To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Układ chłodzenia, Płyny, Zapchana chłodnica

Aussie - 24-10-2012, 14:50
Temat postu: Układ chłodzenia, Płyny, Zapchana chłodnica
Witam wszystkich Forumowiczów.

Ostatnio zmagam się z problemem przegrzewania się mojego miśka. Przeszukałem trochę postów, kilka komentarzy zostawiłem ale widzę że nikt nie zagląda do starych tematów.

Dlatego też tworzę nowy. Sorry za odgrzebywanie starych śmieci :lol:

Mój problem z miśkiem jest następujący: Rośnie temperatura silnika ale tylko kiedy na zewnątrz jest powyżej 30 stC, kiedy mam duże obciązenie w trakcie upąłów czyli np. jadę w piachu z załączonymi napędami, wciągam go pod górę albo grzeje na autostradzie powyżej 100 w dużym słońcu. Jak zwalniam do 80 to temperatura spada. Jak jadę w nocy, wieczorem, albo generalnie jak jest chłodniej to temperatura się utrzymuje w normie.

Co zrobiłem?
1.Pierwsze poszło wisko - nowy silikon od Toyoty w wisku.
2. Wyrzuciłem termostat zeby wykluczyć jego przycinanie sie - nic nie pomogło
3. Teraz oddałem chłodnice do czyszczenia - jak wróci to dam znać w jakim była stanie.

I właśnie tu jest pytanie. Ostatnio przegrzebałem trochę neta i na angielskich oraz Australijskich forach znalazłem informacje ze nasze Miski miały recall'a przez Mitshubishi w związku z nieprawidłowym płynem chłodniczym w układzie. Płyn po czasie zamieniał się w gel i blokował chłodnice.

Czy ktoś z was wie coś na ten temat? Czy spotkaliście się z tym problemem w miśkach V6? Podobno disele mają lepsze chłodnice? No i czy używacie jakiegos konkretnego płynu czy standardowy zielony?

Dla ciekawskich moje źródło poniżej

_______________________________

A bit more than 3 years ago MM replaced a blocked radiator (under warranty)on my NM V6 - it was getting very hot when towing up long/steep hills.

A couple of weeks ago, it started happening again. I've had it to the radiator place and it's booked in for a complete cleanout (top and bottom tanks coming off) next Wednesday.

[b]He said that the radiator in these V6s is pathetically slim, a 16mm single row model - diesels are slightly better, from recollection 25mm but a smaller overall surface area. [/b]I had the coolant flushed and replaced 2 years after the radiator was replaced - radiator bloke says that with skinny radiators like these, operating at max capacity in hot & heavy load conditions, it would be sensible to flush and replace coolant more often.

I would have fitted a diesel radiator, but the mount points do not match up and although modification is possible, at present I'll stick with a cleanout. It works fine when it's clean!

[ Dodano: 28-10-2012, 11:11 ]
Chlodnica wrocila i sie okazalo ze byla w 50% zapchana.

Przyczyna? - plyn chodniczy wyplukiwal piasek z odlewu bloku silnika ktory sie osadzal w kanalikach chlodnicy. Podbno typowe rowniez dla niektorych fordow. Jakas wada materialowa odlewu uzytego do budowy silniki.

To tak jakby ktos zmagal sie z tym samym problemem :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group