[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A] Tuning mechaniczny V6
MKV - 20-10-2012, 17:26 Temat postu: [EA5A] Tuning mechaniczny V6 Czy ktoś bawił się w tuning mechaniczny wolnossącej wersji V6 czyli 6A13 ??
Chodzi mi o rzeczy typu obróbka głowicy, inne wałki rozrządu, modyfikacje dolotu i wydechu itp.
Czytają forum jakoś nie mogę trafić na interesujące mnie informacje np czy jakakolwiek firma robi jakieś wałki rozrządu o innym czasie i wzniosie zaworów (co da np przesunięcie mocy i momentu na wyższe obroty) - są jakieś sprawdzone patenty?
Ktokolwiek na forum oddawał głowice do obróbki tzn modyfikacji zaworów i gniazd zaworowych oraz kanałów dolotowych i wydechowych ??
Misiek :) - 20-10-2012, 18:05
na ebay czasem są jakieś boxy czy coś innego co się podpina i zwiększa moc.
Ja osobiście tego nie próbowałem...
Można pobawić się dolotem i wydechem.
Nawiasem mówiąc sam czekam na podniesienie mocy w 6a13.
Ja bym nie przesuwał wyżej mocy i momentu tyko podnosił górną część obrotów.
Ja myśle o tym silniku z uwagi na mocny dół
MKV - 20-10-2012, 19:17
Misiek napisał/a: |
Ja bym nie przesuwał wyżej mocy i momentu tyko podnosił górną część obrotów.
Ja myśle o tym silniku z uwagi na mocny dół |
Dol ma tak mocny ze mozna go odrobine poswiecic bo sam dol jest lepszy niz w turbodieslach nawt po chiptuningu
Mody elektriniki w seryjnym silniku NA tez nie dadza wiekszych rezultatow bo nie bardzo maja jak - najpierw trzeba zmodyfikowac mechanike a potem do tego wystroic elektronike za pomoca swinki np Ecumastera DET3
MATTNATTS - 21-10-2012, 12:39
MKV też męczył mnie ten temat ale podarowałem sobie.Wałki rozrządu,głowica wydech,strojenie itp wyjdzie Ciebie tyle ile swap 6a13tt a przyrosty marne.
Chyba na forum nie ma nikogo kto dłubałby 6a13 n/a.
Nabassu i Maretzky coś kombinują z jakimś poliftem ale za bardzo nie wychylaja się z tematem
Mnie wydaje się że zrobienie :wydechu ,dolotu i strojenie dałoby z 15 kucy ale jak widziałem wycenę za to w profesjonalnej firmie to wolę dołożyć i swapować.
MKV - 21-10-2012, 13:13
MATTNATTS napisał/a: | MKV też męczył mnie ten temat ale podarowałem sobie.Wałki rozrządu,głowica wydech,strojenie itp wyjdzie Ciebie tyle ile swap 6a13tt a przyrosty marne.
Chyba na forum nie ma nikogo kto dłubałby 6a13 n/a.
Nabassu i Maretzky coś kombinują z jakimś poliftem ale za bardzo nie wychylaja się z tematem
Mnie wydaje się że zrobienie :wydechu ,dolotu i strojenie dałoby z 15 kucy ale jak widziałem wycenę za to w profesjonalnej firmie to wolę dołożyć i swapować. |
Ale potem co - do 6A13TT mam LPG założyć?? Podstawa to jest praca na LPG - inaczej od razu bym Legnuma VR4 kupił
Ma być trochę mocniejszy i to wystarczy - głowice i wałki to byłby koszt okł 4-5 tys a teoretycznie przyrost powinien wynieść okł 15-25% (zależnie od wałków). Dobrze obrobiona głowica dodaje okł 10-12% mocy/momentu.
Owczar - 21-10-2012, 14:14
MKV napisał/a: | Ale potem co - do 6A13TT mam LPG założyć?? |
A w czym problem? PLPynton pisał kiedyś na forum że robi miesięcznie na LPG kilka kkm miesięcznie. Na forum subaru są dziesiątki zagazowanych subaru i jeżdżą bez problemów. Tylko kwestia dobrze założonej instalacji.
Ja się przymierzam teraz do odkurzacza. Ale nie wiem co z tego wyjdzie. Miejsca mało i ciężko znaleźć sensowny sposób jego napędzenia.
Misiek :) - 21-10-2012, 14:15
Jeździtroszkę 6a13tt z podtlenkiem lpg. Spytaj np nabasu albo poczytaj temat
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35830
Marcelinho - 21-10-2012, 16:59 Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt MKV, http://krasnobrodzka-racing.com/index.php
Kliknij na więcej mocy.Gadałem z nimi przez tel. to z tego co mówią mogą podnieść moc i moment do 15-20 % w 2.4 GDI za 2000-2500 tyś.
Jackall - 21-10-2012, 17:51
MKV napisał/a: | Ale potem co - do 6A13TT mam LPG założyć?? | danino88 ma zagazowane VR4 i śmiga
MKV - 21-10-2012, 18:18 Temat postu: Re: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Wiem bi ja nie tylko gadalem ale mi robili doslownie caly silnik w Swifcie i obecnie jest +30% bez ustawiania regulowanych kolek rozrzadu
Jackall - 21-10-2012, 18:38
MKV napisał/a: | mi robili doslownie caly silnik w Swifcie i obecnie jest +30% | A masz kurs na pilota? Bo z taką mocą to już chyba lata Ja miałem 1.3 8v i nie był to najwolniejszy samochód
Marcelinho - 21-10-2012, 19:17 Temat postu: Re: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt Wiem bi ja nie tylko gadalem ale mi robili doslownie caly silnik w Swifcie i obecnie jest +30% bez ustawiania regulowanych kolek rozrzadu[/quote]
No to z tego co wyliczyłem to masz w nim ze 130KM.No mówią że to różnie bywa ale te 15% uzyskają na bank,a może być i 20%.
Misiek :) - 21-10-2012, 19:33
A jaki koszt byłby modu v6 6a13
Marcelinho - 21-10-2012, 20:07 Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt Misiek nie wiem ale zadzwoń i zapytaj.Mi w Gdi dorzucą 15-20% a to w przeliczeniu daje około 172-180 KM i 258-270NM
MKV - 21-10-2012, 21:06
Misiek napisał/a: | A jaki koszt byłby modu v6 6a13 |
Okł 3tys za dwie głowice.
W Swifcie tak wyglądała przepustowość kanałów dolotowych i wydechowych przed i po obróbce głowicy:
|
|
|