Pajero II - Lusterka - wymiana na elektrycznie składane.
Mirek1275 - 30-11-2012, 00:30 Temat postu: Lusterka - wymiana na elektrycznie składane. Czy ktoś przerabiał już wymianę zwykłych lusterek na składane elektrycznie.
Co jest potrzebne do przeróbki?
Czy jest jakiś kolejny magiczny moduł sterujący lusterkami?
Jeżeli jest to gdzie go szukać?
W moim Pajero są podgrzewane lusterka sterowane elektrycznie.
Złączka przy przełączniku ma mniej podłączonych przewodów.
Lusterka mają inne wtyczki.
W tym przypadku bez rzeźby się chyba nie obejdzie.
lukas 78 - 30-11-2012, 10:19
same lusterka to spory koszt bo raczej z angola nie podejdzie
zbyszekm2 - 30-11-2012, 10:20
Trzeba sporo się napracować, przełącznik, instalacja, specjalny sterownik i ,lusterka europejskie, bo angielskie nie podejdą.
lukas 78 - 30-11-2012, 10:53
polcar ma w ofercie zamienniki podgrzewane i elektrycznie ustawiane ale czy sie składają same ? za około 200 zł sztuka plus cała reszta reczej nie warto
chociaz dla parkujących w mieście jak ja to przydatna sprawa
całe szczęście ,że lusterka w misku mocne są nie raz rzucałem mięsem ,że jakiś pijaczek się o nie obił
Mirek1275 - 30-11-2012, 12:24
zbyszekm2 napisał/a: | Trzeba sporo się napracować, przełącznik, instalacja, specjalny sterownik i ,lusterka europejskie, bo angielskie nie podejdą. |
Nie można przełożyć samych wkładów luster z europejczyka do angola?
Jeżeli da się do drzwi przeprowadzić dodatkowe przewody to całą resztę można ogarnąć.
Potrzebuje więcej informacji na temat sterownika lusterek.
zbyszekm2 - 30-11-2012, 14:42
co maja wkłady wspólnego? lusterko ma ustawiony kont na przegubie lusterka, inne dla prawej kierownicy inne na lewej. i tego nie przełożysz bo w obudowach są specjalne zatrzaski i lusterko zatrzymuje się dokładnie w określonych miejscach. po za tym nad przegubami masz silniczek sterujący i ścieżki drukowe po których chodzi szczotka, i ww lewym lusterku jet krótsza a w prawym dłuższa.
Mirek1275 - 30-11-2012, 15:36
Na różnice w koncie pochylenia lusterek prawego i lewego nie zwróciłem uwagi.
Mam na myśli same lustra ale ich wymiana faktycznie nic nie da.
Znaczy to że lusterka musiałyby być od europejczyka.
Czy były produkowane europejskie Pajero II ze składanymi elektrycznie lusterkami?
rico.1 - 30-11-2012, 23:08
A ja wystrugałem sobie składane elektrycznie :
oczywiście potrzebny moduł itd... i dodatkowa instalacja - od niego do drzwi, luster, przełącznika z opcją składania i skrzynki rozdzielczej.
Skorzystałem z zestawu angielskich lusterek, ale wymagało to kompletnego rozebrania obu zestawów i przekombinowania silniczków i styczników przerywających zamykanie, tak aby uzyskać wersję europejską. W efekcie powstał jeden komplet, a z drugiego zostały tylko trociny.
P.S. parkowanie w mieście to pikuś, ale jak wbijasz się w jakiś gąszcz krzaków, to przynajmniej ich nie urwie
Mirek1275 - 02-12-2012, 21:19
Mam takie lusterka z anglika ale nie wiem jak się dalej zabrać za rozkręcanie mechanizmu.
Jak wygląda sterownik od lusterek z elektrycznym składaniem?
zbyszekm2 - 02-12-2012, 22:00
tak kwadratowa kostka z wąskimi pinami, robiłem to 7 lat temu, już dokładnie nie pamiętam.
rico.1 - 02-12-2012, 22:40
Z tego co pamiętam, a to było z 3 lata temu:
- silniczki zostają, zamieniasz stronami styczniki nad tymi kółkami zębatymi, a do tego by to pasowało wykorzystujesz elementy zestawu euro (chyba że nie chcesz lutować to zamieniasz silniczki wraz ze stycznikami)
- w samych stycznikach należało niektóre elementy jeszcze raz dodatkowo zamienić stronami - o ile dobrze pamiętam
Cały problem to odcięcie silniczka w odpowiednim momencie - na jednej stronie żeby lustro się całkowicie zamknęło, a na drugiej żeby nie próbowało się wbijać w szybę
Sterownik i przełącznik takie jak np. tu:
http://allegro.pl/pajero-...2798388925.html
http://allegro.pl/mitsubi...2825885545.html
ale jeśli masz już instalację, to przy przełączniku też trzeba kilka pinów zamienić miedzy sobą - zamiana sterowania stron prawa z lewą
zbyszekm2 - 02-12-2012, 22:53
ja przekładałem całą instalacje od samych lusterek z anglika. Lusterka zamieniałem stronami. Rozkładałem je i robiłem nowe dziury w blaszce w przegubie lusterek ( tam gdzie wchodzą kulki 3 otwory). Żeby lusterko wyłączało się w odpowiedniej pozycji to w jednym lusterku skracałem ścieżkę a w drugim wydłużałem ( wytrawiałem).
rico.1 - 02-12-2012, 23:02
a ja najpierw dobrze się przyjrzałem i wystarczyło tylko pozamieniać niektóre elementy między sobą, oczywiście nie wszystkie to umożliwiały, więc wykorzystałem drugi zestaw europejczyka, ale jakoś się dało bez młotka i przecinaka
Mirek1275 - 03-12-2012, 03:38
zbyszekm2 napisał/a: | ja przekładałem całą instalacje od samych lusterek z anglika. Lusterka zamieniałem stronami. Rozkładałem je i robiłem nowe dziury w blaszce w przegubie lusterek ( tam gdzie wchodzą kulki 3 otwory). Żeby lusterko wyłączało się w odpowiedniej pozycji to w jednym lusterku skracałem ścieżkę a w drugim wydłużałem ( wytrawiałem). |
Przyjrzałem się temu ustrojstwu dzisiaj.
Przełożyłem jedynie bieżnie zamieniając stronami i odwrotnie montując płytką do dołu.
W miarę stabilnie się w tej pozycji trzymają ale nie jestem pewien na razie czy bolec ustalający w trzymaku silniczka nie wyskoczy z płytki bieżni.
Najlepiej faktycznie będzie w przyszłości wytrawić takie płytki.
Po prze lutowaniu kolory przewodów są na swoich miejscach a lusterka rozkładają się po europejsku.
Niestety mało europejskie są blaszki w przegubie lusterek.
Zamierzam je również ponawiercać przykładając na wzór blaszkę z drugiej strony.
Szkoda mi użyć blaszek z moich europejskich lusterek gdyż w razie niepowodzenia operacji nie zostanę z ręką w nocniku.
rico.1 - 03-12-2012, 23:19
Mirek1275 napisał/a: | Szkoda mi użyć blaszek z moich europejskich lusterek gdyż w razie niepowodzenia operacji nie zostanę z ręką w nocniku. | właśnie wtedy poświęciłem jeden zestaw i nie żałuję - działa bez zarzutu jak oryginał
|
|
|