Carisma - Techniczne - Wymiana sworznia czy całego wahacza? Sworzeń w GDI Lift
matisbb - 29-10-2012, 01:17 Temat postu: Wymiana sworznia czy całego wahacza? Sworzeń w GDI Lift Witam, przeczytałem wszystkie tematy na forum o stukających sworzniach w naszych Carismach i ich wymianie ale dalej mam chaos w głowie a tematy są z przed 2 lat więc chciałbym wiedzieć jak wygląda temat w Carismach po liftowych w chwili obecnej czy lepiej wymienić sam sworzeń i na jaki allegro aukcje sworzni
czy ew zakupić jakiś nowy lub używany wahacz i tu drugie pytanie, czy da się taki wahacz wymienić w warunkach domowych bez kanału? z góry dzięki za pomoc.
radek8622 - 29-10-2012, 11:06
Z tego co wiem to w poliftowych wersjach nie da rady wymienic samego sworznia.Jesli gdyby nawet mozna bylo to trzeba go dobrze wprasowac zeby nie uszkodzic wachacza.raczej w domu tego nie zrobisz.
Faraday - 29-10-2012, 11:11
Nie mam co prawda doświadczenia w wymianie wahacza w Cari, ale robiłem to samo w innym aucie i myślę, że moja wiedza może się przydać.
Wahacz powinno się dać wymienić bez kanału. Powinno wystarczyć podniesienie auta na lewarku (pamiętaj o paru dodatkowych podporach, aby auto solidnie stało i w razie czego, nie zasunęło się).
Istnieje możliwość wymiany samego sworznia, ale obawiam się, że może to być dość kłopotliwe bez odpowiedniej prasy. Poza tym istnieją obawy, że nie będzie trzymał się reszt tak, jak oryginał.
Przy wymianie sworznia warto byłoby obejrzeć tuleje, które prawdopodobnie także nadają się do wymiany..
Moim skromnym zdaniem: jeśli uważasz, że dasz radę wymienić sam sworzeń, to możesz trochę kasiory zaoszczędzić. Jeśli masz jakieś obawy, to bezpieczniej jest zakupić nowy wahacz.
Xiah - 29-10-2012, 14:13
zgadzam sie z przedmówcą, zeby wysiągnąć sworzeń bez praski trzeba dobrze podgrzać wachac w miejscu mocowania sworznia, wtedy młot i powinien wyskoczyć, ale nie jest to proste.
plecho1 - 29-10-2012, 14:21
Można wybić te sworznie bez podgrzewania ale trzeba zrobić to umiejętnie aby podczas wybijania sworzeń wychodził równo i nie kaleczył gniazda w wahaczu. Nowe sworznie wciskałem dużym imadłem.
matisbb - 29-10-2012, 14:59
Dziękuję wszystkim za pomoc, więc tak zdecydowałem się na rozwiązanie tymczasowe i kupiłem używany wahacz ponieważ skusiła mnie cena i stan a kupiłem go za 35zł! z angilka 2002r przebieg 60tys mil.
http://allegro.pl/mitsubi...2694266989.html
Gdy stary będę miał już wolny a ten by się nie spisywał to wezmę go i dopasuję pod sworzeń w sklepie.
Dzięki wszystkim jeszcze raz!
plecho1 - 29-10-2012, 17:01
Ale co tu dopasowywać, do poliftowej Carismy pasują takie:
http://allegro.pl/sworzen...2679943273.html
xluki - 29-10-2012, 17:46
Sworznie do Carismy różnią się średnicą... niektóre z nich trzeba delikatnie pospawać do wahacza (bo są za małe) tej metody nie polecam. U siebie założyłem sworzeń 555 i siedzi idealnie.
matisbb - 29-10-2012, 22:53
Dokładnie, jak poczytałem o problemach forumowiczów z tymi sworzniami to póki co podeprę się tym wahaczem za 35zł który nie powinien być w najgorszym stanie jak na angielskie drogi i 60tys mil przebiegu i odpadają koszty wprasowywania, jedynie zbieżność by się przydała.
Pozdrawiam
Xiah - 30-10-2012, 11:22
przy wymianie wahacza z przodu zbierzność???
Faraday - 30-10-2012, 11:35
Xiah napisał/a: | przy wymianie wahacza z przodu zbierzność??? |
Mnie też wydaje się to niepotrzebne, ale wolałem się nie wychylać
Xiah - 30-10-2012, 15:52
zbierzność ustawiamy dopiero w momencie jak wymieniamy koncówki drążka cala reszta nie ma sie nic do zbierzności kół przednich.
xluki - 30-10-2012, 17:26
Po wymianie sworznia powinno się sprawdzić dla pewności zbierzność (w zależności w jaki sposób jest mocowany sworzeń do wahacza...). Ja wolałem sprawdzić by spać spokojnie... Kiedyś w SKodzie Felicji musiałem poprawić sworzeń (zbierzność poszła do lasu), ale tam jest sworzeń mocowany do wahacza na 3 śruby (z otworów ktoś zrobił fasolki )
matisbb - 31-10-2012, 19:28
No ok ale poczytałem trochę o tych wahaczach w naszych Carismach i ponoć między oryginalnym a nowym zamiennikiem potrafi być centymetr różnicy na szerokość i to nie ma wpływu na geometrie zawieszenia? Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że na 90% tą zbieżność trzeba wykonać
Hugo - 31-10-2012, 20:25
matisbb napisał/a: | i to nie ma wpływu na geometrie zawieszenia? | Ma i to ogromny. matisbb napisał/a: | Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że na 90% tą zbieżność trzeba wykonać | Oczywiście, że trzeba.
|
|
|