To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Problem z odpalaniem Carisma 1.9 DiD

radamanthys132 - 21-11-2012, 19:15
Temat postu: Problem z odpalaniem Carisma 1.9 DiD
Auto czasem pali a czasem nie. Raz odpali po nocy a po 2 minutach jak go zgaszę już nie chce. Problem pojawia sie sporadycznie bez względu na temp silnika i otoczenia. Po czytaniu evoscanem pokazał
Cytat:
Diagnostic Codes:Intake air flow sensor ISC motor position sensor Engine coolant temperature sensor Injector circuitFuel pump relay EGR sensor
. Czy to bład odczytu czy moze pozostałosci po jakims druciarzu ktory kiedy założył alarm z czyms na zasadzie immo?
volve - 21-11-2012, 19:38

To EvoScan czyta DiDa ? Bo wydawało mi się, że jednak nie, skoro to francuski silnik...ale nie miałem okazji więc nie wiem.

Co do błędów to mogą być jakieś pozostałości, a może i nie ;) Skasuj(Clear DTC) i zobacz, czy ponownie coś takiego wyskoczy.

deejay - 21-11-2012, 21:46

radamanthys132 napisał/a:
Auto czasem pali a czasem nie. Raz odpali po nocy a po 2 minutach jak go zgaszę już nie chce. Problem pojawia sie sporadycznie bez względu na temp silnika i otoczenia. Po czytaniu evoscanem pokazał Cytat:
Diagnostic Codes:Intake air flow sensor ISC motor position sensor Engine coolant temperature sensor Injector circuitFuel pump relay EGR sensor

. Czy to bład odczytu czy moze pozostałosci po jakims druciarzu ktory kiedy założył alarm z czyms na zasadzie immo?


Do spr. impulsator przy kole zamachowym plus wiazka elektr. Najlepiej do wykasowania wszystkie błedy i ponowna diagnoza po zapaleniu kontrolki silnika jesli ją zpali . Bo tak to bedzie cięzko na czymś sie skupic , bo moze byc wiele przyczyn .

radamanthys132 - 22-11-2012, 11:05

Volve udalo sie jedynie zczytac bledy. Nic wiecej sie nie da. Wykasowac tez :p jedynie odczyt aczkolwiek nie biore tego wyniku w ciemno :) potestuje i sprawdze co jeszcze uda sie wydobyc z tej Cari
carismax - 22-11-2012, 14:15

Rzuć okiem na to: http://pinoutsguide.com/C...ig_pinout.shtml

Oraz cytat ze strony: http://www.obdtester.com/obd2_protocols
Cytat:

"...ISO9141-2
Older protocol used mostly on European vehicles between 2000 and 2004. Uses pins 7 and optinally 15...."

radamanthys132 - 03-12-2012, 16:49

Czujnik polozenia walu w 1.9 did jakie ma zadanie? Impulsator obrotów? Wydaje mi sie przy pompie powinien byc. Pogubilem sie wiec sprostujcie i uzupelnijcie braki w wiedzy prosze :)
carismax - 04-12-2012, 11:40

Czujnik położenia wału znajduje się na skrzyni na wysokości koła zamachowego (patrz zdjęcia). Po odpięciu, silnik nie odpala (nie ma prawa) i sygnalizuje check engine. Prawidłowa rezystancja tego czujnika to 840ohma. Czujnik spełnia rolę generatora impulsów wału korbowego oraz/lub czujnika obr./min. sterowania silnika. W momencie rozruchu silnika synchronizuje się on z czujnikiem wałka rozrządu.

Dostęp do czujnika jest bardzo prosty, zdejmujemy górną osłonę silnika i dla ułatwienia zdejmujemy rurę dolotu powietrza do kolektora (ta rura gdzie jest boost sensor). Sam czujnik jest przykręcony jedną śrubą z łbem pod klucz nr. 10 Wg zdjęć od spodu też jest dobre dojście ale tego nie sprawdzałem w praktyce.




slawek st - 18-12-2012, 16:12

Ja bym sprawdził wtryski, miałem podobna sytuację , regeneracja wtrysku sterujacego i od tej pory wszystki O.K. Pisałem o tym wcześniej, jak jestes zainteresowany to zobach w moich postach. Pozdr.
carismax - 20-12-2012, 10:04

Z nowych ciekawych rzeczy które dzieją się dodatkowo w aucie to wczoraj jak ostro przyspieszalem to na 3 biegu na wysokich obrotach zapalił się check engine i zgasl dopiero jak wbijalem 4 bieg cały czas ostro przysieszajac. Dziś wybore się na diagnostykę wtryskow.
slik - 23-12-2012, 21:43

ja kiedyś w cari 1,9 did miałem bardzo podobnie niezależnie od temperatury raz paliła raz nie. Mechanicy sie głowili dłuższy czas a okazał się imo
carismax - 23-12-2012, 21:48

Też się nad tym zastanawiałem. Ale immo nie pokazuje żadnych błędów. Jak narazie szukam igły w stogu siana.
slik - 23-12-2012, 21:54

u mnie też błędów nie było żadnych na kompie, ale "magik elektronik" jakimś cudem doszedł, że to imo. Zrobił jakieś dziwne rzeczy i z dwóch imo zrobił jeden i od tamtej pory spokój.

a co do kontrolki check engine podczas jazdy to może EGR. u mnie też coś świrował, koszt wymiany duży więc na próbe go tylko wypiąłem (kostkę) i tak jeżdżę 3 lata :) i oczywiście samochód chodzi pięknie i nic o dziwo się nie świeci z kontrolek

carismax - 23-12-2012, 21:56

Jeśli chodzi o EGR to od niedawna mam założony nowy (a w zasadzie używkę) a wcześniej miałem złamany EGR, ale podpięty. Wcześniej też się zapalała. Robi się to sporadycznie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group