[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Reflektory - renowacja, nowe a może xenon?
MKV - 03-12-2012, 08:46 Temat postu: [EAxx] Reflektory - renowacja, nowe a może xenon? Często jeżdżę gdy jest już ciemno i przednie oświetlenie jest dla mnie bardzo ważne. W kwestii żarówek zrobiłem co się dało ale chcę iść o krok dalej i widzę takie opcje:
1. Renowacja reflektorów w specjalistycznym zakładzie (łącznie z natryskiem nowej warstwy odbłyśnika)
2. Przeróbka na xenony (problem niestety z legalnością :/ )
3. Kupno nowych reflektorów typu Angel Eyes z soczewkami dostępnych na Allegro za okł 1000zł. Niestety maja regulację manualną (nie da się przełożyć elektryki?) oraz nie mają certyfikatu E czyli wychodzi na to samo co montaż soczewek z xenonami (a może tu by się xenony właśnie dało założyć?). Wyglądają całkiem fajnie:
Jakie macie opinie/doświadczenia w tym temacie i co byście mi proponowali zrobić?
Dread87 - 03-12-2012, 08:53
MKV, jeśli kupisz te klosze nawet za 1000zl, to i tak nie będziesz miał na nie homologacji i możesz stracić dowód rejestracyjny. Są w internecie różne manuale jak zregenerować klosze bez demontażu z samochodu. Polecam lepsze żarówki, bo przecież Galanty dobrze oświetlają drogę. Polecam Tungsram Sportlight, no i jeszcze ustawienie świateł
komarsnk - 03-12-2012, 09:04
Ja ostatnio jak zmieniłem szybę czołową to dostałem +100 do mocy lamp
MKV - 03-12-2012, 09:11
Dread87 napisał/a: | MKV, jeśli kupisz te klosze nawet za 1000zl, to i tak nie będziesz miał na nie homologacji i możesz stracić dowód rejestracyjny. Są w internecie różne manuale jak zregenerować klosze bez demontażu z samochodu. Polecam lepsze żarówki, bo przecież Galanty dobrze oświetlają drogę. Polecam Tungsram Sportlight, no i jeszcze ustawienie świateł |
Żarówki to pierwsze co w Galu wymieniłem - obecnie mam Osramy Nightbreaker Plus, następne pewnie sprawdzę nowsza wersję Philipsów x-Treme.
Jeśli chodzi o xenony to własnie obawiam się, z epolicja nie będzie zbyt szczęśliwa. Najbardziej wkurza mnie to, że mam kolegę który jeździ w tych tajniackich samochodach i do swojego prywatnego BMW reflektory na soczewki+xenony i się nie przejmuje niczym a ja bym musiał
WreX - 03-12-2012, 09:12
MKV, było wcześniej na forum o tych reflektorach, z tego co ktoś pisał są one do wersji US i różnią się kształtem i rozmiarami od naszych. Poza tym na soczewce to już trzeba xenony montować.
MKV - 03-12-2012, 09:16
WreX napisał/a: | MKV, było wcześniej na forum o tych reflektorach, z tego co ktoś pisał są one do wersji US i różnią się kształtem i rozmiarami od naszych. Poza tym na soczewce to już trzeba xenony montować. |
No własnie użyłem "szukajki" ale mi znalazło tylko o trochę podobnych do Pajero
Juiceman - 03-12-2012, 11:46
WreX napisał/a: | Poza tym na soczewce to już trzeba xenony montować. |
Jakie trzeba?!
WreX - 03-12-2012, 12:05
Juiceman napisał/a: | WreX napisał/a: | Poza tym na soczewce to już trzeba xenony montować. |
Jakie trzeba?! |
Ok, wypada to odpowiedniejsze słowo. Bo wg mnie mija się z celem mieć soczewki a xenonów nie, chodzi tu głównie o samą efektywność świecenia.
MKV - 03-12-2012, 12:11
WreX napisał/a: | Juiceman napisał/a: | WreX napisał/a: | Poza tym na soczewce to już trzeba xenony montować. |
Jakie trzeba?! |
Ok, wypada to odpowiedniejsze słowo. Bo wg mnie mija się z celem mieć soczewki a xenonów nie, chodzi tu głównie o samą efektywność świecenia. |
No własnie bardzo chętnie bym założył xenony tylko pytanie właśnie jak z policją... może jakby dać całkowicie białe światło bez wpadającego w niebieski to by się tak szybko z daleka nie pokapowali - co jak co Galant jest samochodem takiej klasy, że teoretycznie mógłby mieć fabryczne xenony
Wiecie może kto dobrze wykonuje takie przeróbki lub odnawia profesjonalnie reflektory?
komarsnk - 03-12-2012, 12:46
Nawet 4300K są bielsze niż żarówka
Zawsze można mieć w aucie komplet żarówek i przy policji zmienić żeby dowodu nie zabrali
A jak soczewka będzie dobrze zrobiona (nie będzie widać rzeźby) to nie będzie wiedział co i jak
Dread87 - 03-12-2012, 13:48
Ale na kloszu reflektorów wytłoczone są oznaczenia świadczące o normach, np Europejskich, jeśli tych wytłoczeń nie ma, to oznacza to tyle samo co dłubanina bez homologacji.
komarsnk - 03-12-2012, 14:54
Dread87 napisał/a: | Ale na kloszu reflektorów wytłoczone są oznaczenia świadczące o normach, np Europejskich, jeśli tych wytłoczeń nie ma, to oznacza to tyle samo co dłubanina bez homologacji. |
Na kloszu jest informacja o homologacji na żarówki halogenowe lub palniki xenonowe (i jeszcze kilka informacji) a nie czy to jest soczewka czy nie
Hugo - 03-12-2012, 15:40
MKV napisał/a: | Renowacja reflektorów w specjalistycznym zakładzie (łącznie z natryskiem nowej warstwy odbłyśnika | Nie ma sensu, odbłyśniki w EA są wyjątkowo trwałe, czyli nic nie da ich regeneracja). MKV napisał/a: | co jak co Galant jest samochodem takiej klasy, że teoretycznie mógłby mieć fabryczne xenony |
plecho1 - 03-12-2012, 18:59
Jak się trafi jakiś maniak z drogówki to wszystko przetrzepie.
Hugo - 03-12-2012, 19:09
MKV, te lampy z alle... to już z wyglądu badziew. Jeśli potrzebujesz auto na codzień to ja bym wolał kupić inne reflektory (chociażby od angola), zalożyć "na razie", a swoje dać komuś do montażu soczewek jeśli sam czujesz, że nie podołasz.
|
|
|