To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] kompresja/swap na 2,5 v6 ford

Danielox - 24-10-2012, 18:59
Temat postu: [E54A 2.0 V6] kompresja/swap na 2,5 v6 ford
na 5 cylindrach rowna kompresja a 1 jednym słabiutka palic dobrze pali ale troche kopci czy opłaca sie to robic ?i jakie wydatki czekaja mnie przebieg niby 200tys
areksz121 - 25-10-2012, 08:19

Pewnie reszta uszczelnia się jeszcze olejem, a ten jeden gar nie daje rady pewnie i przepala olej też...

Albo sprzedać jak stoi, a jak dla siebie, to rozmontować na stole i ocenić straty...najważniejsze wydają mi się tuleje/cylindry. Z drugiej strony 6A12 ciężko upalić, żeby jeszcze do takiego stanu doprowadzić... :roll: Mój silnik przed wyciągnięciem z Gala wydał moc fabryczną na hamowni po prawie 20latach i rzeczywistych 400tys km...

Danielox - 25-10-2012, 11:15

no wolałbym silnik kupic ale ceny sa ładne ok 1tys zł i gwarancja tylko rozruchowa;/albo niema wcale
Pato89 - 25-10-2012, 12:50

Masz LPG? Podobno jak latasz na LPG to może to być wypalony zawór na głowicy ale nie daje głowy bo tylko tak słyszałem :P W innym aucie znajomek z warsztatu miał przypadek że rozrząd się przestawił. Niech Ci to rozbiorą i zobaczą co tak na prawdę w trawie piszczy, ja osobiście wolałbym zrobić remont silnika niż kupować inny, wydasz więcej ale przynajmniej wiesz czym jeździsz.
Danielox - 27-10-2012, 14:23

jest coraz gorzej z tym silnikiem juz kopci nie zle ,nie nigdy gaz nie był montowany zgodze sie ze po remoncie wiem czym jezdze ale ceny i dostepnosc pierscionków itp to mowi samo za siebie głupia uszczelka 1 pod głowice koszt ok 200zł nie opłaca sie i tyle wole go na złom oddac 400zł daja jak go rozbiore dokładnie,a druga zecz to mam mondeo 2.5v6 skasowany ale silnik dobry a te mitsubishi co mam to stan idealny procz silnika i mysle czyby swapa nie zrobic:P pytałem sie to jest to do zrobienai elektronikiem samochodowym jestem to juz nastepna zecz z głowy.
jacek11 - 27-10-2012, 20:28

Ale po co ładować okropnie awaryjny silnik od mondeo,skoro nic nie podpasuje,a koszta będą sporo większe niż remont tego silnika który masz.sprzedaj motor od forda,za tą kasę zrób remont,i będziesz się cieszył,bo to naprawdę dobry motor :)

[ Dodano: 27-10-2012, 20:31 ]
O części zapytaj Japaneze,bo ma tanio,i potrafi doradzić :)

Danielox - 27-10-2012, 21:25

nie jestem za remontem a forda silnik nie uwazam za awaryjny w rodzinie miałem 5 fordów nawet scorpio i jakos były tempione i do teraz jezdza a silnik mitsubishi od poczatku same problemy mam go dosc zawory stuki czujnik wału moduł itp poprostu porazka z tymi silnikami nie mowiac o skrzyni biegow wiem ze panstwo sa maniacy mitsubishi mi tez sie podoba ale na prawde silniki i skrzyniai w tym wydaniu to nieporozumienie wielkie ja tak uwazam same kłopoty.
xluki - 27-10-2012, 21:36

Danielox napisał/a:
nie jestem za remontem a forda silnik nie uwazam za awaryjny w rodzinie miałem 5 fordów nawet scorpio i jakos były tempione i do teraz jezdza a silnik mitsubishi od poczatku same problemy mam go dosc zawory stuki czujnik wału moduł itp poprostu porazka z tymi silnikami nie mowiac o skrzyni biegow wiem ze panstwo sa maniacy mitsubishi mi tez sie podoba ale na prawde silniki i skrzyniai w tym wydaniu to nieporozumienie wielkie ja tak uwazam same kłopoty.
to sprzedaj Galanta i wyklep Forda skoro taki dobry... nie wiem jaki sens ma ten temat. Kasy na remont silnika szkoda, ale na rzeźbienie z silnikiem Forda już nie? Zastanów się co wytrzyma dłużej... rzeźba, której zapewne nie ukończysz czy wyremontowany silnik, który posłuży Tobie i zapewne kolejnemu właścicielowi.
areksz121 - 27-10-2012, 22:04

Danielox napisał/a:
(...)ceny i dostepnosc pierscionków itp to mowi samo za siebie głupia uszczelka 1 pod głowice koszt ok 200zł


Nie wiem gdzie pytasz o części, ale za komplet pierścieni na 6 kociołków dałem 180zł o ile pamiętam, a za 200zł mam dwie uszczelki pod głowice :wink: Budowałem silnik od podstaw, wiem co mówię.

Danielox napisał/a:
nie jestem za remontem a forda silnik nie uwazam za awaryjny w rodzinie miałem 5 fordów nawet scorpio i jakos były tempione i do teraz jezdza a silnik mitsubishi od poczatku same problemy mam go dosc zawory stuki czujnik wału moduł itp poprostu porazka z tymi silnikami nie mowiac o skrzyni biegow wiem ze panstwo sa maniacy mitsubishi mi tez sie podoba ale na prawde silniki i skrzyniai w tym wydaniu to nieporozumienie wielkie ja tak uwazam same kłopoty.


Powiem tak, każdy ma swoje zdanie, ale przykro mi stwierdzić, że kupiłeś auto bardzo zaniedbane ze strony mechanicznej, skoro takie cuda piszesz. 6A12 jest chyba jednym z najlepszych opcji silnikowych mitsu z tych lat. Przy wymianach na czas mój silnik przejechał na benzynie przez 17 lat ok 330tys, a kolejne 2 lata 70tys na LPG...doczekał się 400tys i hamowni...wydał 152KM...świadkowie pamiętają i oleju brał w zasadzie tyle co nic. Do emerytury mi jeszcze daleko, więc auta nie oszczędzam też.

jacek11 - 27-10-2012, 22:19

Danielox napisał/a:
mitsubishi mi tez sie podoba ale na prawde silniki i skrzyniai w tym wydaniu to nieporozumienie wielkie ja tak uwazam same kłopoty.

w skrzyniach faktycznie synchrony padają,i jest to kłopot raz na 200000 kilosów...ale tylko w manualnych :wink: co do silników,to tutaj się mylisz.kupiłeś zaniedbaną jednostkę,i na tym opierasz swoją teorię.całkiem niesłusznie,bo to akurat odosobniony przypadek.to są naprawdę dobre silniki.ale nie musisz w to wierzyć :wink:

Jackall - 27-10-2012, 22:32

Danielox napisał/a:
silnik mitsubishi od poczatku same problemy mam go dosc zawory stuki czujnik wału moduł itp poprostu porazka z tymi silnikami nie mowiac o skrzyni biegow
To może przebieg lekko przekręcony? Albo poprzedni właściciele lali tylko paliwo niczym innym się nie przejmowali :|
Ale skoro masz większy sentyment do fordów
xluki napisał/a:
to sprzedaj Galanta i wyklep Forda skoro taki dobry...

Pato89 - 27-10-2012, 23:29

xluki napisał/a:
to sprzedaj Galanta i wyklep Forda skoro taki dobry... nie wiem jaki sens ma ten temat. Kasy na remont silnika szkoda, ale na rzeźbienie z silnikiem Forda już nie? Zastanów się co wytrzyma dłużej... rzeźba, której zapewne nie ukończysz czy wyremontowany silnik, który posłuży Tobie i zapewne kolejnemu właścicielowi.

polać mu! :D

dahu - 28-10-2012, 16:00

Danielox napisał/a:
silnik mitsubishi od poczatku same problemy mam go dosc zawory stuki czujnik wału moduł itp poprostu porazka z tymi silnikami nie mowiac o skrzyni biegow wiem ze panstwo sa maniacy mitsubishi mi tez sie podoba ale na prawde silniki i skrzyniai w tym wydaniu to nieporozumienie wielkie ja tak uwazam same kłopoty.


hmm , może wyjątek potwierdzający regułę ? Musiałeś po prostu trafić na strasznie zaniedbany silnik a szkoda bo one są bardzo wytrzymałe. Ja bym nalegał na remont obecnej jednostki napędowej.

Motofreak - 01-11-2012, 15:28

Danielox napisał/a:
mam mondeo 2.5v6 skasowany ale silnik dobry

to sprzedaj ten silnik z mondziaka i kupuj 6g72 :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group