To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Trzęsie się kierownica przy 120km/h

Zakatek - 17-11-2012, 20:46
Temat postu: Trzęsie się kierownica przy 120km/h
Witam
Po kupnie nowego Pajero z 2005 musiałem wymienić łożyska (szumiały) jednakże problemów z kierownicą nie było nawet przy 180 km/h. Po wymianie zaczęły się problemy z kierownicą , więc koła poszły na wyważanie. Dalej trzęsie - zrobiłem geometrię. Teraz problem polega na tym iż czasami przy 120 i dalej nie wpada w wibracje dopiero koło 140. Znowu agresywniej przyśpieszając czasami kierownica wpada w wibracje już przy 110 ale nie ma reguły. Ujmę to tak: przyśpieszam do 130 i nic, przyśpieszam ponownie i kierownica drga. Problemu nie bylo przed wymianą łożysk.

Ktoś powiedział mi że jest coś takiego jak geometria na dojazdówce i to może rozwiązać problem?

Pozdrawiam

emka - 17-11-2012, 23:01

Sprawdź tarcze, u mnie pomogło. Jak nie pomoże to może jeszcze byc przekładnia kierownicza.

Pozdr,

Zakatek - 18-11-2012, 10:06

Jakim cudem mogą to być tarcze? Błąd montażu łożysk przez mechanika? Wcześniej wszystko działało bez zarzutu...
jawaldek - 18-11-2012, 11:34

Suma wszystkich luzów->> po wymianie końcówek okazało się że i łożyska trzeba było wymienić-->> tak było u mnie. U Ciebie może jest odwrotnie, tylko czemu raz jest drganie a znowu cisza?? -->> taka usterka jest najbardziej wkurzająca. Opony masz bezdętkowe?? czy dodatkowo dętka jest dołożona? Czy drgania na prostej czy na zakrętach, lewy zakręt czy prawy ?? Tarcze to raczej przy hamowaniu, albo prozaiczny błąd przy montażu. Podnieś każdą stronę i poruszaj ręcznie w dwóch płaszczyznach (pion i poziom) kołem. Wymieniłeś wszystkie łożyska?? jeśli nie to szykuj się na wymianę następnych->> tak już jest-->> nówki usztywnione dają popalić tym już nadszarpniętym kilometraż-owo.
PiotrC - 18-11-2012, 13:28

Moim zdaniem opony. Nowe łożyska skasowały luzy i drgania idą na kierownice. Mam to samo z oponami zimowymi /Pirelli Scorpion/ Raz pojawiają się drgania to znów ich nie ma, przy prędkościach pow 120-130 km/h. Na oponach letnich /Bridgestone/ zero drgań nawet przy 180 km/h Jedne i drugie opony kupione nowe, różnica w kulturze jazdy, przyspieszeniu i zużyciu paliwa spora.
Pozdrawiam :D

tompol34 - 18-11-2012, 13:29

problemem może być półoś napędowa (występuje luz albo niedokręcona odpowiednio nakrętka półosi przy wymianie łożyska).
pozdrawiam

zbyszekm2 - 18-11-2012, 22:14

zamień koła, te z tyło do przodu, z przodu do tyłu.
Zakatek - 19-11-2012, 18:12

Co kwestii opon, cóż nie grzeszą jakością (to jakieś budżetówki, które kupiłem z poprzednia Pajorką z 2002 firma zwana GT Radial i w sumie nie pamiętam jak się zachowywały przy tej prędkości). Co do opon w tym samochodzie. Zakupiony został na szosowych Jokohamach Advan S/T i po kilku rundach Wrocław - Katowice nie było problemu. Niestety łożyska szumiały (tył po zimie tez idzie do wymiany), a niestety złożyło sie również tak że uszkodziłem gwinty na śrubach mocujących koła, więc upiekłem dwie pieczenie przy jednym ogniu.

Z tego co pamiętam mechanik miał problemy z wymianą, bo podobno zardzewiałe śruby itd i dziwił się, bo w moim drugim Pajero z 2002 nie miał problemów z wymianą. Niestety zaraz po wymianie nie przetestowałem samochodu i nie wiem czy wina stoi po stronie osoby serwisującej, czy po prostu dziwny zbieg okoliczności.

Po wymianie jeździłem na yokohamach i to na nich pojawił się problem drgań, tak więc to one poszły do wyważenia. Problem nie ustał, przyszedł okres zimniejszy wiec założyliśmy pseudo zimówki GT Radial, które nie umywają się do Dunlopów SJ6 które aktualnie ma żona w drugim. One również poszły do wyważenia, następnie geometria i problem nie ustał.
Chociaż ostatnio rozpędziłem się żeby zobaczyć co i jak. Tak więc około 140 zaczyna lekko drgać kierownica ( mniej niż wcześniej, wiec cos dało to wyważanie i geometria), a przy 180 jest cisza. Myślę że w okresie zimowym i tak nie będę przekraczał tych 120 więc za problem zabiorę się po zimie. Być może jest to wina opon, więc przy najbliżej okazji zmienię tył do przodu.

PiotrKw - 19-11-2012, 20:44

Zakatek napisał/a:
a przy 180 jest cisza.


Staraj się jak najczęściej nie schodzić poniżej tej prędkości i będzie dobrze :wink:
A na poważnie , drgania to najczęściej to wina opon , przyjrzałbym się tez felgom.

tompol34 - 19-11-2012, 22:00

a jaki masz stan amortyzatorów ?
kroma33 - 10-03-2014, 15:08

Witam, ja mam podobny problem/pajero 2005 long dakar/, po zakupie drgała kierownica od ok 130 km/h wzwyż,.1.zmieniłem opony2 krotnie-efekt taki sam.2. zamienilem kola przod na tyl i to samo.3.wymienilem 4 tarcze i klocki-bez zmian.ktos pomoze? czego szukac?
Zakatek - 01-06-2014, 22:00

"Telepanie" kierownicą zebrało swoje żniwo. Wymieniłem łożysko od strony kierowcy, końcówki drążków. Do tego zbieżność + wyważanie u dobrego fachowca i problem ustał :) Mam teraz kolejny ale o tym w innym temacie.
sierars1 - 02-06-2014, 00:38

Witam

Też mam trzepanie przy 120 ale w Galu sadziłem ze to tarcze ale bic nie ma zadnych więc to odpada.
Mysławem że może to przez łożysko bo do wymiany ale czyżby bicie było przez to chyba nie.

alfik - 02-06-2014, 18:10

Podobnie, drgania bywają, raz sie jedzie i nic, a kolejnym razem widać jak kierownica się trzęsie. Były w ostatnim czasie zmieniane łożyska, drążki, sworznie, tarcze (to dało największy efekt, bo były tez wibracje przy hamowaniu). Koła zmieniłem na szosowe (bo jeździłem na terenowych) wyważałem kilka razy i raz dobrze, raz źle.stawiam na temperaturę, stan szosy, albo (ostatnia teoria) parkowanie na skręconych kołach. No bo już nie wiem. Tylko mój jakoś nie chce 180 pojechać :D
PiotrC - 02-06-2014, 21:41

Bo należy wcisnąć gaz do dechy :P Albo z górki :wink:
Pozdrawiam

[ Dodano: 02-06-2014, 21:46 ]
faktem jest, że zimą jak stałem na mrozie dłuższy czas to przez pierwszy kilometr jazdy miałem wrażenie jak by koła były lekko kwadratowe :wink: Ale po chwili wszystko wracało do normy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group