Pajero III - [3.2 DID] Dziwny odgłos wewnątrz pojazdu
Florek51 - 02-12-2012, 15:16 Temat postu: [3.2 DID] Dziwny odgłos wewnątrz pojazdu Witam was.. zaczne odtego ze kupilem auto uszkodzone w przod..po naprawie przez jakies 10-15 km było ok, potem wewnatrz zaczał narastac halas który moge porownac do odłgosu podczas nie dokreconego kolektora wydechowego do glowicy albo wydmuchanej uszczelki miedzy kolektorem a glowicą jak ktos takie cos kiedys grzebal to wie o co mi chodzi.. nie ma znaczenia czy silnik zimny czy cieply, słychac go tylko wewnatrz, sciagnalem juz nawet kolektor z turbina nie ma nigdzie dziury ani uszczelki wydmuchanej, dokrecone dobrze, tlumik szczelny bez dziury nic nie wypalone/przepalone itp... moze ktos kiedys spotkal sie z podobnym objawem. dodam tyle ze na zewnatrz tego nei slychac..
zielony24 - 03-12-2012, 17:52
kolego z którego miejsca to do chodzi???
ja miałem podobną sytuacje dźwięk dochodził nie wiadomo skąd w każdym razie gdzieś z pod samochodu po sprawdzeniu na kanale okazało sie że osłona na wale sie poluzowała i ocierała o wał i głupi odgłos dawało
Florek51 - 04-12-2012, 09:02
Witam, najbardziej slychac w okolicy pasażera, choc i kierowca towyraźnie slyszy, nie bedzie to nic związane z walem dlatego, że odgłos slychac bez znaczenia czy auto jedzie czy stoi..
zielony24 - 04-12-2012, 11:54
sprawdź osłonę wentylatora też może dziwnie sie zachowywać jak nie jest skręcona i w odpowiednich otworach (to tylko moja sugestia)
tompol34 - 04-12-2012, 13:24
Po wypadku mogą dziać się różne rzeczy. poszukaj jakiejś podkładki lub nakrętki, która gdzieś wpadła, sprawdź połączenie tłumika z kolektorem za turbiną ( dwie śruby), samą turbinę czy koło sprężania nie ociera o obudowę, kiedyś koledze poluzowała się śruba od tego koła!!! jeszcze metalowa obudowa kolektora nie może się nigdzie stykać, przykręcona na wszystkie śruby, obudowa za silnikiem też i ta pod silnikiem nie pogięta i dobrze skręcona na wszystkie śruby.
pozdrawiam
Florek51 - 04-12-2012, 21:05
macie racje, tylko ten halas to nie drzenie, ocieranie lecz narastajace wraz z obrotami "pierdzenie" mimo ze nie ma nigdzie przedmuchu, dziury itp itd.. ;/
zielony24 - 05-12-2012, 08:22
sprawdź wszystkie przewody gumowe może być gdzieś pękniecie mała dziurka bądź zacisk nie dociągnięty może łapać lewe powietrze
tompol34 - 05-12-2012, 12:17
cienka blacha wpadająca w wibracje może wydawać podobne dźwięki jak dziurawy tłumik z tym wyjątkiem, że przy dziurawym tłumiku wraz z rosnącymi obrotami będzie coraz głośniejszy dźwięk.
|
|
|