To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Utrata mocy OUTLANDER 2,0 DID

seba75x - 01-12-2012, 20:21
Temat postu: Utrata mocy OUTLANDER 2,0 DID
Przejechałem moim Outkiem już 190 tyś kilometrów i miałem tyle różnych zdarzeń, że można napisać o tym małą książkę jednak nigdy nie było tak, że kontynuacja jazdy była niemożliwa a auto trafiło na lawetę - jednak aż do wczoraj.
I tutaj moje pytanie może ktoś z kolegów miał podobną sytuację:
Uruchomiłem silnik normalnie jak każdego dnia rano, przejechałem 2 km, wyłączyłem silnik i poszedłem na 15 minut do sklepu, po powrocie uruchomiłem silnik i rozpocząłem toczenie na drugim biegu po parkingu bez zbytniego przyciskania gazu, auto straciło moc z rury wydechowej zaczęły wydobywać się kłęby mlecznego śmierdzącego dymu a następnie kłęby sadzy, zapaliła się kontrolka ENGINE. Po wyłączeniu silnika i włączeniu zapłonu kontrolka zapala się od razu i już pozostaje a silnika nie można wprowadzić na obroty powyżej 2000 i kopci sadzą. Sprawdziłem płyn chłodniczy nie ubywa, stan oleju od roku stały – nie ubywa.
Miałem już wymienioną turbinę na gwarancji przy 98 tyś jednak objawy były inne - auto podczas gwałtownego przyśpieszania na 4 , 5 biegu nagle traciło moc i wchodziło w tryb awaryjny. Praca turbiny stawała się z każdym dniem coraz głośniejsza a czasami przypominała cięcie kątówką metalu, a utrata mocy pojawiała się coraz częściej. Jednak wyłączenie zapłonu i ponowne uruchomienie silnika pozwalało na przywrócenie normalnej pracy.
Może ktoś pomoże ?

rezon - 01-12-2012, 20:57

wg mnie ponownie turbina - tylko tym razem olej Ci się dostaje do powietrza. Nie ubywa oleju??
seba75x - 01-12-2012, 21:26

Nie - tak jak pisałem poziom oleju jest stały od bynajmniej roku poprzednia turbina wymieniona byla w kwietniu 2011. Poza tym w przewodach i intercoolerze nie było i nie ma prawie śladu oleju.
Trik - 01-12-2012, 22:25

Może DPF sie rozsypał?
seba75x - 02-12-2012, 08:31

Mój egzemplarz podobno nie posiada filtra cząstek stałych
Trik - 02-12-2012, 12:23

Chyba posiada. Chyba były dwie wersje z DPF otwartym, potem z zamknietym. Może oto chodzi?
rezon - 02-12-2012, 21:42

To zainteresuj się EGR
seba75x - 03-12-2012, 07:40

Ok! Zrobię diagnostykę.
Dziwnym objawem są powtarzające się dwa " kichniecia" w okolicach 1800 obrotów jak człowiek mocno naciska na gaz a póżniej cisza

Student - 03-12-2012, 07:57

Nie słychać Turbo?
Raczej coś z olejem, może wtryski dostały i przez złe rozpylanie wypaliły dziurę w tłoku tak jak to miało miejsce w kilku L200.
A może uszczelka pod głowicą lub głowica?

Trochę dziwnie sie wróży bez dźwięku silnika i na odległość.

seba75x - 03-12-2012, 18:59

I po diagnostyce komputerowej.
Urządzenie diagnostyczne wskazuje na usterkę przepustynicy.
Tylko której?

mitsu00 - 03-12-2012, 20:05

seba75x napisał/a:
I po diagnostyce komputerowej.
Urządzenie diagnostyczne wskazuje na usterkę przepustynicy.
Tylko której?
A co to za warsztat ktory tylko potrafi odczytac blad na ekranie i nic pozatym, tzn nie potrafi zdiagnozowac usterki hands on?
tokyo - 04-12-2012, 00:33

Witam
Jak wyswietlilo przepustnica to EGR
Pozdrawiam

seba75x - 04-12-2012, 18:15

W moim Outku przepustnica powietrza doladowanego znajdująca się z przodu silnika przed zaworem EGR jest cały czas w pozycji zamkniętej ( co niektórzy nazywają ją klapą gaszącą ) nieważne czy zapłon włączony czy wyłączony czy dodajemy gazu czy też nie. Do tego oblepiona jest centymetrową warstwą mazi z olejem. Moim skromnym zdaniem silnik pobiera w tej chwili przez kolektor ssący jedynie spaliny wdmuchiwane prze egr od strony kolektora wydechowego. Co na to koledzy mechanicy może się mylę? Zawór egr w Outlanderze nie posiada sterowania elektrycznego ani od strony kolektora wydechowego ani od kolektora ssącego tylko sterowanie podciśnieniowe.
szerszeniak - 04-12-2012, 23:54

To jest przepustnica EGR, klapy gadzace znajdują sie troche dalej w kolektorze. jak byles na diagnostyce warto bylo wykonać prosty test aktywacyjny przepustnicy Egr i byś wiedział czy chodzi czy nie generalnie pewnie juz stoi, ale oczyścić go zawsze można i sprawdź bezpieczniki pod maską.. Sporo sie wymienia tych przepustnic niestety pada elektronika i mechanika wiec nie jesteś jedyny.
seba75x - 05-12-2012, 08:06

Muszę to rozkręcić i zobaczyć jak wygląda EGR. Później wezmę numery części i poszukam zamienników. Chciałbym wymienić te elementy na nowe. Jeżdżę w dalekie trasy za granicę i nie chcę ryzykować. Latem rozbiorę dolot powietrza aż od turbiny i wyczyszczę. Rozbiorę też wszystko od strony zawracania spalin. Muszę zaopatrzyć się w uszczelnienia. W czasie gwarancji miałem czyszczony dolot i kolektor ssący oraz wymieniony EGR. Ale było to 110 tyś km temu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group