To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Wolne obroty a napięci-kto zaradzi??

Anonymous - 30-12-2006, 19:14
Temat postu: Wolne obroty a napięci-kto zaradzi??
Mam taki mały problemik..Mianowicie ostatnio postanowiłem wyczyścić przepustnice i przy okazji wyregulować wolne obroty- do tej pory 1200-1300.Zrobiłem wszystko wg wskazówek zawartych na stronie kolegi klubowego.Wszystko przebiegło sprawnie, autko ładnie trzyma 850 obr. ale kiedy podpiołem miernik okazało sie, że napięcie na czujniku położenia przepustnicy wynosi 0.43V.Przystąpiłem więc do reg czujnika ale okazuje sie, że przesuwając go max w lewo moge uzyskać jedynie 0.46V..W całym zakresie regulacji napięcie waha sie od 0.39V do 0.46V.Czy podana norma 0.48V-0.52V odnosi sie także do silnika 2.0glsi??Co zrobić aby uzyskać porządane 0.5V?Czy to mogło być przyczyną wysokiego zużycia paliwa?Auto mam od niedawna ale do tej pory palił jak SMOK!!
Anonymous - 30-12-2006, 20:13

Na moje oko masz uszkodzony czujnik TPS... ale zaczekaj na odpowiedzi bardziej doświadczonych i mądrzejszych :wink:

pozdro
SebaD

Anonymous - 30-12-2006, 20:46

Chyba, że jest to przekłamanie na kablach..W silniku 1.8 wtyczka jest bezpośrednio na czujniku i wg instr. tam było mierzone napięcie w moim przypadku od czujnika idzie kabel około 20cm i dopiero tam jest wtyczka i tam też mierzyłem napięcie.Nie ma możliwości wpięcia się bezpośrednio w czujnik. :|

[ Dodano: 30-12-2006, 20:51 ]
...A propos uszkodzenia czujnika to gdyby tak było to komputer pokazałby błąd nr 14(chyba) a sprawdzałem ostatnio ECU i nie było żadnych błędów.

kamilek - 30-12-2006, 22:17

TPS jest od tego, by informować ECU o stopniu otwarcia przepustnicy oraz o tym, że zdjąłeś nogę z gazu. Ustaw go na te 0.46V i fajrant. Jak chcesz sprawdzić, czy jest on sprawny, to poproś kogoś, niech powoli wciska pedał gazu, a Ty obserwuj na mierniku, czy napięcie płynnie rośnie proporcjonalnie do otwierania przepustnicy pedałem gazu. Jeżeli dobrze pamiętam, to przy maksymalnym wychyleniu przepustnicy powinieneś mieć napięcie ok. 5V czy coś koło tego...
Ufff....jeżeli auto trzyma równo obroty, a po zdjęciu nogi z gazu nie ma spadku obrotów, to TPS jest sprawny.
Moim zdaniem nie ma on nic do zbyt dużego spalania. Proponuję sprawdzić sondę lambda, ewentualnie zrobić reset ECU po ustawieniu obrotów i nauczyć nowych parametrów pracy.

Anonymous - 31-12-2006, 12:56

Zostawiłem go na 0.46V i jeszcze sprawdze twój sposób.Wolne obroty ustawiłem i zresetowałem kompa dlatego mam nadzieje, że spalanie troche spadnie.Koniecznie sprawdze też sonde choć komp wykazuje, że wszystko jest ok.Podłącze ją jeszcze pod miernik żeby mieć pewność.
Krzyzak - 03-01-2007, 09:11

kolego - napisz rocznik tego Galanta, oraz czy 2.0 SOHC (8 czy 16v), DOHC czy moze V6
albo zrob fotke tego TPS - bo jeszcze nie widzialem TPS z wtyczka oddalona o 20 cm od niego
a co do spalania, to najczesciej winna jest sonda lambda

Anonymous - 05-01-2007, 22:26

rocznik '88, 2.0 sohc 8v.Moze uda mi sie jutro znalesc trocze czasu to zamieszcze fotke.

[ Dodano: 06-01-2007, 14:48 ]
Ok. mam trzy fotki, co prawda niezbyt dobrej jakości ale coś tam widać.
Nie wiem czy czy sie udało bo jeszcze nie zamieszczałem foto.. :lol:
Kabel jest nawet dłuższy jakieś 45cm i łączony jest wtyczką w przedniej częsci przedziału silnikowego.Z TPS wychodzą trzy kable, zielono-czerwony, ziel.-biały i ziel.-czarny licząc od góry.Dzisiaj jeszcze raz podłączyłem miernik i wyniki następujące:
podłączając biały z czarnym 0.47V po dodaniu gazu w zakresie około 1/2 - 3/4 rosnie napięcie do około 1,45V-1,75V;
czerwony z czarnym 4,99V nic sie nie dzieje;
czerwony z białym 4,51V po dodaniu gazu napięcie spada do około 3,77V-3,58V.Tak jak wcześniej wpinałem sie we wtyczke.
Odnośnie sondy napięcie waha się w granicach 0,2V - 0,9V czasami nawet 0,1V.Tu także wpinałem sie we wtyczke, bezpośrednio w sonde nie miałem dobrego dojścia.

[ Dodano: 06-01-2007, 14:53 ]
http://www.mitsubishi-gra...7_134651_mi.JPG
http://www.mitsubishi-gra..._134707_mit.JPG
http://www.mitsubishi-gra..._134732_miy.JPG

Krzyzak - 08-01-2007, 14:36

wyglada na to, ze TPS jest w porzadku, sonda rowniez - dziwne tylko, ze zakres regulacji jest taki maly (dla TPS), ale moze tak ma byc; jesli nie widzisz zadnych anomalii w pracy silnika, a na dodatek zaczal mniej palic, to zostaw tak jak jest
faktem jest tez, ze masz starszy typ wtyczki i TPS i tu zwracam honor - moja pomylka z tym oddaleniem wtyczki

Anonymous - 08-01-2007, 15:43

Silnik pracuje bez zarzutu, pali też bez problemu- zimny czy ciepły bez różnicy.Wolne obroty trzyma.Co do spalania to muszę koniecznie jeszcze sprawdzić czy nie ma gdzieś wycieku bo ostatnio po jeżdzie czuć było paliwo w okolicach zbiornika.
W każdym razie dzięki za wskazówki..Zawsze to lepiej poradzić sie tych co troche dłużej znają to auto. :) pozdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group