To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Koła 18' vs. mniejsze

mike24 - 25-10-2012, 08:35
Temat postu: Koła 18' vs. mniejsze
Koledzy, noszę się z poważnym zamiarem zmiany standardowych 18" felg w moim miśku na mniejsze... myślałem nawet o 16".

Moim jedynym celem jest poprawa komfortu jazdy.

Pytanie czy poprzez wymienę, chociażby na 17" osiągnę cel, a jeśli to co mogę zyskać/stracić na takiej operacji?

Z góry dziękuję za wypowiedzi :)

rezon - 25-10-2012, 09:14

mike24 napisał/a:
ytanie czy poprzez wymienę, chociażby na 17" osiągnę cel,
Tak. Minusy to większe bujanie na zakrętach, gorszy wygląd - baloniki. Zalety - mniejsze zużycie paliwa (węższe opony), niższa cena zakupu.
mike24 - 25-10-2012, 09:39

a co z komfortem jazdy, chodzi mi głównie o lepsze tłumienie nierówności i jazdę po koleinach... wygląd kół, umówmy się, nie jest dla mnie minusem
rezon - 25-10-2012, 10:03

Może krótko ale odpowiedziałem Ci na cytowane pytanie "czy osiągnę cel?" TAK. Lepsze tłumienie nierówności, trochę mniejszy hałas od kół, ale w zamian gorszą stabilność - taki bardziej bujany "fotel". Jak nie jeździsz szybko to warto zamienić.
mike24 - 25-10-2012, 10:06

dokładnie o to mi właśnie chodzi... jeżdżę bardzo spokojnie, głównie po drogach krajowych, autostrady występują tylko podczas podróży na wakacje

pytanie teraz czy szukać 17" albo 16", czy jednak 16" to będzie już przegięcie?

rezon - 25-10-2012, 10:47

17" to nie jest standardowy rozmiar dla O2. Bez problemu znajdziesz oryginalne 16", które są std w wersji Invite i chyba Intense. Komplet 18" może Ci wystarczyć na porównywalne 2 kpl 16" ;) . Przynajmniej tak było u mnie jak sprzedałem zimowe alu 18" z Outka i kupiłem zimowe stalowe 16" do Superba za 1/3 ceny. Jedne i drugie po jednym sezonie. alu 16" były niewiele droższe, ale po doświadczeniach z alu zimą wracam do stalowych na zimę, bo niestety po 4 sezonach łuszczył się lakier z alu i musiałem je piaskować/malować. W drugim autku po dwóch sezonach też już widzę pryszcze na alu
mitsu00 - 25-10-2012, 11:46

rezon napisał/a:
ale po doświadczeniach z alu zimą wracam do stalowych na zimę, bo niestety po 4 sezonach łuszczył się lakier z alu i musiałem je piaskować/malować. W drugim autku po dwóch sezonach też już widzę pryszcze na alu
Dlatego tez jezdze na stalowkach zima i zaslaniam je kolpakami. Git malina i zero stresu :mrgreen: Do nowego Avensisa teraz tez kupilem 16'' stalowki ale z oponami na kolcach. Piorunsko slisko tu w SE juz jest i zadna inna zimowka nie daje rady na lodzie. Minusem bedzie tylko ze do PL na takich kolach nie wjade. Trzeba bedzie Pojare odkurzyc :wink:
rezon - 25-10-2012, 11:53

Ja do tego wniosku doszedłem dopiero po 4 latach ;) wolno się uczę na starość ;) też zasłoniłem nierdzewnymi kołpakami - z tworzywa :)
papcio - 25-10-2012, 12:07

mike24 napisał/a:
dokładnie o to mi właśnie chodzi... jeżdżę bardzo spokojnie, głównie po drogach krajowych, autostrady występują tylko podczas podróży na wakacje

pytanie teraz czy szukać 17" albo 16", czy jednak 16" to będzie już przegięcie?


zgodnie z tym co rezon napisał 17" nie są standardowe dla OII. Ostatnio usłyszałem u gumiarza, ze jednemu z jego klientów ubezpieczyciel niechciał wypłacić odszkodowania powołując się na zastosowanie w samochodzie opon niezgodnych ze specyfikacją producenta.
Ja mam oryginały 18" z letnimi oponami a na zimę 16".
jest bardziej miękko, mniej stabilnie w zakrętach no i czynnik wyglądu - zdecydowanie na minus.

mitsu00 - 25-10-2012, 12:32

papcio napisał/a:
zgodnie z tym co rezon napisał 17" nie są standardowe dla OII. Ostatnio usłyszałem u gumiarza, ze jednemu z jego klientów ubezpieczyciel niechciał wypłacić odszkodowania powołując się na zastosowanie w samochodzie opon niezgodnych ze specyfikacją producenta.
Ja mam oryginały 18" z letnimi oponami a na zimę 16".
jest bardziej miękko, mniej stabilnie w zakrętach no i czynnik wyglądu - zdecydowanie na minus.
Nie zgodze sie tu z toba. W katalogu akcesoryjnym OII sa ori felgi w rozmiarze 17''.
rezon - 25-10-2012, 12:54

Na wyciągu z homologacji załączanym do autka były tylko 18" i 16" . Niestety nie mam już katalogu OII
fufaj3 - 25-10-2012, 19:52

nawet na naklejce w samochodzie na słupku jest podane 16" i 18"
A ja pierdo... komfort i mam 20" i jedzie
gorzej bo teraz musze na zime założyć 16" bedzie bardzo .....wyglądał
nie jestem zwolennikiem małych kółek ale ze wzgledów ekonomicznych na zime kupiłem 16"
ale zato na lato piękne 20" i jest git :lol: :lol: :lol:
opony 275 i trzyma się zajebiście drogi

mitsu00 - 25-10-2012, 20:29

fufaj3 napisał/a:
nawet na naklejce w samochodzie na słupku jest podane 16" i 18"
A ja pierdo... komfort i mam 20" i jedzie
gorzej bo teraz musze na zime założyć 16" bedzie bardzo .....wyglądał
nie jestem zwolennikiem małych kółek ale ze wzgledów ekonomicznych na zime kupiłem 16"
ale zato na lato piękne 20" i jest git :lol: :lol: :lol:
opony 275 i trzyma się zajebiście drogi
No ale na koleinach to nie mdli cie za to? Auto musi plywac dosyc ostro
rezon - 25-10-2012, 21:24

20" i naleśnik - u mnie skończyło by się to prostowaniem feli raz na miesiąc.
jmgmotocykle - 25-10-2012, 21:46

a nie lepiej zostawić koła i zachować fajne prowadzenie , a zainwestować w porządne amortyzatory??? u siebie jak zainstalowałem m-kowe amorki to komfort uległ znacznemu polepszeniu, znikneło cholerne "uderzanie" przy najezdzaniu na przeszkonę... itd..generalnie same plusy (pisałem o tym w jakimś wątku).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group