To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Mitsubishi SS 1.9 DIESEL - części, zamienniki

spacestarman - 05-12-2012, 11:20
Temat postu: Mitsubishi SS 1.9 DIESEL - części, zamienniki
Witam,

Jestem prawie zdecydowany co do zakupu MSS 1.9 Diesel. Chciałbym jednak przed tym zapytać, jakie są koszty i jakość elementów zamiennych ? Jakie elementy psują się najczęściej?

Przy okazji pytanie o spalanie - ile będzie palił mi ten samochodzik przy staniu w korkach w duży mieście ?

Z góry bardzo dziękuję

cns80 - 05-12-2012, 14:59

spacestarman napisał/a:
Jestem prawie zdecydowany co do zakupu MSS 1.9 Diesel. Chciałbym jednak przed tym zapytać, jakie są koszty i jakość elementów zamiennych ? Jakie elementy psują się najczęściej?
Zamienników mało. Ale nic się nie psuje. Komplet małych wahaczy do tylnego zawieszenia kupiłem oryginalny u Japanese.
Przez 4 lata jazdy nic mi się nie zepsuło i nic więcej nie wymieniłem. Obecnie dopiero wymieniłem gumowe przewody hamulcowe za mniej niż 300 zł za komplet.
spacestarman napisał/a:
Przy okazji pytanie o spalanie - ile będzie palił mi ten samochodzik przy staniu w korkach w duży mieście ?
Przy staniu w korkach oraz dynamicznej jeździe po mieście komputer pokazuje mi 6,8 natomiast jest to zawyżone.
spacestarman - 05-12-2012, 15:25

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Zamierzam kupić autko z 2003 z przebigiem 180 tys. km dlatego mimo wszystko mysle, ze cos sie niebawem popsuje.

W takim razie rozumiem, ze przy jezdzie plynnej 70/80 na h moge sie spodziewac spalania na poziomie 5?

cns80 - 05-12-2012, 21:41

Mam właśnie takie i z takim przebiegiem. Naprawdę wszystko jest OK. Do wymiany amory (prawdopodobnie) i trochę kosmetyki (korozja). Nawet go w tej chwili sprzedaję. Turbina, wtryski, koło dwumasowe wszystko w najlepszym porządku.
Także jeśli kupisz egzemplarz ze znaną historią, a nie sprowadzanego z chińską książką serwisową wystawioną na lewo to będziesz zadowolony. Z tego co pamiętam jedyny MSS na tym forum, który miał w pełni udokumentowany przebieg zaliczył zgon dwumasy dopiero powyżej 240 tys. km dlatego przestrzegam przed cofanymi licznikami.

spacestarman - 05-12-2012, 21:51

I ile może kosztować naprawa ?
bgregor - 05-12-2012, 23:52

Na znanym portalu aukcyjnym dwumasa z tarczą i dociskiem nowe LUK kosztuje ok 1500zł.
cns80 - 06-12-2012, 07:49

bgregor napisał/a:
Na znanym portalu aukcyjnym dwumasa z tarczą i dociskiem nowe LUK kosztuje ok 1500zł.
+ robocizna kolejne 500 zł. Jak już masz wszystko na wierzchu to by się przydało od razu wymienić sprzęgło więc kolejne 700-800 zł. I tym sposobem wędrujemy w okolice 3 tys. :( Dlatego dwumasa musi być sprawna, ale zawsze loterią jest to jak długo jeszcze będzie sprawna.
spacestarman - 06-12-2012, 09:18

Mówimy tu o oryginalnych częściach czy zamiennikach ?
cns80 - 06-12-2012, 10:04

O zamienikach. Cen oryginałów nie chcesz znać :) (a jak chcesz to zadzwoń do ASO)
Tak jest w każdym dieslu, każdej marki (mowa o common rail).

JCH - 06-12-2012, 10:26

cns80 napisał/a:
bgregor napisał/a:
Na znanym portalu aukcyjnym dwumasa z tarczą i dociskiem nowe LUK kosztuje ok 1500zł.
+ robocizna kolejne 500 zł. Jak już masz wszystko na wierzchu to by się przydało od razu wymienić sprzęgło więc kolejne 700-800 zł. I tym sposobem wędrujemy w okolice 3 tys..
Nie postraszyłeś trochę kolegi, Patryk :?:
bgregor pisze o kole dwumasowym, tarczy i docisku - czyli komplet sprzęgła (no jeszcze łożysko oporowe). A LUK nie jest przypadkiem wkładany na pierwszy montaż :?:
Gdzieś mi się to obiło tu na forum ale nie wiem czy był to MSS, czy Outlander.... :roll:

W każdym razie LUK to chyba dobra marka, no nie :?:

Co do ankiety założonej do tematu....
Chyba nikt nie zdecyduje się na jednoznaczną odpowiedź bo niektóre zamienniki można znaleźć dobre w dobrych cenach (części do rozrządu, filtry, tarcze, klocki....). A niektóre części - pewnie tylko oryginał (vide pompa wspomagania za którą serwis krzyknął..... nie pamiętam już.... 5.900,- :shock: - jakoś tak). Z tym, że to było 5 lat temu - może teraz jest lepiej pod tym względem.

spacestarman - 06-12-2012, 11:12

Przyznam, że trochę to zaczyna brzmieć strasznie...rozumiem, że samochód jest dość bezawaryjny, ale zawsze jednak cos sie moze stac i z tego, co piszecie to kilka tysiaczkow nie moje...
RaVciO - 06-12-2012, 12:12

Nie mam diesela, ale koszty dwumasy, sprzęgła, turbiny itp. w nowszych dieselach bedą podobnie "duże" albo większe.

Wiadomo też, że nawet jeśli się takie rzeczy robi to raz na jakiś dłuższy czas jeśli dbasz o auto.

Jeśli jednak Cię takie rzeczy przerażają i nie jesteś przygotowany żeby w najgorszym przypadku wydać taką kasę niedługo po zakupie, to może lepiej pomyśleć o benzynie, a jak dużo jeździsz to o benzynie z lpg?

spacestarman - 06-12-2012, 12:14

Hmmm, wydaje mi się, że jednak zostanę przy tym DIESELU. Powiedzcie mi proszę jeszcze, czy jadąc na stację diagnostyczną, uzyskam informacje w jakim stanie są te elementy?
JCH - 06-12-2012, 12:36

spacestarman napisał/a:
Powiedzcie mi proszę jeszcze, czy jadąc na stację diagnostyczną, uzyskam informacje w jakim stanie są te elementy?
Nie sądzę. Zależy jakim mechanikiem jest diagnosta. Raczej tylko sprawdzi stan ogólny auta, stan hamulców, luzy w zawieszeniu i ewentualne wycieki (btw. z silnika MSS-a zawsze tam trochę cieknie, poci się po turbiną, od strony grodzi).

Z tym 5.900 za pompę się nie przerażaj. Serwis zdiagnozował u mnie przy stanie licznika ok. 60 tys km usterkę pompy wspomagania, krzyknął taką cenę a przy 105 tys. sprzedałem auto i z pompą nic więcej się nie działo.

Na pewno przygotuj się na wymianę oleju, filtrów i rozrządu po zakupie.

spacestarman - 06-12-2012, 12:39

Rozrząd był niedawno wymieniany. A jaki jest koszt za te 3 rzeczy ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group