Carisma - Techniczne - układ wydechowy
Anonymous - 29-12-2006, 22:43 Temat postu: układ wydechowy Witając wszystkich MitsuManiaków mam prośbę związaną z wymianą układu wydechowego
w Carismie 98r. 1,8 GDI.
Pytanie 1.
Czy można kupić osobno poszczególne części układu ( w moim wypadku chodzi chyba o środkową jego część )
Pytanie 2.
Czy w przypadku takich prostych części jak rury wydechowe przejmować się w ogóle firmą która je wykonuje ( jeśli tak to prosiłbym o zarekomendowanie jakiejś ).
Pozdrawiam!
Anonymous - 29-12-2006, 22:49 Temat postu: Re: układ wydechowy
gacek77 napisał/a: |
Pytanie 1.
Czy można kupić osobno poszczególne części układu ( w moim wypadku chodzi chyba o środkową jego część ) |
Mozna osobno kupic - zobacz nawet na allegro - kazda czesc mozna kupic osobno
gacek77 napisał/a: | Pytanie 2.
Czy w przypadku takich prostych części jak rury wydechowe przejmować się w ogóle firmą która je wykonuje ( jeśli tak to prosiłbym o zarekomendowanie jakiejś ).
Pozdrawiam! |
Jezeli zalezy Ci strasznie na jakosci wydawanego dzwieku itd to bierz pod uwage formy choc nie znam sie na nich ktore sa dobre a jak chcesz poprostu wymienic to nie sugeruj sie firma , wez to co doradzi sprzedawca
Chooper - 29-12-2006, 23:03
1. układ jest z reguły podzielony na 4 odcinki: rura kolektorowa (od kolektora dokatalizatora), katalizator, środkowy tłumik zespolony z rurą prowadzącą, i ostatni czyli tłumik końcowy. (schemat znajdziesz na forum poprzez opcję "szukaj")
2. chyba najdroższe zamienniki oferuje Bosal. troche tańsze oferuje Asmet. Najtańsze chyba oferuje POlmostrów, a co do czego, to w sumie nie odbiegają one jakościowo od Asmetu.
Jakby nie było, oryginał zawsze wytrzyma najdłużej, i potem żaden zamiennik tradycyjny mu nie dorówna wiekiem.
Moja rada taka. NIe ma co pakować grubej gotówki w drogie zamienniki, tylko brać to co najtańsze. Lepiej wymienić sobie tanio wydech co 2-3 lata niż drogo co 4, a częstsza wymiana to tylko korzyści dla auta, bo jest cichsze, lepiej funkcjonuje, i ma lepsze wydalanie spalin.
wolgaster - 30-12-2006, 09:28
Ja u siebie wymieniłem wydech na tanie zamienniki. Komplet od katalizatora do końca. I co się okazało. Auto pracuje na tym wydechu wyraźnie głośniej. Wcześniej był fabryczny wydech i pracowało znacznie ciszej nim rura łącząca tłumik końcowy ze środkowym się nie skończyła. Za komplet tłumików zapłaciłem 320 zł i kaszana. A ostatnio po rocznych oględzinach okazało się że środkowy ma na sobie bardzo zaawansowaną rdzę. I pewnie nie wytrzyma nawet 2 lat. Także tanie zamienniki nie zawsze są dobre. Ja osobiście teraz kupię komplet Bosala przy następnej wymianie albo mam gościa który na miejscu robi wydechy na zamówienie i jak będe przy kasie to może blacha kwasoodporna. Zaleta - nierdzewieje czyli wieczny- minus blacha kwasoodporna jest cięższa od zwykłej i to dość znacznie więc być może mocowanie będzie trzeba wzmocnić. Ale czas pokaże. Narazie czeka mnie 9 stycznia przegląd i prawdopodobnie zawieszenie do remontu.
szczeslaw - 30-12-2006, 12:06
Chooper, z 2 punktem twojej wypowiedzi nie mogę się zgodzić. Ja od jakiegoś czasu zmieniłem zdanie na temat tanich tłumików. W Corsie mam obecnie tłumik środkowy Asmeta a końcowy Bosala. Ten Bosal przeżył już 2 Asmety i właśnie jeździ z trzecim. I nic nie wskazuje na to, żeby miał się niedługo skończyć.
Podobnych przypadków znam więcej. Jest po prostu bardzo duża różnica w żywotności Bosala i Asmeta na korzyść tego pierwszego oczywiście.
A różnica w cenie? No cóż to już zależy gdzie się kupuje
Właśnie sprawdziłem sobie ceny - w przypadku Carismy nie mam porównania bo do GDI w katalogu Inter Cars nie ma Asmeta.
Ale już w przypadku Corsy tłumik końcowy Bosala jest o dziwo tańszy niż Asmeta (w hurcie) a środkowy droższy, ale biorąc pod uwagę żywotność jest to opłacalne (100zł Asmet, 150 Bosal).
Edit: do GDI Asmeta nie ma ale już do 1.6 w starej budzie jest. Asmet końcowy 188.67 hurt, 299.48 detal. Bosal końcowy 183.22 hurt, 286.28 detal.
Anonymous - 12-02-2007, 20:12
Witam wszystkich mitsumaniaków i proszę o pomoc.
3 tygodnie temu wymieniłem środkowy i ostatni tłumik. Ostatnio po ściągnięciu koła zupełnie przypadkowo zauważyłem, że w ostatnim tłumiku tuż pod rurą jest malutka osmolona, równa i wklęsła dziurka średnicy ok. 3mm. Powiedziałem o tym mechanikowi ale coś nie kwapił się z wydaniem opinii. Nie wiem, czy sprawę olać ( tłumik jest bosela więc ponoć niezły ) czy twardo reklamować i żądać wymiany. No chyba, że w tłumikach tego typu takie otworki mają być . Jeszcze tylko dodam, że w tym samym czasie po wymianie tego wydechu, bardzo często przy agresywniejszym ruszaniu z jedynki lub dwójki gdzieś z prawego tyłu ( nadkole? ) dochodzą takie cholerne stukoty, jakby jakiś luźny plastik wpadał w jakieś wibracje ( tak prze 2, 3 sekundy ). Strasznie to wkurza. Może akurat ktoś miał już coś podobnego.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Anonymous - 14-02-2007, 19:37
Chooper, a oryginały w Cari to niby jakiej firmy?
Ja mam do wymiany środkowy i gość miał Walkera za 250 PLN. Ciekawe ile w serwisie w Niemczech?
Chooper - 14-02-2007, 23:15
wydaje mi się, że robił Bosal. bo np. rury kolektorowej nie dostaniesz innej niż Bosala
kris471 - 11-10-2007, 19:51
Witam.
Panowie jak wygląda sprawa z gwarancją na tłumik końcowy,ile powinna trwać?
Mój ma niecały rok i już jest dziura.Walczę z mechanikiem żeby wymienił mi na nowy w ramach gwarancji,on chce go spawać.Nie uśmiecha mi się naprawa tłumika po niecałym roku jazdy,dałem za niego ponad 400zł.
wazu - 11-10-2007, 20:16
Powiedzcie jaka różnica jest w tłumiku końcowym do GDI przed liftem i po lifcie. Wizualnie to tym, że ten przed liftem ma dwie rurki wydechowe, a po lifcie jedną. Czy one są kompatybilne z układami wydechowymi w obu autach tzn. czy można je stosować zamiennie?
http://www.allegro.pl/ite...mik_i_inne.html
Master - 14-10-2007, 21:59
w Cari przed liftem masz 2 rury ktore wygladaja ladniej niz jedna w Cari po choc to zalezy od wersji silnikowej bodajze ja mam GDI i mam 2 rury caly uklad Bosai bardzo ladnie pracuje ale widzialem sporo Cari takich jak moja z 1 rura choc to juz raczej po wymianach
|
|
|