Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Sterownik do SRS - zastępniki
szkuba - 13-12-2012, 21:08 Temat postu: [MSS 1.3] Sterownik do SRS - zastępniki Po ostatnim praniu tapicerki padł mi sterownik SRS. Numer części to MR282 (jeśli dobrze spisałem). Czy są jakieś zamienniki które można by również zastosować? Samochód ma jedną poduszkę kierowcy i napinacze pasów.
cakp - 14-12-2012, 09:20
Procedura po zalaniu
Wyciągnij sterownik
rozbierz go
Kup "kontakt S" i " Kontakt U" ( małe spray)
znajdz stara szczoteczke do zebów
spsiukaj i oczysc w srodku z osadu po wodzie
Wszystko powyższe zadziała jesli woda nie zrobiła zwarcia na stykach. Jesli nie widzisz nadpalonej płytki. O działaniu"kontakt" doczytasz na necie. Daj znac czy sie udało. Zrób zdjecia jak mozesz jak to wyglada w srodku po zalaniu
drtymf - 15-12-2012, 07:13
Tylko, że problem polega na tym, że mimo iż nie będzie zapalało kontrolki SRS sygnalizując błąd nigdy nie masz pewności czy sterownik działa poprawnie do momentu wypadku albo kiedy Ci podczas jazdy albo postoju poduszki odpali - wątpliwa przyjemność.
Z racji potencjalnego zagrożenia sterowniki i inne układy poduszek nigdy nie powinny być zakładane używane ani regenerowane po wypadku bo nie wiadomo jak się zachowają w sytuacji awaryjnej. Zawsze po odpaleniu układu należy wymienić elementy wykonawcze w tym sterownik na nowe. Szczególnie dotyczy to sterownika który jest najważniejszą częścią układu i jest "jednorazowy". Po uszkodzeniu czy odpaleniu zawsze trzeba go wymienić na nówkę.
Tako rzeczą eksperci od tematu - akurat nie ma prawa im nie wierzyć.
Ja dla własnego bezpieczeństwa wymienił bym na nowy nawet mimo kosztów.Wiadomo jak to jest z zalana elektroniką.
W tej chwili masz SRS w wersji - na papierze jest a w praktyce możliwe,że zadziała.
Zamienników prawdopodobnie nie ma i nie polecałbym stosowania.
cns80 - 15-12-2012, 15:14
drtymf napisał/a: | Z racji potencjalnego zagrożenia sterowniki i inne układy poduszek nigdy nie powinny być zakładane używane ani regenerowane po wypadku bo nie wiadomo jak się zachowają w sytuacji awaryjnej. Zawsze po odpaleniu układu należy wymienić elementy wykonawcze w tym sterownik na nowe. Szczególnie dotyczy to sterownika który jest najważniejszą częścią układu i jest "jednorazowy". Po uszkodzeniu czy odpaleniu zawsze trzeba go wymienić na nówkę. | Dokładnie.
szkuba - 17-12-2012, 20:32
cns80 napisał/a: | trzeba go wymienić na nówkę | nie wiem czy taniej nie będzie razem z samochodem btw zgaśniecie kontrolki oznacza przejście testu i uzbrojenie poduszki - pytanie na ile dokładny jest samodzielny test sterownika
[ Dodano: 13-02-2013, 22:10 ]
Sterownik wymieniony na używany, zadziałał plug and play. BTW nowy ori kosztuje ~870 EUR
|
|
|