Pajero II - [2.8 TD] OPÓR PRZY SKRECANIU KÓŁ
vutcek - 06-11-2012, 18:19 Temat postu: [2.8 TD] OPÓR PRZY SKRECANIU KÓŁ Witam wszystkich,
Mam pytanko, mechanik mi okolo roku temu wymienil sprzeglo w moim pajerku, ale od jakiegos czasu wogole nie moge zalaczyc reduktora. Miga swiatelko, jedzie wolno, ale stalego swiatelka zalaczenia sie reduktora brak.
Ponadto jeszcze przy skrecaniu kol czuc opor i takie dziwne odglosy.
Czy jest mozliwosc ze przednia bloka dyferencjalu sie nie odlacza?
Prosze o pomoc
Dziekuje z gory
lukas 78 - 06-11-2012, 18:39
czas zajrzeć do zawieszenia albo raczej przedniej osi -piasty przeguby półosie sprawdzić co zostało z podkładek dystansowych albo łożysk igiełkowych
reduktor działa prawidłowo tylko czujnik świruje
Heilsberg - 06-11-2012, 18:39
Co rozumiesz przez "przednia blokada dyferencjału" bo nic takiego w Pajero nie ma?
lukas 78 - 06-11-2012, 18:43
pewnie chodzi mu o siłownik w moście taką blokadę dla nieświadomych
Heilsberg - 06-11-2012, 22:10
To chyba taka psychiczna blokada.
A co do tego oporu przy skręcaniu to czy nie występuje on czasem na asfalcie bo to by sporo wyjaśniało?
lukas 78 - 06-11-2012, 22:41
w 2,8 GLS to ma pewnie SS
Heilsberg - 07-11-2012, 00:19
Ale skoro mu mryga kontrolka centralnego, jedzie wolno to jak ma wajchę reduktora ustawioną? Na reduktorze z zablokowanym centralnym. I mu opory powstają i dziwne dźwięki. A tu się nie ma czemu dziwić. Skoro kolega uważa, że ma zablokowany przedni dyferencjał to znaczy, że nie ma pojęcia jak to działa i te opory to efekt wbicia reduktora ze wszystkimi tego konsekwencjami. Takie moje zdanie. Żadne rozsypanie przodu nie da oporów przy skręcaniu. A wbicie reduktora da jak najbardziej.
Światełko jak to nazwał nie oznacza reduktora tylko blokadę centralnego dyferencjału, Zarówno w 4Hlc jak i w 4Llc. I SS tu nic nie ma do rzeczy.
lukas 78 - 07-11-2012, 08:06
zgadza się
niech napisze dokładnie kiedy to się dzieje
vutcek - 13-11-2012, 10:36
Witam,
jak bym wszystko wiedział o pajerku, to pewnie człowiek by się nie pytał na forum,
a o ile mi wiadomo jest coś takiego jak blokada dyferencjału przedniego. Chciałem się zapytać czy przepadkiem mieliście do czynienia że wam się nie odłaczał po zablokowaniu?
pozdr
lukas 78 - 13-11-2012, 11:25
nie ma czegoś takiego jak blokada dyferencjału przedniego w Pajero
Heilsberg - 13-11-2012, 16:33
To, że nie ma to już ustaliśmy. Ustalmy teraz co autor miał na myśli używając tego sformułowania, bo pewnie coś miał tylko źle to nazywa.
My Ci Kolego chcemy pomóc ale by to zrobić musisz nam problem opisać tak byśmy zrozumieli o co chodzi. Na razie pytasz o mechanizm, który w twoim aucie nie istnieje więc nie dziw się, że chcemy ustalić o co Ci chodzi tak naprawdę.
Osobiście podejrzewam, że napędy Twojego auta są w pełni sprawne prócz kontrolki blokady centralnego mechanizmu różnicowego. A ten opór przy skręcaniu jest właśnie następstwem dobrze działającego zablokowanego centralnego mechanizmu różnicowego, który błędnie nazywasz przednim (blokady przedniego akurat nie ma) a poza tym nie zdajesz sobie sprawy do końca jaka jest zasada działania całego układu napędowego w Twoim aucie.
banderas40 - 14-11-2012, 11:58
Tak się zastanawiam i chyba chodzi o to że kolega to ma załączony napęd na przód i do tego może wciśniętą blokadę międzyosiowego i stąd takie utrudnienia w kręceniu kierownicą co wy na to panowie?.
Bushey - 15-11-2012, 00:14
Panowie się zgadzają. Blokada działa tylko czujnik nie za bardzo. Dziwne odgłosy świadczą, że doświadczenia ze skręcaniem na suchym z blokadą już wkrótce zakończą się śmiercią tego układu.
banderas40 - 15-11-2012, 10:36
Czyli idziemy w dobrym kierunku auto do mechanika i sprawdzić co jest z blokadą międzyosiowego bo jak nie to będzie po ptokach jak to mówiło się w moich rodzinnych stronach bo dalsza jazda to jak jeździć na z włączonymi napędami w ES na suchym.
Heilsberg - 15-11-2012, 20:36
Nic nie jest z blokadą międzyosiową. Sprawna jest. Czujnik na reduktorze trzeba sprawdzić. I nie blokować go na suchym.
|
|
|