Carisma - Techniczne - Plus po stacyjce, gdzie w komorze silnika?
Anonymous - 19-11-2012, 11:19 Temat postu: Plus po stacyjce, gdzie w komorze silnika? Czy w skrzynce bezpiecznikow w komorze silnika znajde plus 12 V po stacyjce? Jak tak to gdzie.
plecho1 - 19-11-2012, 12:17
Plus po stacyjce powinien być na przewodach zasilających wentylatory chłodnicy.
Anonymous - 20-11-2012, 22:21
Tylko tam?
plecho1 - 20-11-2012, 22:45
Nie tylko, zasilenie listwy wtryskowej, ale nie w GDI:), zasilenie włącznika światła wstecznego który wkręcony jest w skrzynię biegów, w niektórych autach zasilenie klaksonu, zasilenie cewek zapłonowych.
tokyo - 21-11-2012, 00:22
Witam
Plus po stacyjce mozna odszukac w niektorych carismach na kablu od wycieraczek (chyba niebieski z czarnym - trzeba zobaczyc)
Pozdrawiam
Faraday - 21-11-2012, 08:14
Jest coś takiego w skrzynce bezpieczników.
Trzeba by znaleźć odpowiedni bezpiecznik. Ale który, to nie wiem bo mam diesla
Chyba zabezpieczenie alternatora powinno grać jak trzeba.
Jeśli szukasz podłączenia dodatkowych urządzeń, to moim zdaniem dobrym rozwiązaniem jest podpięcie się pod wzbudzenie alternatora - wówczas napięcie pojawia się po odpaleniu silnika.
Anonymous - 21-11-2012, 08:36
Dokladnie, chodzi o swiatla dzienne. Ktory to przewod?
plecho1 - 21-11-2012, 08:45
Tyko w GDI trzeba to dokładnie obadać, bo tam alternator sterowany jest przez komputer silnika. Ja proponuję zrobienie modułu włączającego światła po rozpoczęciu ładowania przez alternator lub wykorzystaniu czujnika oleju. Tu masz schemat takiego modułu:
Już kilka takich zrobiłem, części kosztowały około 10zł.
Tylko trzeba by dołożyć do niego jeszcze jeden przekaźnik wyłączający światła dzienne po włączeniu na pozycyjne. Też mam taki schemat ale nie chce mi się go zamieszczać i w razie potrzeby mogę go wysłać na e-maila, jak chcesz, to podaj swój adres na PW.
Anonymous - 21-11-2012, 10:10
Ja mam swiatla z automatycznym wl. Tylko potrzebny jest plus po stacyjce a nie chce przeciagac z kabiny
plecho1 - 21-11-2012, 10:16
Więc poszukaj przewodów o których tu pisaliśmy i pod któryś z nich się podłącz zabezpieczając odpowiednim bezpiecznikiem przy wpięciu się w ten przewód. Czujnik od świateł wstecznych jest wkręcony w skrzynię od góry, są to chyba jedyne przewody podłączone do skrzyni chociaż może być jeszcze podłączony przewód dający sygnał dla licznika. Będą to dwa przewody i tylko na jednym będzie plus. Który to dokładnie będzie możesz sprawdzić za pomocą choćby jakiejś żarówki samochodowej lub miernika.
A te Twoje światła mają tylko automat wyłączający je po włączeniu na pozycje czy taki który też je załącza dopiero po odpaleniu auta?
Ten, do którego schemat podałem załącza światła dopiero po odpaleniu auta a nie po włączeniu na zapłon.
Anonymous - 21-11-2012, 11:14
Zalezy gdzie sie wepne. W poprzednim aucie wl sie po przekreceniu kluczyka bo podpielem sie pod wiazke do radia. Gasna po wl postojowek. Teraz nie chce sie bawic w przeciaganie kabli i wolalbym sie wpiac w komorze silnika. Licznik jest na linke
Faraday - 21-11-2012, 11:15
plecho1 napisał/a: | Tylko trzeba by dołożyć do niego jeszcze jeden przekaźnik wyłączający światła dzienne po włączeniu na pozycyjne. |
Ja podłączyłem przekaźnik w następujący sposób:
- jeden styk przekaźnika do żarówki świateł mijania (w momencie, kiedy światła są wyłączone, na jednym ze styków jest "-");
- drugi styk przekaźnika podłączyłem do wzbudzenia alternatora;
Zasilanie lamp bezpośrednio z akumulatora.
Wygląda to teraz tak, że światła zapalają się po odpaleniu silnika. Wówczas przekaźnik dostaje "+" od alternatora oraz "-" od reflektora.
W momencie, kiedy włączają się światłą mijania, przekaźnik dostaje dwa sygnały "+" i się rozłącza.
Wydaje mi się, że jest to najprostsze rozwiązanie, które działa. U mnie się sprawdziło.
Jeżeli lampy mają wbudowany automat, to przekaźnik nie jest konieczny.
Światła do jazdy dziennej nie gasną z postojowymi i długimi (można to poprawić dodając drugi przekaźnik).
plecho1 - 21-11-2012, 11:31
Faraday, tylko że, jak już pisałem wyżej, w GDI jest inny alternator z którego wychodzi więcej przewodów niż tylko 2 jak u Ciebie i ładowanie jest regulowane poprzez komputer silnika. Trzeba by znaleźć jakiś schemat i sprawdzić czy altku od GDI też jest układ wzbudzenia. W Twoim przypadku Twój sposób jest dobry tylko zamiast do zasilającego przewodu świateł mijania mogłeś się podłączyć do zasilającego przewody świateł pozycyjnych wtedy dzienne gasły by już na pozycjach bo obecnie razem nie muszą już się świecić.
Faraday - 21-11-2012, 11:44
Mogłem zrobić tak, aby światła do jazdy dziennej gasły razem z pozycyjnymi... ale po co? Czasami włączam je razem. Niewielka to oszczędność energii, ale jednak.
Jeśli chodzi o alternator... podstawowe elementy konstrukcyjne w każdym są identyczne. Wzbudzenie alternatora jest zasilane cienkim kablem. Z pewnością w GDI da się to odnaleźć.
Można szukać w innym miejscu, jak kto woli. Ja zrobiłem tak trochę z lenistwa
lotam - 21-11-2012, 12:00
A u mnie właśnie chyba takie ustrojstwo się spaliło i nie mogę go namierzyć.
Miałem tak że po przekręceniu kluczyka (nie odpaleniu) światła się zapalały, po przekręceniu na pozycję gasły.
Teraz mam tylko pozycje i długie.
Sprawdziłem żarówki, bezpieczniki i przekaźniki w skrzynce z bezpiecznikami, a świateł dalej brak. Gdzie taki dodatkowy przekaźnik mógł zostać zamontowany?
|
|
|