[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Zawór recyrkulacji spalin (EGR)
freeq22 - 19-10-2012, 21:04 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Witam na forum zalogowałem się niedawno lecz przeglądam go od 4 lat. Niedawno stałem się posiadaczem Galanta 2,5 i pierwszą dziwną rzeczą było brak kontrolki check engine ale fuch-mistrz po prostu wyjął zarówke z licznika po wsadzeniu chceck engine ciągle sie pali pojechałem na diagnostyke komputerową i powiedziano mi ze to zawór recyrkulacji spalin (ok wiem co to i jak wygląda) sprawdził ciśnienie i powiedział ze membrana jest cała i ze wystarczy wymienić to coś z czerwoną kostką i moje pytanie jak to konkretnie sie nazywa ile mogło by kosztować bądz da to sie jakoś naprawić?

m6riano - 19-10-2012, 23:42
freeq22 napisał/a: | ze to zawór recyrkulacji spalin |
EGR sie to chyba nazywa..
freeq22 - 20-10-2012, 20:55
wpisując na Alledrogo EGR wyskakuje mi znana część. Nie wiem dlaczego nie wyświetlają sie zdjęcia wrzucam linki do zdjęć może to pomoże w rozwiązaniu tego rebusu
http://imageshack.us/phot...20121113322.jpg
http://imageshack.us/phot...20121113321.jpg
deejay - 20-10-2012, 21:09
Jest to elektrozawor sterujacy EGR-em .
http://moto.allegro.pl/ga...2695991940.html
freeq22 - 20-10-2012, 21:11
Dziękuje bardzo
swinks_UK - 20-10-2012, 21:12
Bartek kilka minut szybszy...
Po mojemu to się nazywa "emission selenoid valve"
wyderka - 20-10-2012, 23:17
ale tu Polska jest i się to nazywa elektrozawór
pipi_ja - 21-10-2012, 22:01
A powie mi ktoś jak egr powinien działać? Jak go można sprawdzić?
Pytam bo od pewnego czasu mam mała przypadłość. Jednego dnia samochód ciągnie jak dziki a drugiego jest ospaly. Zastanawiam się czy winny może być właśnie egr?
Krzyzak - 22-10-2012, 09:25
pipi_ja, wszystko masz w manualu - wystarczy poczytać
w V6 masz egr niemal na wierzchu - wymontuj, wyczyść i jeździj dalej
Hugo - 06-04-2013, 22:15
Idealny temat!
Zauważyłem, że gdy tylko musnę gaz któryś z tych 2 elektrozaworków na foto poniżej (nie pamiętam który) cyka:
Czy to normalne? Check Engine się nie świeci. Czy EGR to jest to coś na dole zdjęcia? Jak to się czyści?
Drążę temat, bo mam taki problem, że auto podczas pierwszego przyśpieszania na zimnym silniku nie tyle szarpie, co jakby traci ciąg na moment i znowu ciągnie. Przerwy są płynne, co ok. 300 obr./min. i chwilowe, ale zauważalne nawet na obrotomierzu. Czy winny może być brudny EGR?
deejay - 06-04-2013, 23:07
Hugo napisał/a: | Czy to normalne? |
Wszystko jest ok. zawór popracuje sobie kilka minut , zalezy od strategi ECU i sie wyłaczy
Dzwięk ma podobny jak pompka w akwarium
WreX - 07-04-2013, 00:00
Hugo napisał/a: | Drążę temat, bo mam taki problem, że auto podczas pierwszego przyśpieszania na zimnym silniku nie tyle szarpie, co jakby traci ciąg na moment i znowu ciągnie. Przerwy są płynne, co ok. 300 obr./min. i chwilowe, ale zauważalne nawet na obrotomierzu. |
Mam to samo, tak powinno być ?
Krzyzak - 07-04-2013, 00:02
WreX napisał/a: | Mam to samo, tak powinno być ? | raczej nie - w każdym razie u mnie nie ma
Owczar - 07-04-2013, 01:00
EGR nie pracuje na zimnym silniku.
Jeśli się otwiera to wiedz, że z Twoim autem coś się dzieje
Hugo napisał/a: | Check Engine się nie świeci. Czy EGR to jest to coś na dole zdjęcia? Jak to się czyści? |
Tak to w prawym dolnym rogu. Jeden z tych zaworków jest o sterowania podciśnienia EGR a drugi bodajże do zasysania oparów PB ze zbiornika paliwa.
deejay - 07-04-2013, 01:23
Krzyzak napisał/a: | WreX napisał/a:
Mam to samo, tak powinno być ?
raczej nie - w każdym razie u mnie nie ma |
Darek po drugim lifcie EGR i ECU współpracują inaczej , już to zauważyłem nie w pierwszym galancie .
|
|
|