To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] Po czym poznać, że rozrząd jest do wymiany

spacestarman - 11-12-2012, 09:47
Temat postu: [MSS DID] Po czym poznać, że rozrząd jest do wymiany
Cześć,

Nie mam informacji na temat tego, kiedy był wymieniany rozrząd. Czy poznam jakoś, że już nadszedł czas czas na wymianę? Silnik zacznie inaczej pracować itd?

Z góry dzięki za odpowiedź

plecho1 - 11-12-2012, 10:12

To niestety trudna i nie dająca 100% pewności sprawa, ja też w swoim aucie chciałem jakoś sprawdzić ale ostatecznie dla świętego spokoju wymieniłem.
spacestarman - 11-12-2012, 10:13

W MSS ? Ile Cie kosztowała taka przyjemność ?
plecho1 - 11-12-2012, 13:51

Zmieniałem w mojej Carismie, robiłem to sam więc płaciłem jedynie za części. Do Twego auta komplet kosztuje od 300 do 400zł. Często mechanicy za montaż biorą podobną kasę jak koszt części.
Tu masz kilka kompletów do Twojego auta http://moto.allegro.pl/li...&category=50844

spacestarman - 11-12-2012, 13:53

Bardzo dziękuję, a znacie jakiegoś mechanika, który robi to w miare tanio w Małopolsce? Ja usłyszałem za komplet z robocizną 1200 zł. To chyba trochę za dużo
plecho1 - 11-12-2012, 13:57

Tu masz schemat rozrządu w Twoim aucie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1444080.html
Powiem szczerze, że jest mało skomplikowany więc raczej nie powinien tyle kosztować. Chyba że jest zły dostęp w Twoim aucie i żeby się do tego dostać, to trzeba z pół samochodu rozebrać.

spacestarman - 11-12-2012, 14:01

Dzięki, mam tylko nadzieję, że nie podejmę samodzielnej próby zrobienia tego...
cakp - 12-12-2012, 16:48

Niestety nie ma objawów "kończącęgo się rozrządu". Musisz zdać sie na słowa zaufania poprzedniego właściciela albo książkę serwisową. Sa przypadki gdzie rozrząd potrafił się rozleciec po 10tyś od wymiany nagle w trasie. Są i takie co wytrzymają 150tyś. Wymiana chyba średnio co 60tyś km. Zawsze można zdjąć obudowę i sprawdzić pasek czy nie ma pękających rowków poprzez odgięcie go lub ich częściowy brak , to ostatnie to jak jeżdzenie z miną. Lecz jak już rozbierzesz to lepiej wymienić:) Ja u siebie po zakupie wymieniłem odrazu w warsztacie który mi dał na to gwarancję, stary pasek był w porządku wyglądał jak nowy.
Faraday - 13-12-2012, 07:12

spacestarman napisał/a:
W MSS ? Ile Cie kosztowała taka przyjemność ?

W tym roku zmieniałem rozrząd. Co prawda w Cari, ale to to samo.
Koszt części (ja kupiłem zestaw SKF - podobno najlepszy i najdroższy) - pasek rozrządu, pompa i rolka napinająca - ok. 400zł
Dodatkowo wymieniony został pasek alternatora i rolka - 150zł.
Koszt wymiany to ok. 250zł u polecanego mechanika.

Dodatkowo wymienił świece, gdzie przy jednej był poważny problem.

Ogólnie zamknąłem się w kwocie 800zł wraz z częściami.

Można to zrobić taniej, ale wolę mieć pewność, że jest dobrze.

Jeśli chodzi o sam rozrząd, to myślę, że można to zrobić samodzielnie. Raczej żaden sprzęt nie jest potrzebny. Rozrząd ustala się według znaków na kołach i na pasku.

spacestarman - 13-12-2012, 08:44

Rozumiem, w takim razie się raczej zbiorę i sobie to zrobię u mechanika. Sam się na tym nie znam, więc nie będę się brał
plecho1 - 13-12-2012, 08:50

Nie jest to trudna operacja a i w sieci jest wiele opisów. Trzeba jednak mieć kilka rodzajów narzędzi - kluczy i być przygotowanym, że czasem będzie potrzebna druga osoba do pomocy.
cakp - 13-12-2012, 10:50

Dodam jeszcze że wymieniałem sam rozrząd bez pompy wody (czyli pasek i rolka )mechanik stwierdził że nie ma potrzeby jeśli z pompy wody nie cieknie. Koszt wymiany 250zł w Płocku, ale z tego co widzę to chyba jakaś uniwersalna cena bez względu na województwo.
spacestarman - 13-12-2012, 10:51

możliwe, że u mnie cena, którą krzyknął mechanik to uwzględniała
cns80 - 15-12-2012, 15:26

cakp napisał/a:
Dodam jeszcze że wymieniałem sam rozrząd bez pompy wody (czyli pasek i rolka )mechanik stwierdził że nie ma potrzeby jeśli z pompy wody nie cieknie.
To zacznie i będziesz miał dodatkowe koszta. Pompę wymieniamy zawsze w dieslowskim MSS, bo nowy pasek ma lepsze właściwości niż zużyty i za chwilę pompa zacznie lać.
Rozrząd polecam zrobić na oryginałach (oczywiście nie tych kupionych w aso tylko na wolnym rynku).
Pierwszym objawem że rozrząd trzeba zrobić jest umowa kupna samochodu :) Nigdy nie wiesz czy został faktycznie zmieniony, czy został założony poprawnie (niektórzy "mechanicy" nie potrafią obchodzić się z napinaczem), ani jakie części zostały użyte. To żadna oszczędność, jak później zabulisz 5 razy więcej za używany silnik i znowu będziesz musiał dopłacić za rozrząd, bo znowu brak pewności :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group