Carisma - Techniczne - Czujnik temperatury w przepływomierzu...
Budrys - 17-10-2012, 21:19 Temat postu: Czujnik temperatury w przepływomierzu... Witam, po kilku minutach na postoju czujnik intake air temperature zawyża wskazania temperatury np z 40 do 45. Czy to normalne? nagrzewa się od silnika ? a może poprostu przepływka pada ? Nie mam błędów, GDI w lato ma połowę mocy co w zimę i dlatego piszę.
deejay - 17-10-2012, 21:46
Budrys napisał/a: | Witam, po kilku minutach na postoju czujnik intake air temperature zawyża wskazania temperatury np z 40 do 45. Czy to normalne? |
Sprawdz parametry przy wyzszych obrotach . Otoczenie i samo powietrze nagrzewa sie pod maską i temp. rośnie jesli silnik pracuje na biegu jałowym .
Budrys - 18-10-2012, 15:00
Zerknąłem na loga z maja tego roku. temperatura zasysanego powietrza podczas jazdy wynosi od 42-45stp jak na maj to całkiem ciepło.
zwolin - 20-10-2012, 09:05
Budrys, po pierwsze, to czujnik temp, to taka niby dioda widoczna obok plastra miodu, więc przeczyszczenie tego to nie jest wielka filozofia. Po drugie, popatrz, czy nie masz gdzieś rozszczelnionego dolotu i nie ciągnie powietrza zza chłodnicy
Tak się tylko upewnię, żaden spec od tjuniku nie wywalił ci tej rury zasysającej powietrze szczeliną pod maską?
Budrys - 20-10-2012, 09:13
zwolin napisał/a: | Budrys, po pierwsze, to czujnik temp, to taka niby dioda widoczna obok plastra miodu, więc przeczyszczenie tego to nie jest wielka filozofia. Po drugie, popatrz, czy nie masz gdzieś rozszczelnionego dolotu i nie ciągnie powietrza zza chłodnicy
Tak się tylko upewnię, żaden spec od tjuniku nie wywalił ci tej rury zasysającej powietrze szczeliną pod maską? |
Dopiję kawę i ruszam pod maskę, robię teraz czyszczenie kolektora dolotowego, egr, przepustnicy, to zerknę na to. A powietrze silnik zasysa z plastikowej końcówki kończącej się obok akumulatora.
zwolin - 20-10-2012, 14:54
Budrys napisał/a: | . A powietrze silnik zasysa z plastikowej końcówki kończącej się obok akumulatora. |
Ła, to przed liftem widzę było tak samo jak w SOHC. Zobacz, czy nie da się tego jakoś osłonić tak, żeby nie dmuchało w tamtą stronę z chłodnicy. Ja w SOHC to wywaliłem kolanko z tłumikiem szmerów i ciągnęła z nadkola. Było trochę lepiej i fajniej chrumkała
Ja tam wszystkie przepływki czyszczę carb cleanerem stp profilaktycznie ze dwa razy na rok i odpukać jest Ok.
wichura1 - 22-10-2012, 11:01
Poniżej 3 wersje dolotu w Carismie GDI jeżeli nie masz tych tłumików przed filtrem, kup używane, lub dołóż rurę i wyprowadź przy nadkolu albo obok chłodnicy. Będzie wtedy ssał zimne powietrze.
Budrys - 31-10-2012, 16:21
Najlepiej było by kupić puszkę filtra i łapak powietrza z polifta. Na zdjęciach po maską widać, że by to pasowało.
|
|
|