To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Eksploatacja Diesla w zimę

Dread87 - 10-12-2012, 09:20
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Eksploatacja Diesla w zimę
Witam, ponieważ nadeszła zima, czas mrozów i galaretki w układach paliwowych Naszych diesli, chciałem poprosić Was o kilka rad, poprosić o jakieś sprawdzone rozwiązania, dowiedzieć się co lać do baku i jak, żeby było dobrze i bezpiecznie dla silnika.
Jak od dawna wiadomo, ceny paliw na Polskim rynku nie sprzyjają, kasa się nie zgadza, a w baku co raz mniej, dlatego większość z Nas - użytkowników, kierowców - tankuje - nie oszukujmy się - tańsze paliwo.
Wiadomo, że to co tańsze jest gorszej jakości, mniej odporne na mrozy itp.
Oczywiście są droższe i lepsze paliwa, ale nikt z Nas dokładnie nie wie kiedy była dostawa "świeżego" paliwa na stacji i tu rodzą się pytania:
- czy ryzykować i zalać lepszego paliwa, (verva, vpower, itp) które są z racji swoich cen i raczej małego zbytu nie wiadomo jak długo w zbiornikach na stacji?
- tankować zwykłe paliwo i dolewać dodatków do paliwa?
- tankować zwykłe paliwa z "dodatkami" typu benzyna, jeśli tak to jakie proporcje są bezpieczne, czy grozi to uszkodzeniami, zatykaniem filtra paliwa itp?
- czy nie jest mitem, że dolewa się np. denaturatu, spirytusu technicznego itp do paliwa? Jakie mogą być tego skutki?
Jak robić, żeby nie mieć problemu z odpaleniem samochodu przy mrozach rzędu -20*C? Jak zapobiec wytrąceniu się parafiny itp. Proszę o rady, sugestie.
Chciałbym aby wypisane były sprawdzone metody, nie chciałbym odpowiedzi typu "podobno znajomy, kiedyś ponoć itp itd.
Pozdrawiam i za każdą odpowiedź dziękuje;)

Owczar - 10-12-2012, 09:34

Aby jeździć na paliwie z Auchan przy mrozach rzędu -30 lałem do on Diesel Skydd (proporcje jak na opakowaniu) oraz PB95 w stosunku 1/10 do ropy. Śmigał jak złoto i palił bez problemu w największe mrozy. Nie było żadnych problemów, a filtr paliwa nie był wymieniany przez 2 lata.
Dread87 - 10-12-2012, 09:41

Owczar, czyli dałeś Diesel Skydd i PB jednocześnie?
Owczar - 10-12-2012, 09:42

Tak.
Dread87 - 10-12-2012, 09:43

Czy ma znaczenie czy wleje PB95 lub PB98?
Owczar - 10-12-2012, 09:45

Nie ma, ale 95 jest tańsze ;) Myślę, że stosunek PB do ON może też wynosić 1/12. Teoretycznie diesel skydd wystarcza, ale czasem trafiają się podróbki tego specyfiku, dlatego wolałem dmuchać na zimne ;)
m6riano - 10-12-2012, 15:38

Ja kiedyś przez pomyłke zalałem 9 litrów benzyny na 60litrowy zbiornik w A klasie i też nic sie nie stało..
milo - 10-12-2012, 15:43

Jak mam coś lać przy niskich temperaturach - bardzo niskich to tylko liqui moly
Andrew - 10-12-2012, 21:12

Ja tamtej zimy raz zalałem paliwa letniego i miałem lekkie problemy. A tak pełen bak ON i nie dolewałem nic, chodził bez problemu.
JCH - 10-12-2012, 22:32

Dread87 napisał/a:
Wiadomo, że to co tańsze jest gorszej jakości, mniej odporne na mrozy itp.
No właśnie nie.
Nie do końca sprecyzowałeś co masz na myśli pisząc "tańsze paliwo". Czy paliwo ze stacji u przysłowiowego pana Henia (ale czy są jeszcze takie stacje :?: ), czy zwykły ON zamiast Verva, Ultimate czy coś tam jeszcze :roll:
Opinie na forach od użytkowników diesli (szczególnie po ubiegłej zimie) są takie, że prędzej zamarza (wytrąca się parafina) w tych niby lepszych paliwach. Dlatego ja (w tej chwili 10 lat użytkowania diesla) tankuję najzwyklejszy ON (od 10 lat tylko na stacjach NESTE), nie wlewałem nic, kompletnie nic, żadnych dodatków przeciw wytrącaniu się parafiny. Co prawda w nocy samochód stoi w garażu ale czy to w czasie różnych wyjazdów, czy pod pracą temp. spadała do ok. -20° -25°C i spoko - samochód odpalał.

Grunt to sprawny akumulator, sprawne świece żarowe, brak wody w układzie. Pewnie dobrze byłoby wymieniać przed zimą niż po zimie.
Myślę, że do -20°C nie powinno być problemu z paliwem jeśli trzyma normę (tankuj na dobrych stacjach). Poniżej.... być może lepiej przezornie dolać tego skydda.

Dread87 - 11-12-2012, 09:05

JCH, chodziło mi to, że tańsze paliwa nie mają dodatków
Andrew - 11-12-2012, 09:20

Cytat:

JCH, chodziło mi to, że tańsze paliwa nie mają dodatków

A czy jesteś pewien, że np. VERVA ma :wink: :?:

Owczar - 11-12-2012, 09:21

Mi paliwo z Auchan zamarzło przy -20.
JCH - 11-12-2012, 19:19

Owczar napisał/a:
Mi paliwo z Auchan zamarzło przy -20.
Może Kujawski im nie schodził i dolali do zbiorników ;)

A mieli wtedy zimowe paliwo :?:
Ub. zimy było tak, że mrozy przyszły nagle. Podobno wiele stacji jechało "po bandzie" i pomimo że był grudzień sprzedawali jeszcze paliwo letnie czy też przejściowe. A tu ciach, przyszło -20° i zaczęło zamarzać.
Dlatego tankuję tam gdzie tankuję. Chwalą się, że jest tak:
Cytat:
ON letni od 1 maja do 15 września
ON przejściowy od 16 marca do 30 kwietnia i od 16 września do 15 listopada ( CFPP -10 st C )
ON zimowy od 16 listopada do 15 marca ( CFPP -20 st C )

Przezornie chyba kupię tego skydda bo pewnie zima dopiero uderzy.

Owczar - 11-12-2012, 19:22

JCH napisał/a:
A mieli wtedy zimowe paliwo
Ub. zimy było tak, że mrozy przyszły nagle. Podobno wiele stacji jechało "po bandzie"



Bardzo możliwe, że było tak jak piszesz, bo to byłą pierwsza fala mrozów, a tankowałem jakoś 3 tyg wcześniej, ale jak raz zamarznie ON to nie ma się ochoty na testowanie :) Przy -20 reanimowałem auto na drodze, bo na domiar złego nie zamarzło na postoju tylko jak już jechałem...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group