To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Ignition failure sensor

piotrkor1 - 01-12-2012, 22:15
Temat postu: Ignition failure sensor
Pojawił się następny problem przy moim VR-4.Brak połączenia z tym czujnikiem.
Ktoś zrobił jakieś połączenie,obejście IFS bo nie znalazłem wtyczki za to bezpiecznik 20A na kablach przy wtryskach?Czy to nie szkodzi silnikowi i za co odpowiedzialny jest ten czujnik?


swinks_UK - 01-12-2012, 23:21

Odpisałem ci w temacie o zegarach HC :wink:

Tu masz powtórkę:
piotrkor1 napisał/a:

Ten element nie jest podłączony,nie ma do niego tyczki.Coś tu ktoś namodził, tylko co w wiązce jest jakiś 20A bezpiecznik:
...
Pamiętam,że jak sprzątałem wnętrze auta to znalazłem 2 takie IFS-y w schowku?
Nie wiem co jest grane i za co odpowiada IFS , za wtryskiwane paliwo?

Kurczaki pieczone... ale rzeźba! Masakra! :shock:
Ktoś, albo kombinował ze wzmocnieniem iskry, albo miał problemy z zapłonem... A zabrał sie od :butthead: strony.
IFS (ignition failure sensor) odpowiada za komunikację ecu>fajkocewki>obrotomierz. Generalnie musi być wpięty, bo nawet auta nie odpalisz, chyba że masz jakąś mega rzeźbę.

No to juz wiesz dlaczego ci obrotomierz nie działa.

Prędkościomierz...
Teraz bym sprawdził wiazkę na okoliczność komunikacji speed sensor (na skrzyni)>ecu>zegary bo tu zdaje się następna mega rzeźba.

[ Dodano: 01-12-2012, 22:24 ]
Tu masz schemat połączeń z silnika 4G64 dohc, który jest na 2 fajkocewkach ale zasada połączeń ta sama.
http://webpages.charter.n...IFS_Removal.jpg

piotrkor1 - 02-12-2012, 20:10

swinks_UK napisał/a:
Odpisałem ci w temacie o zegarach HC :wink:

Tu masz powtórkę:
piotrkor1 napisał/a:

Ten element nie jest podłączony,nie ma do niego tyczki.Coś tu ktoś namodził, tylko co w wiązce jest jakiś 20A bezpiecznik:
...
Pamiętam,że jak sprzątałem wnętrze auta to znalazłem 2 takie IFS-y w schowku?
Nie wiem co jest grane i za co odpowiada IFS , za wtryskiwane paliwo?

Kurczaki pieczone... ale rzeźba! Masakra! :shock:
Ktoś, albo kombinował ze wzmocnieniem iskry, albo miał problemy z zapłonem... A zabrał sie od :butthead: strony.
IFS (ignition failure sensor) odpowiada za komunikację ecu>fajkocewki>obrotomierz. Generalnie musi być wpięty, bo nawet auta nie odpalisz, chyba że masz jakąś mega rzeźbę.

No to juz wiesz dlaczego ci obrotomierz nie działa.

Prędkościomierz...
Teraz bym sprawdził wiazkę na okoliczność komunikacji speed sensor (na skrzyni)>ecu>zegary bo tu zdaje się następna mega rzeźba.

[ Dodano: 01-12-2012, 22:24 ]
Tu masz schemat połączeń z silnika 4G64 dohc, który jest na 2 fajkocewkach ale zasada połączeń ta sama.
http://webpages.charter.n...IFS_Removal.jpg

Auto odpala.Muszę poszukać wtyczki od IFS-a ,zdaje mi się,że była może dojdę gdzie był wpięty po kolorze kabli.Dzięki za schemat :)

swinks_UK - 03-12-2012, 00:08

Generalnie obejścia IFS się robi jeśli występują problemy z zapłonem, tak na skróty tymczasowe rozwiazanie.
Po schemacie dojdziesz co i jak.

piotrkor1 - 04-12-2012, 18:29

swinks_UK napisał/a:
Generalnie obejścia IFS się robi jeśli występują problemy z zapłonem, tak na skróty tymczasowe rozwiazanie.
Po schemacie dojdziesz co i jak.

Znalazłem pozostałe 2 IFS-y i wtyczkę.Ktoś musiał mieć problem z zapłonem bo według workschopa to standardowy opór mierzony na 3 i 4 pinie(ma ich 4) powinien wynosić 0,1oma,a te co mam mają:
1.Ten co jest w aucie 0,6 oma
2.1,2 oma
3.7,9 oma
Przewody mają kolor:
1.czarny
2.biały
3.Czarno-żółty
4.Czarno-biały
Nie ściągnąłem jeszcze izolacji w aucie żeby zobaczyć dokąd prowadzi nowa wiązka.

[ Dodano: 02-01-2013, 19:40 ]
Dzisiaj przy okazji montażu halogenów sprawdziłem wiązkę dochodzącą do IFS-a.
Wygląda to tak:



Kupiłem też sprawny IFS.Kolory kabli się zgadzają bo są takie same jak w wtyczce znalezionej
w schowku.Zastanawia mnie tylko kabel czarny,który w wiązce przy silniku łączy się z drugim czarnym i jeszcze jednym bez izolacji.Czy tak jest w oryginale?


Posiadam schemat tego połączenia(schemat na foto po lewej stronie) ale widać na nim że jest jeden czarny przewód i teraz nie wiem co robić czy podłączyć kable według kolorów do tego czujnika i sprawdzić czy obrotomierz zacznie działać.Nie chcę zrobić zwarcia.Może ktoś z was mi pomoże.


Dziękuję za pomoc.

[ Dodano: 04-01-2013, 18:51 ]
Czujnik IFS podłączony!!!!obrotomierz działa!!!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group