Pajero III - [3.2 DID] drgania i uderzenie od napędu
viQ - 05-12-2012, 20:23 Temat postu: [3.2 DID] drgania i uderzenie od napędu Witam,
mam pajero 3.2 did manual z 2001 roku, od początku jak go kupiłem (miał na liczniku 130 tys km, ale myślę ktoś mógł go odmłodzić o jakieś 50-100 tys km) przy zmianie biegów lub dodawaniu lub odjęciu gazu można było odczuć delikatne szarpnięcie - kopnięcie gdzieś w tylnych kołach, ogólnie pod siedzeniami tylnymi. Ostatnio, szczególnie na autostradach mniej więcej od prędkości 90-100 km/h odczuwa się dodatkowo jakby drgania od wałów i słychać jak się to wszystko kręci powstaje też jakby odgłos gdzieś w bagażniku efekt pudła rezonansowego. Znajomy mechanik mówi że to może być coś na łączeniu wałów przodu z tyłem, jakiś transfer case lub coś takiego. Kompletnie się na tym nie znam a chciałbym temu jakoś zaradzić jednocześnie nie dając się wrobić w wymianę wszystkich elementów na zasadzie że może się uda coś trafić.
Pytanie jak to dobrze zdiagnozować co jest do naprawy i kto to potrafi zrobić w rozsądnej odległości od Krakowa.
Heilsberg - 05-12-2012, 20:56
Zacząłbym od krzyżaków i wyważenia wału.
zbyszekm2 - 05-12-2012, 21:06
Złap za tylny wał i za przegub homo-kinetyczny i zobacz czy ma luz na frezie. przez rewizje w skrzyni biegów ( pod taką osłonka gumowa) zobacz czy koło dwumasowe nie ma luzu. jeśli przy odpalaniu i gaszeniu jest szarpnięcie to jest prawdopodobne.
viQ - 06-12-2012, 14:41
Sprzęgło i dwumasa była wymieniana, objawy dotyczące uderzenia przy dodawaniu gazu lub zmiany biegów jak były tak są niezależnie od sprzęgła i dwumasy. Wibracje na wale (o ile to wał) pojawiły stosunkowo niedawno. No i zasadnicze pytanie kto to umie zrobić bo ja nawet nie wiem za co złapać co gdzie chwycić. Ktoś z rejonu Krakowa jest zainteresowany żeby to sprawdzić? kogo polecacie.
HANSOLOOO - 20-12-2012, 21:02
viQ napisał/a: | Sprzęgło i dwumasa była wymieniana, objawy dotyczące uderzenia przy dodawaniu gazu lub zmiany biegów jak były tak są niezależnie od sprzęgła i dwumasy. Wibracje na wale (o ile to wał) pojawiły stosunkowo niedawno. No i zasadnicze pytanie kto to umie zrobić bo ja nawet nie wiem za co złapać co gdzie chwycić. Ktoś z rejonu Krakowa jest zainteresowany żeby to sprawdzić? kogo polecacie. |
Tuleje wachacza tylniego wzdłużnego lub tuleje trzymające główkę mostu.
Pozdrawiam
zbyszekm2 - 21-12-2012, 06:55
viQ napisał/a: | Sprzęgło i dwumasa była wymieniana, objawy dotyczące uderzenia przy dodawaniu gazu lub zmiany biegów jak były tak są niezależnie od sprzęgła i dwumasy. Wibracje na wale (o ile to wał) pojawiły stosunkowo niedawno. No i zasadnicze pytanie kto to umie zrobić bo ja nawet nie wiem za co złapać co gdzie chwycić. Ktoś z rejonu Krakowa jest zainteresowany żeby to sprawdzić? kogo polecacie. |
Może to tez być efekt zbyt długiego użytkowania pajero z zepsuta dwumasa. . Wtedy robią się nadmierne luzy w skrzyni i reduktorze. Na wałku zdawczym z reduktora spotykamy nawet takie przypadki, że bezwład tego wałka wynosi nawet 80 st.
PiotrC - 25-12-2012, 21:13
Jeśli nie są to jakieś mocne uderzenia tylko lekkie stuknięcia to jest normalne. Po prostu te typy tak mają
viQ - 28-12-2012, 18:53
Ponawiam jeszcze prośbę czy któryś z Kolegów podejmie się diagnostyki tego problemu lub czy możecie kogoś polecić. Mogę gdzieś dojechać w rozsądnej odległości od Krakowa.
wojtekkkkk - 28-12-2012, 20:46
Jak byś wybierał się na wycieczkę w okolice lublina, to chętnie wszystko sprawdzę, możliwa także naprawa każdej usterki. Mam wieloletnie doświadczenie.
mikello - 16-01-2013, 22:45
viQ napisał/a: | Ponawiam jeszcze prośbę czy któryś z Kolegów podejmie się diagnostyki tego problemu lub czy możecie kogoś polecić. Mogę gdzieś dojechać w rozsądnej odległości od Krakowa. |
poszukaj na tym forum ale w grupie innych modeli , jest w okolicy Krakowa na wiosce jakiejsc bardzo dobry mechanik od miskow.
matt4 - 30-03-2014, 22:17
Witam, też mam takie stukanie, wymieniłem skrzynię biegów, bo miałem już spory luz na frezach wałka łączącego skrzynię z reduktorem, co powodowało drżenia, teraz zostały tylko te stuki
Stuki przy dodaniu i puszczeniu gazu i podczas zmiany biegów
homokinetyki 100% sprawne,
tuleje na moście wymienione (most mocno podskakuje ale gumy dobre)
nie wiem może to wina mostu? jak myślicie
grzerog - 23-03-2015, 20:02
Witam. Wrócę do tematu i mam pytanie co było powodem tych uderzeń w tylnym moście. Jestem od niedawna posiadaczem samochodu i właśnie jest coś takiego. Po sprawdzeniu poduszek, stwierdzam że ta duża trzymająca dyfer jest chyba urwana. Proszę o poradę
techsm - 23-03-2015, 23:07
Cytat: | Po sprawdzeniu poduszek, stwierdzam że ta duża trzymająca dyfer jest chyba urwana. Proszę o poradę |
Nie powiemy Ci na odległość czy jest "urwana" czy nie ...
Często te stuki to tzw. efekt wagonowy. Suma luzów. Nie ma jednego wadliwego elementu. Każdy jest zużyty. Jaki przebieg ? Który rocznik ? Automat czy manual ?
zbyszekm2 - 24-03-2015, 07:59
grzerog napisał/a: | Witam. Wrócę do tematu i mam pytanie co było powodem tych uderzeń w tylnym moście. Jestem od niedawna posiadaczem samochodu i właśnie jest coś takiego. Po sprawdzeniu poduszek, stwierdzam że ta duża trzymająca dyfer jest chyba urwana. Proszę o poradę |
Odkręć wał od zabieraka tylnego mostu. Jak będziesz miał go w reduktorze, wrzuć na jakiś bieg i pokręć nim w prawo i zobacz jak duży bezwład jest. Później pokręć zabierakiem na moście i tez zobacz jak duży bezwład jest. A na koniec wyjmij wał i sprawdź jakie są luzy na kinetykach.
techsm - 24-03-2015, 17:29
Odkręcając wał - oznacz jego pozycję i tak samo przykręć.
|
|
|