To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] drgania i uderzenie od napędu

viQ - 05-12-2012, 20:23
Temat postu: [3.2 DID] drgania i uderzenie od napędu
Witam,
mam pajero 3.2 did manual z 2001 roku, od początku jak go kupiłem (miał na liczniku 130 tys km, ale myślę ktoś mógł go odmłodzić o jakieś 50-100 tys km) przy zmianie biegów lub dodawaniu lub odjęciu gazu można było odczuć delikatne szarpnięcie - kopnięcie gdzieś w tylnych kołach, ogólnie pod siedzeniami tylnymi. Ostatnio, szczególnie na autostradach mniej więcej od prędkości 90-100 km/h odczuwa się dodatkowo jakby drgania od wałów i słychać jak się to wszystko kręci powstaje też jakby odgłos gdzieś w bagażniku efekt pudła rezonansowego. Znajomy mechanik mówi że to może być coś na łączeniu wałów przodu z tyłem, jakiś transfer case lub coś takiego. Kompletnie się na tym nie znam a chciałbym temu jakoś zaradzić jednocześnie nie dając się wrobić w wymianę wszystkich elementów na zasadzie że może się uda coś trafić.
Pytanie jak to dobrze zdiagnozować co jest do naprawy i kto to potrafi zrobić w rozsądnej odległości od Krakowa.

Heilsberg - 05-12-2012, 20:56

Zacząłbym od krzyżaków i wyważenia wału.
zbyszekm2 - 05-12-2012, 21:06

Złap za tylny wał i za przegub homo-kinetyczny i zobacz czy ma luz na frezie. przez rewizje w skrzyni biegów ( pod taką osłonka gumowa) zobacz czy koło dwumasowe nie ma luzu. jeśli przy odpalaniu i gaszeniu jest szarpnięcie to jest prawdopodobne.
viQ - 06-12-2012, 14:41

Sprzęgło i dwumasa była wymieniana, objawy dotyczące uderzenia przy dodawaniu gazu lub zmiany biegów jak były tak są niezależnie od sprzęgła i dwumasy. Wibracje na wale (o ile to wał) pojawiły stosunkowo niedawno. No i zasadnicze pytanie kto to umie zrobić bo ja nawet nie wiem za co złapać co gdzie chwycić. Ktoś z rejonu Krakowa jest zainteresowany żeby to sprawdzić? kogo polecacie.
HANSOLOOO - 20-12-2012, 21:02

viQ napisał/a:
Sprzęgło i dwumasa była wymieniana, objawy dotyczące uderzenia przy dodawaniu gazu lub zmiany biegów jak były tak są niezależnie od sprzęgła i dwumasy. Wibracje na wale (o ile to wał) pojawiły stosunkowo niedawno. No i zasadnicze pytanie kto to umie zrobić bo ja nawet nie wiem za co złapać co gdzie chwycić. Ktoś z rejonu Krakowa jest zainteresowany żeby to sprawdzić? kogo polecacie.

Tuleje wachacza tylniego wzdłużnego lub tuleje trzymające główkę mostu.
Pozdrawiam

zbyszekm2 - 21-12-2012, 06:55

viQ napisał/a:
Sprzęgło i dwumasa była wymieniana, objawy dotyczące uderzenia przy dodawaniu gazu lub zmiany biegów jak były tak są niezależnie od sprzęgła i dwumasy. Wibracje na wale (o ile to wał) pojawiły stosunkowo niedawno. No i zasadnicze pytanie kto to umie zrobić bo ja nawet nie wiem za co złapać co gdzie chwycić. Ktoś z rejonu Krakowa jest zainteresowany żeby to sprawdzić? kogo polecacie.

Może to tez być efekt zbyt długiego użytkowania pajero z zepsuta dwumasa. . Wtedy robią się nadmierne luzy w skrzyni i reduktorze. Na wałku zdawczym z reduktora spotykamy nawet takie przypadki, że bezwład tego wałka wynosi nawet 80 st.

PiotrC - 25-12-2012, 21:13

Jeśli nie są to jakieś mocne uderzenia tylko lekkie stuknięcia to jest normalne. Po prostu te typy tak mają :cry:
viQ - 28-12-2012, 18:53

Ponawiam jeszcze prośbę czy któryś z Kolegów podejmie się diagnostyki tego problemu lub czy możecie kogoś polecić. Mogę gdzieś dojechać w rozsądnej odległości od Krakowa.
wojtekkkkk - 28-12-2012, 20:46

Jak byś wybierał się na wycieczkę w okolice lublina, to chętnie wszystko sprawdzę, możliwa także naprawa każdej usterki. Mam wieloletnie doświadczenie.
mikello - 16-01-2013, 22:45

viQ napisał/a:
Ponawiam jeszcze prośbę czy któryś z Kolegów podejmie się diagnostyki tego problemu lub czy możecie kogoś polecić. Mogę gdzieś dojechać w rozsądnej odległości od Krakowa.


poszukaj na tym forum ale w grupie innych modeli , jest w okolicy Krakowa na wiosce jakiejsc bardzo dobry mechanik od miskow.

matt4 - 30-03-2014, 22:17

Witam, też mam takie stukanie, wymieniłem skrzynię biegów, bo miałem już spory luz na frezach wałka łączącego skrzynię z reduktorem, co powodowało drżenia, teraz zostały tylko te stuki

Stuki przy dodaniu i puszczeniu gazu i podczas zmiany biegów

homokinetyki 100% sprawne,
tuleje na moście wymienione (most mocno podskakuje ale gumy dobre)

nie wiem może to wina mostu? jak myślicie

grzerog - 23-03-2015, 20:02

Witam. Wrócę do tematu i mam pytanie co było powodem tych uderzeń w tylnym moście. Jestem od niedawna posiadaczem samochodu i właśnie jest coś takiego. Po sprawdzeniu poduszek, stwierdzam że ta duża trzymająca dyfer jest chyba urwana. Proszę o poradę
techsm - 23-03-2015, 23:07

Cytat:
Po sprawdzeniu poduszek, stwierdzam że ta duża trzymająca dyfer jest chyba urwana. Proszę o poradę


Nie powiemy Ci na odległość czy jest "urwana" czy nie ...

Często te stuki to tzw. efekt wagonowy. Suma luzów. Nie ma jednego wadliwego elementu. Każdy jest zużyty. Jaki przebieg ? Który rocznik ? Automat czy manual ?

zbyszekm2 - 24-03-2015, 07:59

grzerog napisał/a:
Witam. Wrócę do tematu i mam pytanie co było powodem tych uderzeń w tylnym moście. Jestem od niedawna posiadaczem samochodu i właśnie jest coś takiego. Po sprawdzeniu poduszek, stwierdzam że ta duża trzymająca dyfer jest chyba urwana. Proszę o poradę

Odkręć wał od zabieraka tylnego mostu. Jak będziesz miał go w reduktorze, wrzuć na jakiś bieg i pokręć nim w prawo i zobacz jak duży bezwład jest. Później pokręć zabierakiem na moście i tez zobacz jak duży bezwład jest. A na koniec wyjmij wał i sprawdź jakie są luzy na kinetykach.

techsm - 24-03-2015, 17:29

Odkręcając wał - oznacz jego pozycję i tak samo przykręć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group