Outlander II GEN Techniczne - Podświetlenie LED do rejestracji
sound_designer - 27-10-2012, 21:48 Temat postu: Podświetlenie LED do rejestracji Ostatnio widziałem pare aut z takim podświetleniem. na aukcjach oferują do róznych modeli aut ale do mitsu outka niestety nie. ktoś może zamontował takie oswietlenie u siebie?
mitsu00 - 28-10-2012, 07:54 Temat postu: Re: Podświetlenie LED do rejestracji
sound_designer napisał/a: | Ostatnio widziałem pare aut z takim podświetleniem. na aukcjach oferują do róznych modeli aut ale do mitsu outka niestety nie. ktoś może zamontował takie oswietlenie u siebie? | Mozesz zamontowac, ale musza to byc diody pod szyne CAN, inaczej zaraz przestana ci swiecic jak system rozpozna mniejszy pobor mocy przez ledki w porownaniu do zwyklych zarowek.
sound_designer - 28-10-2012, 21:51
Dzięki Teraz zobaczę czy takie diodki mozna kupić aby to spasowało pod ta szynę CAN. Zalezy mi na jak najmniejszej kombinacji - kupuję wstawiam w miejsce oryginalnych zarówek i cieszę się lub płaczę z efektu
mitsu00 - 28-10-2012, 22:28
sound_designer napisał/a: | Dzięki Teraz zobaczę czy takie diodki mozna kupić aby to spasowało pod ta szynę CAN. Zalezy mi na jak najmniejszej kombinacji - kupuję wstawiam w miejsce oryginalnych zarówek i cieszę się lub płaczę z efektu | Sa bo sam wstawialem takie w miejsce postojowek.
sound_designer - 29-10-2012, 22:56
A to są takie same (postojówki) jak do podswietlenia rejestracji? Albo inaczej - mozesz podać konkretny symbol/model bo na aukcjach jak sie okazuje całe mnóstwo tego...
13zbyszek13 - 30-10-2012, 13:22
Posiadam zamontowane takie żarówki LED w zasadzie od nowości autka, ani razu się nie przepaliły i żaden komputer nie widzi różnicy pomiędzy zwykłymi żarówkami a LED. LEDowe żarówki mam również w światłach postojowych z przodu i podobnie sprawują się jak te tylne.
PiotrKw - 30-10-2012, 13:47
13zbyszek13 napisał/a: | żaden komputer nie widzi różnicy pomiędzy zwykłymi żarówkami a LED. |
Dokładnie , problemem może być polaryzacja + - . Jeżeli jest inaczej niż w " żarówce" LED ( dioda przewodzi prąd tylko w jedną stronę ) LED nie zaświeci .
rezon - 30-10-2012, 14:18
13zbyszek13 napisał/a: | ni razu się nie przepaliły i żaden komputer nie widzi różnicy pomiędzy zwykłymi żarówkami a LED | Widzi, widzi - może nie każdej w Outku. Załóż zwykłego LED'a jako oświetlenie pasażerów - to zobaczysz, że go wyłączy. W bagażniku mi działał, a w kabinie już nie. W S2 już w ogóle problem - każda żarówka jest sprawdzana i jak nie przejdzie testu obciążenia to sygnalizacja spalonej żarówki. Dlatego nie da się podłączyć kamery cofania bezpośrednio pod lampę wstecznego - sieje zakłóceniami i trzeba przez przekaźnik. A LEDY wyłącznie z opornikami symulującymi opór żarówki.
PiotrKw - 30-10-2012, 15:08
rezon napisał/a: | W bagażniku mi działał, a w kabinie już nie. |
Sprawdź polaryzację w gniazdach
rezon - 30-10-2012, 16:20
1. Już sprzedałem Outka. 2. Z pierwszego wykształcenia jestem inż. elektrykiem - wiem co to jest polaryzacja Jak świeci przez kilka minut, później gaśnie i nie świeci w żadnej pozycji włącznika to problem nie jest w polaryzacji - wówczas nawet by nie zaświeciła, ale prawdopodobnie w wyłączaniu obwodu przez komputer. W bagażniku działała bez problemów. Nie zauważyłem też żadnych problemów z polaryzacją przy innych LED'ach. Jedne problem to przepalające się postojówki, ale czego oczekiwać od LED'ów po 1,5zł.
Piotr100 - 30-10-2012, 16:56
PiotrKw, u mnie (O II) diody są w oświetleniu kabiny- przód i te świecą, kiedy jednak chciałem założyć do świateł pozycyjnych z przodu nie świeciły bez względu na sposób założenia. W pierwszej chwili myślałem, że to diody uszkodzone ale podłączone bezpośrednio pod akumulator ożyły. Tak więc ...
sound_designer - 30-10-2012, 20:54
Super... ale jaka konkretnie diodę mam kupić do podświetlenia tablicy...?
mitsu00 - 30-10-2012, 21:11
Piotr100 napisał/a: | kiedy jednak chciałem założyć do świateł pozycyjnych z przodu nie świeciły bez względu na sposób założenia. W pierwszej chwili myślałem, że to diody uszkodzone ale podłączone bezpośrednio pod akumulator ożyły. Tak więc ... | Dlatego ze Can monitoruje spadek poboru mocy w postojowkach i dlatego ci zgasly. Tez testowalem ledki w pozycyjnych i mialem to samo. Potem kupilem ledki pod CAN i swieca bezproblemowo juz 3 rok. Tak wiec.....?
sound designer>>>> nie pamietam rozmiaru zarowek pod oswietlenie tablicy w tylnej klapie. Zmierz i poszukaj takowych pod CAN:a i bedziesz Pan zadowolony.
tokyo - 31-10-2012, 00:10
Witam
Komputer w outku nie ma sprawdzania zarowek i ich obciazenia.
Ma ale sprawdzanie przeciazeniowe i kazda ze stron nie moze w impulsie przekroczyc ~~90 W mocy bo wylaczy strone.
Kolega rezon napisal:
W bagażniku mi działał, a w kabinie już nie. W S2 już w ogóle problem - każda żarówka jest sprawdzana i jak nie przejdzie testu obciążenia to sygnalizacja spalonej żarówki. Dlatego nie da się podłączyć kamery cofania bezpośrednio pod lampę wstecznego - sieje zakłóceniami i trzeba przez przekaźnik.
nie obraz sie kolego ale jest to bzdura z ta kamera. Montuje nawigacje do outka od kilku dobrych lat i nie mialem przypadkow zaklocen przez kamere ( zakladam kamery pod navi i z przodu i z tylu). Przetestowalem do navi ponad 20 szt roznego typu kamer.
Co do LED to wyglada to tak, ze ( tak jak napisal kolega rezon) kupcie zarowki led z opornikami, nie ze wzgledu na komputer tylko dioda pobiera tak minimalny prad, czasami styki sa zasniedziale i nie ma przeplywu. Po za tym w auku nie ma regulacji napiecia impulsowego tak jak w grupie VW tylko jest na zasadzie zal i wylacz. Dlatego tez montowanie w grupie vw diod typu can bus ( sterowanie diody impulsowe lub mocny opornik) lub xenonow z prztwornicami impulsowymi sieje zaklocenia po calej instalacji ( czeste przepalanie sterownikow wycieraczek oraz komputerow Bord)
Co do przepalania.
Na etykiecie macie 12v zasilanie zarowki LED,ALE w aucie napiecie po odpaleniu jest pomiedzy 13,8 - 14,4. Nie dotyczy to najnowszych outkow, poniewaz same zal i wyl alternatory w czasie jazdy zaleznie od poboru. Róznica kilku volt jest masakra dla diody, poniewaz sie szybciej nagrzewa i zarazem przepala. Przepalajace diody widac po tym ze powoli przechodza w kolor brazaowy.
Dobrym sposobem na to jest kupienie diod na 24v. Swieca ciut slabo ale dluzej zyja.
Pozdrawiam
rezon - 31-10-2012, 08:18
tokyo napisał/a: | nie obraz sie kolego ale jest to bzdura z ta kamera. Montuje nawigacje do outka od kilku dobrych lat i nie mialem przypadkow zaklocen przez kamere ( zakladam kamery pod navi i z przodu i z tylu). Przetestowalem do navi ponad 20 szt roznego typu kamer. | wszystko pięknie, ale nie pisałem o O2 tylko o S2 - rozwinięcie masz w moim podpisie. W S2 - czyli Superbie jest sprawdzanie każdej żarówki, podobnie jak w Octavii 2 i nie da się podłączyć przynajmniej większości kamer cofania po prostu pod światła cofania. Trzeba zainstalować przekaźnik zasilany np. z zapalniczki czyli obwodu nie sprawdzanego i tylko sterowany z lampy. Nawet w ubiegłym tygodniu tłumaczyłem podłączenie na forum superbclub jednemu z kolegów, który sam zamontował kamerę i sieje mu zakłóceniami na obrazie z kamery. zmiana prymitywna i skuteczna.
Styków w Outku nie miałem zaśniedziałych. Tak jak pisałem przynajmniej z wykształcenia jestem inż. el. i potrafię posługiwać się również miernikiem napięcia i diagnozować to i owo w tym odróżnić zaśniedziałe styki. Pod tym względem Outek był wzorowy - styki praktycznie nie śniedzieją. Po zamontowaniu zwykłej diody led w kabinie pasażerów po kilku minutach po prostu zanikało napięcie. Nie było go również na włączniku umożliwiającym ręczne włączenie lampki pasażerów - przy zwykłej żarówce napięcie na włączniku jest cały czas. Ta sama dioda zastosowana w bagażniku świeciła już bez problemów. Czyli jednak coś na podstawie czegoś odłączało obwód. Zużycie prądu zwykłego zestawu diodowego to coś ok. 20% żarówki, czyli nie przeciążenie obwodu a zbyt małe natężenie powodowało odłączenie. Nie mam już Outka, bo mógłbym wtedy dokładniej natężenie pomierzyć i zobaczyć ile zużywały. tokyo napisał/a: | Na etykiecie macie 12v zasilanie zarowki LED,ALE w aucie napiecie po odpaleniu jest pomiedzy 13,8 - 14,4. Nie dotyczy to najnowszych outkow, poniewaz same zal i wyl alternatory w czasie jazdy zaleznie od poboru. Róznica kilku volt jest masakra dla diody | to jest odkrycie - nie wiedziałem o tym podobnie jak chyba nie wiedzą o tym producenci diod do samochodu i pisząc 12V nie zdają sobie sprawy z tego, że może być tam więcej i układy elektroniczne obniżające napięcie robią wciąż na 12V a powinny być na 14,4V Sama dioda biała potrzebuje ok. 3,5V i resztę trzeba ograniczyć elektroniką albo rezystorem. A padają przecież najczęściej nie diody, ale ich układy sterujące/zasilające - widzę to również w domu gdzie trochę LED'ów mam. Napisałem co było u mnie przyczyną przepalania - słabe jakościowe diody kupione bodajże po 1,5zł za szt. na próbę, której nie przeszły. Przecież chyba każdy, kto cokolwiek grzebie przy elektryce samochodowej - nawet na własne potrzeby, a już zwłaszcza producenci czegokolwiek z elektryki samochodowej - w tym diod do lamp postojowych wiedzą, że 12V jest przy zasilaniu z akumulatora, a i to nie zawsze. Natomiast niemal wszyscy producenci piszą 12V, żeby nie mieszać ludziom w głowach bo takie jest napięcie znamionowe akumulatora i instalacji el większości samochodów osobowych. Zamiast kupować diodę na 24V wystarczy kupić lepszą (droższą) na 12V i świecić będzie jak trzeba, i przepalać się nie będzie. Przecież o zjawisku przepalania diod tylko ja napisałem, a postojówki lekko nie mają - grzeje ich z tyłu silnik, grzeje jeszcze mocniej jak jest włączony reflektor długich, a tu jeszcze każą świecić . Nie jest to Porsche, gdzie temp. wewnątrz lamp tylnych może przekraczać 150st. (kiedyś coś czytałem nt. wymogów jakościowych lamp tylnych do takiego autka), ale zawsze jednak ciepło. BTW w ciężarówkach w czasie pracy silnika też nie ma 24V tylko jest o te min. 2-3V więcej.
|
|
|