskim ma inny reżim pracy.
RalfPi - 16-10-2012, 08:20
jaceksu79 napisał/a: | RalfPi napisał/a:
eee... Mój Lancer jest zwykłym silniczkiem 1.8 zasilanym LPG i nie wymaga jakiś kosmicznych rzeczy, choć od przybytku wiedzy głowa nie boli
millers nei jest już kosmicznym olejem...jest normalnie dostępny...jest w cenie lotosa... a oszczędności około 10% na paliwie są godne na pokuszenie |
Ok - może i się kuszę - tylko jedno pytanie - jeżeli wcześniej 2 razy zalałem Castrola Magnatec 5W-40.. to następnym razem (przy 55kkm) co powinienem zalać?
Pozdrowienia!
|
|
|