Space Star Techniczne - Mitsubishi SS 1.9 DIESEL - części, zamienniki
spacestarman - 05-12-2012, 11:20 Temat postu: Mitsubishi SS 1.9 DIESEL - części, zamienniki Witam,
Jestem prawie zdecydowany co do zakupu MSS 1.9 Diesel. Chciałbym jednak przed tym zapytać, jakie są koszty i jakość elementów zamiennych ? Jakie elementy psują się najczęściej?
Przy okazji pytanie o spalanie - ile będzie palił mi ten samochodzik przy staniu w korkach w duży mieście ?
Z góry bardzo dziękuję
cns80 - 05-12-2012, 14:59
spacestarman napisał/a: | Jestem prawie zdecydowany co do zakupu MSS 1.9 Diesel. Chciałbym jednak przed tym zapytać, jakie są koszty i jakość elementów zamiennych ? Jakie elementy psują się najczęściej? | Zamienników mało. Ale nic się nie psuje. Komplet małych wahaczy do tylnego zawieszenia kupiłem oryginalny u Japanese.
Przez 4 lata jazdy nic mi się nie zepsuło i nic więcej nie wymieniłem. Obecnie dopiero wymieniłem gumowe przewody hamulcowe za mniej niż 300 zł za komplet.
spacestarman napisał/a: | Przy okazji pytanie o spalanie - ile będzie palił mi ten samochodzik przy staniu w korkach w duży mieście ? | Przy staniu w korkach oraz dynamicznej jeździe po mieście komputer pokazuje mi 6,8 natomiast jest to zawyżone.
spacestarman - 05-12-2012, 15:25
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Zamierzam kupić autko z 2003 z przebigiem 180 tys. km dlatego mimo wszystko mysle, ze cos sie niebawem popsuje.
W takim razie rozumiem, ze przy jezdzie plynnej 70/80 na h moge sie spodziewac spalania na poziomie 5?
cns80 - 05-12-2012, 21:41
Mam właśnie takie i z takim przebiegiem. Naprawdę wszystko jest OK. Do wymiany amory (prawdopodobnie) i trochę kosmetyki (korozja). Nawet go w tej chwili sprzedaję. Turbina, wtryski, koło dwumasowe wszystko w najlepszym porządku.
Także jeśli kupisz egzemplarz ze znaną historią, a nie sprowadzanego z chińską książką serwisową wystawioną na lewo to będziesz zadowolony. Z tego co pamiętam jedyny MSS na tym forum, który miał w pełni udokumentowany przebieg zaliczył zgon dwumasy dopiero powyżej 240 tys. km dlatego przestrzegam przed cofanymi licznikami.
spacestarman - 05-12-2012, 21:51
I ile może kosztować naprawa ?
bgregor - 05-12-2012, 23:52
Na znanym portalu aukcyjnym dwumasa z tarczą i dociskiem nowe LUK kosztuje ok 1500zł.
cns80 - 06-12-2012, 07:49
bgregor napisał/a: | Na znanym portalu aukcyjnym dwumasa z tarczą i dociskiem nowe LUK kosztuje ok 1500zł. | + robocizna kolejne 500 zł. Jak już masz wszystko na wierzchu to by się przydało od razu wymienić sprzęgło więc kolejne 700-800 zł. I tym sposobem wędrujemy w okolice 3 tys. Dlatego dwumasa musi być sprawna, ale zawsze loterią jest to jak długo jeszcze będzie sprawna.
spacestarman - 06-12-2012, 09:18
Mówimy tu o oryginalnych częściach czy zamiennikach ?
cns80 - 06-12-2012, 10:04
O zamienikach. Cen oryginałów nie chcesz znać (a jak chcesz to zadzwoń do ASO)
Tak jest w każdym dieslu, każdej marki (mowa o common rail).
JCH - 06-12-2012, 10:26
cns80 napisał/a: | bgregor napisał/a: | Na znanym portalu aukcyjnym dwumasa z tarczą i dociskiem nowe LUK kosztuje ok 1500zł. | + robocizna kolejne 500 zł. Jak już masz wszystko na wierzchu to by się przydało od razu wymienić sprzęgło więc kolejne 700-800 zł. I tym sposobem wędrujemy w okolice 3 tys.. | Nie postraszyłeś trochę kolegi, Patryk
bgregor pisze o kole dwumasowym, tarczy i docisku - czyli komplet sprzęgła (no jeszcze łożysko oporowe). A LUK nie jest przypadkiem wkładany na pierwszy montaż
Gdzieś mi się to obiło tu na forum ale nie wiem czy był to MSS, czy Outlander....
W każdym razie LUK to chyba dobra marka, no nie
Co do ankiety założonej do tematu....
Chyba nikt nie zdecyduje się na jednoznaczną odpowiedź bo niektóre zamienniki można znaleźć dobre w dobrych cenach (części do rozrządu, filtry, tarcze, klocki....). A niektóre części - pewnie tylko oryginał (vide pompa wspomagania za którą serwis krzyknął..... nie pamiętam już.... 5.900,- - jakoś tak). Z tym, że to było 5 lat temu - może teraz jest lepiej pod tym względem.
spacestarman - 06-12-2012, 11:12
Przyznam, że trochę to zaczyna brzmieć strasznie...rozumiem, że samochód jest dość bezawaryjny, ale zawsze jednak cos sie moze stac i z tego, co piszecie to kilka tysiaczkow nie moje...
RaVciO - 06-12-2012, 12:12
Nie mam diesela, ale koszty dwumasy, sprzęgła, turbiny itp. w nowszych dieselach bedą podobnie "duże" albo większe.
Wiadomo też, że nawet jeśli się takie rzeczy robi to raz na jakiś dłuższy czas jeśli dbasz o auto.
Jeśli jednak Cię takie rzeczy przerażają i nie jesteś przygotowany żeby w najgorszym przypadku wydać taką kasę niedługo po zakupie, to może lepiej pomyśleć o benzynie, a jak dużo jeździsz to o benzynie z lpg?
spacestarman - 06-12-2012, 12:14
Hmmm, wydaje mi się, że jednak zostanę przy tym DIESELU. Powiedzcie mi proszę jeszcze, czy jadąc na stację diagnostyczną, uzyskam informacje w jakim stanie są te elementy?
JCH - 06-12-2012, 12:36
spacestarman napisał/a: | Powiedzcie mi proszę jeszcze, czy jadąc na stację diagnostyczną, uzyskam informacje w jakim stanie są te elementy? | Nie sądzę. Zależy jakim mechanikiem jest diagnosta. Raczej tylko sprawdzi stan ogólny auta, stan hamulców, luzy w zawieszeniu i ewentualne wycieki (btw. z silnika MSS-a zawsze tam trochę cieknie, poci się po turbiną, od strony grodzi).
Z tym 5.900 za pompę się nie przerażaj. Serwis zdiagnozował u mnie przy stanie licznika ok. 60 tys km usterkę pompy wspomagania, krzyknął taką cenę a przy 105 tys. sprzedałem auto i z pompą nic więcej się nie działo.
Na pewno przygotuj się na wymianę oleju, filtrów i rozrządu po zakupie.
spacestarman - 06-12-2012, 12:39
Rozrząd był niedawno wymieniany. A jaki jest koszt za te 3 rzeczy ?
|
|
|