To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

tomekrvf - 14-10-2012, 18:05
Temat postu: Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?
A ja zalałem Total Quartz Racing 10W50. Co prawda nie do Lancera a do Alfy, ale ten olej także trafi do Galanta. Wieloletni związek z Shellem chyba się skończył :mrgreen:
Uwex - 15-10-2012, 09:37

tomekrvf napisał/a:
związek z Shellem chyba się skończył


jakiś konkretny powód ?

jaceksu79 - 15-10-2012, 12:44

tomekrvf napisał/a:
Wieloletni związek z Shellem chyba się skończy


witam w klubie zawiedzionych shellów :mrgreen: nie wiem o co chodzi z tym olejem, ale myślę, że to zmiana rozlewni...


tomekrvf napisał/a:
ja zalałem Total Quartz Racing 10W50


:twisted:

i tak jeszcze do mnie się odezwiesz odnośnie oleju... chyba, że będziesz się wstydził :mrgreen:

tomekrvf - 15-10-2012, 22:05

Uwex napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
związek z Shellem chyba się skończył


jakiś konkretny powód ?

Nie. Znudził mi się.
jaceksu79 napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
Wieloletni związek z Shellem chyba się skończy

witam w klubie zawiedzionych shellów

Zawiedziony nie jestem ale 10 lat na jednym oleju to juz przegięcie :D Chociaż jak Ci napisałem Helix Ultra Racing 10W60 to jedyny który nie znikał z miski w maździe z 2.5 V6 która cięła przy 7800rpm. No i chłopaki od GTR-ów mówią że nic lepszego nie ma.
PS I jeszcze raz moja opinia o olejach: lepiej lać lotosa i zmieniać co 8-10 kkm niż jakiś mega olej i wymieniać co 20 000km.

Mika - 15-10-2012, 23:22

Do tej pory wlewałem EDGE 5w-30, a teraz wprowadzili nowy EDGE 5w-30 FST i ten nowy nie spełnia specyfikacji ACEA A3/B3, A3/B4, która jest wymagana przez instrukcję obsługi...

No i co teraz ? Jeśli uprę się na EDGA 5w-30 to chyba nie mogę go zastosować ? Wolałbym zachować tą samą lepkość i nie zmieniać tego. Ewentualnie zmienić markę oleju... Co polecacie ?

jaceksu79 - 15-10-2012, 23:25

tomekrvf napisał/a:
10 lat na jednym oleju to juz przegięcie


10 lat temu na naszym rynku shell był w sumie dobry za cenę kilkunastu złotych na tle slx-ów za 80 zł :mrgreen:

tomekrvf napisał/a:
Chociaż jak Ci napisałem Helix Ultra Racing 10W60 to jedyny który nie znikał z miski w maździe z 2.5 V6 która cięła przy 7800rpm


to ile i jakie oleje próbowałeś jeszcze? może chłonął paliwo? sprawdzałeś stopień rozcieńczenia paliwem?

tomekrvf napisał/a:
No i chłopaki od GTR-ów mówią że nic lepszego nie ma


w jakim sensie? przebiegów? ceny? czystości silnika? głośności? żywotności? ładnego opakowania? ładnego zapachu?
:D

tomekrvf napisał/a:
lepiej lać XXXXXX i zmieniać co 8-10 kkm


no co Ty, nie wytrzyma :mrgreen:

tomekrvf - 15-10-2012, 23:39

Jacek, mazda chodziła na takim ogniu że nie było opcji żeby olej chłonął cokolwiek a poza tym była zasilana podtlenkiem LPG :mrgreen:
A w GTRach Helix Ultra Racing się sprawdza ponieważ po solidnym pałowaniu (doładowanie zwiększone z 0.8 na 1.2 bar) na gorąco nie stukają HLA, nie spada ciśnienie oleju i silnik nie bierze tej oliwy. Podobnie spisuje sie Valvoline VR1 10W60. Helix przetestowany w kilku znanych mi samochodach do których robię skrzynie biegów.

jaceksu79 - 15-10-2012, 23:57

tomekrvf napisał/a:
A w GTRach Helix Ultra Racing się sprawdza ponieważ po solidnym pałowaniu (doładowanie zwiększone z 0.8 na 1.2 bar) na gorąco nie stukają HLA, nie spada ciśnienie oleju i silnik nie bierze tej oliwy.


a na jakich olejach stukały? Bo na chwilę obecną mam dalej tylko/aż :mrgreen: ( może nie w tym przypadku) Twoją opinię :D

oprócz stukania, brania oleju itd itp jest jeszcze moc i moment obrotowy na danym oleju...trwałość oleju...stabilność temp...odprowadzanie ciepła..opory tarcia w silniku..pompowalność itd
bo widzisz - widziałem jeden test, w którym po skatowaniu silnika testowego na właśnie tym cudzie pokazała się miedź w oleju... jak myślisz, skąd?


Według moich obserwacji shele oprócz zalet czystości ( nie w każdym przypadku :idea: ), niskiej ceny, przyzwoitej trwałości (ale nie dobrej) charakteryzują się bardzo słabą ochroną podczas tarcia granicznego i są bardzo podatne na zerwanie filmu olejowego... przeciętnemu kowalskiemu tego typu wystarczy, mi nie (licząc, że nowym autem chcę zrobić 0,5miliona km)

krzychu - 16-10-2012, 07:29

jaceksu79 napisał/a:

bo widzisz - widziałem jeden test, w którym po skatowaniu silnika testowego na właśnie tym cudzie pokazała się miedź w oleju... jak myślisz, skąd?


No dobre pytanie. Gdzie jest miedź w silniku? A nie sądzisz, że jak się ma jakiś tam produkt X to zawsze da się wymyślić jakiś test, żeby wyjść lepiej od Y?

jaceksu79 napisał/a:
licząc, że nowym autem chcę zrobić 0,5miliona km


Myślę, że olej to akurat będzie najmniejszy problem :finga:

RalfPi - 16-10-2012, 07:38

eee... Mój Lancer jest zwykłym silniczkiem 1.8 zasilanym LPG :) i nie wymaga jakiś kosmicznych rzeczy, choć od przybytku wiedzy głowa nie boli.

Ja zalałem po raz drugi Castrol Magnatec 5W-40 c3 (fully synthetic).
Za jakiś czas (pewnie z 5 miechów) wybieram się na ostatni przegląd gwarancyjny - jaki olej zalać?? Przebieg będzie coś koło 55kkm.

jaceksu79 - 16-10-2012, 07:51

krzychu napisał/a:
A nie sądzisz, że jak się ma jakiś tam produkt X to zawsze da się wymyślić jakiś test, żeby wyjść lepiej od Y?


to nie był test marketingowy, bo nigdy nie został opublikowany.. wykonał go pewien TEAM rajdowy dla swojej wiedzy... testowy silnik był forda focusa wrc..
miedź z panewek
krzychu napisał/a:
Myślę, że olej to akurat będzie najmniejszy problem


na pewno znaczący :mrgreen:
i żebyś wiedział jakim autem :mrgreen: za 5-7 lat napiszę na tym forum jakie wrażenia :mrgreen:

RalfPi napisał/a:
eee... Mój Lancer jest zwykłym silniczkiem 1.8 zasilanym LPG :) i nie wymaga jakiś kosmicznych rzeczy, choć od przybytku wiedzy głowa nie boli


millers nei jest już kosmicznym olejem...jest normalnie dostępny...jest w cenie lotosa... a oszczędności około 10% na paliwie są godne na pokuszenie :D

krzychu - 16-10-2012, 08:05

jaceksu79 napisał/a:
a oszczędności około 10% na paliwie są godne na pokuszenie :D


Jakby to była prawda to by:
- dawno się nimi zainteresowała mafia paliwowa
- wszyscy by się tym zainteresowali przecież nie od dzisiaj działa "reversing engineering"

A swoją drogą rozglądam się za olejem do skrzyni i nie ma Milersa który by spełniał:
API GL-4, SAE 75W-85W lub 75W-90W

A z tego co wiem nie można lać GL-5 zamiast GL-4...

jaceksu79 - 16-10-2012, 08:09

krzychu napisał/a:
akby to była prawda to by


twierdzisz, że kłamię? czy szerzysz ploty?
oszczędność 13% licząc w kwocie 2000zł na paliwie w skali miesiąca na mojej flocie to nieprawda...o tak zdawało się mi?

75W90 i inne mają zarówno GL4 jak i GL5 ( znajduje się w 2ch normach)

krzychu - 16-10-2012, 08:11

jaceksu79 napisał/a:
twierdzisz, że kłamię? czy szerzysz ploty?
oszczędność 13% w kwocie 2000zł na paliwie w skali miesiąca na mojej flocie to nieprawda...o tak zdawało się mi?


Myślę, że próbka mało wiarygodna ponieważ silnik na obiekcie morskim ma inny reżim pracy.

RalfPi - 16-10-2012, 08:20

jaceksu79 napisał/a:
RalfPi napisał/a:
eee... Mój Lancer jest zwykłym silniczkiem 1.8 zasilanym LPG i nie wymaga jakiś kosmicznych rzeczy, choć od przybytku wiedzy głowa nie boli


millers nei jest już kosmicznym olejem...jest normalnie dostępny...jest w cenie lotosa... a oszczędności około 10% na paliwie są godne na pokuszenie


Ok - może i się kuszę - tylko jedno pytanie - jeżeli wcześniej 2 razy zalałem Castrola Magnatec 5W-40.. to następnym razem (przy 55kkm) co powinienem zalać?
Pozdrowienia!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group