Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] jakiej firmy sterownik silnika do 2,2 156did
novy23 - 18-12-2012, 13:22 Temat postu: [II 2.2 DID] jakiej firmy sterownik silnika do 2,2 156did witam wszystkich,jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.Otóż chce założyć powerbox firmy vtech tylko nie wiem jakiej firmy jest sterownik silnika?
pozdrwiam i proszę o odpowiedz
Witoldu - 18-12-2012, 15:10
VTECH to wie .
novy23 - 18-12-2012, 16:36
tak, tylko mam okazję kupić box od 607 2.2hdi 137 a tam jest sterownik boscha,a nie wiem jaki jest u mnie
mitsu00 - 18-12-2012, 21:58
novy23 napisał/a: | tak, tylko mam okazję kupić box od 607 2.2hdi 137 a tam jest sterownik boscha,a nie wiem jaki jest u mnie | W moim bylym OII 2.2 byl sterownik BOSCHA. Najprosciej to otworz maske i zobacz co na sterowniku jest napisane A tak na marginesie to nie wiem czy powerbox ci bedzie dzialal bo 2.2 HDI w OII ma pozakladane blokady na takowe. W moim przypadku przeprogramowanie sterownika pomoglo i wgranie nowej mapy. Powerbox nie dzialal bo komp od razu wywalal bledy. Na 99% bedziesz mial tak samo. Popros o wgranie mapy z nowym programem i bedzie git.
jmgmotocykle - 18-12-2012, 22:15
o ile mnie pamięc nie myli to C-16 - nie bedzie ci pasował do innego puga (poza 4007) , bo to nowy sterownik , po raz pierwszy zastosowany w outku... jak mitsu00 pisze: z tym gównem bedziesz miał tylko problemy - poczytaj fora ile sa warte pudełeczka... sam mozesz sobie to zrobić za jakieś 10 zł. - opornik na czujnik temp. zasysanego powietrza i juz masz oszukany sterownik - podaje więcej paliwa - czyli robi to co ów BOX... tylko patrzeć jak poleci ci DPF, turbo , a palił bedzie jak smok...
tokyo - 19-12-2012, 01:15
Witam
Do tego silnika niech ci zrobia mape. W boxy sie nie baw, niewielka roznica w cenie, a przynajmniej bedzie profi
Pozdrawiam
rezon - 19-12-2012, 07:39
dobry box - np vtecha to nie prosty opornik. Słynny rallyart to przecież też box - tyle że za kilka tys. zł. Przy okazji robienia mapy w Outku miałem okazję przebadania boxa vtech. Zysk mocy był ok. 10KM przy nastawie 3/10, od 5-6 zaczynał kopcić (silnik 2.0DiD). W sumie wynik hamowania boxa był OK. W żaden sposób boxa nie da się jednak porównać do dobrze zrobionej mapy uwzględniającej indywidualne cechy silnika z optymalizacją przebiegu krzywych mocy i momentu, a koszt aż tak bardzo się nie różni. Zanim założysz cokolwiek powinieneś wiedzieć, że ori sprzęgło i dwumasa Outka nie ma właściwie zapasu i poleci szybko. koszt części to ok. 3,5kzł + wymiana.
novy23 - 19-12-2012, 11:47
Pojeździłem, popytałem i raczej wgram nową mapę też vtecha . A sterownik w tym silniku to bosch.Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.
jmgmotocykle - 19-12-2012, 12:39
Cytat: | dobry box - np vtecha to nie prosty opornik. Słynny rallyart to przecież też box - tyle że za kilka tys. zł. Przy okazji robienia mapy w Outku miałem okazję przebadania boxa vtech. Zysk mocy był ok. 10KM przy nastawie 3/10, od 5-6 zaczynał kopcić (silnik 2.0DiD). W sumie wynik hamowania boxa był OK. W żaden sposób boxa nie da się jednak porównać do dobrze zrobionej mapy uwzględniającej indywidualne cechy silnika z optymalizacją przebiegu krzywych mocy i momentu, a koszt aż tak bardzo się nie różni. Zanim założysz cokolwiek powinieneś wiedzieć, że ori sprzęgło i dwumasa Outka nie ma właściwie zapasu i poleci szybko. koszt części to ok. 3,5kzł + wymiana. |
proszę cie nie obrażaj 2.2 porównując go z prostym konstrukcyjnie 2.0 ... to dwa inne światy...
mitsu00 - 19-12-2012, 21:19
rezon napisał/a: | dobry box - np vtecha to nie prosty opornik. Słynny rallyart to przecież też box - tyle że za kilka tys. zł. Przy okazji robienia mapy w Outku miałem okazję przebadania boxa vtech. Zysk mocy był ok. 10KM przy nastawie 3/10, od 5-6 zaczynał kopcić (silnik 2.0DiD). W sumie wynik hamowania boxa był OK. W żaden sposób boxa nie da się jednak porównać do dobrze zrobionej mapy uwzględniającej indywidualne cechy silnika z optymalizacją przebiegu krzywych mocy i momentu, a koszt aż tak bardzo się nie różni. Zanim założysz cokolwiek powinieneś wiedzieć, że ori sprzęgło i dwumasa Outka nie ma właściwie zapasu i poleci szybko. koszt części to ok. 3,5kzł + wymiana. | Do 2.2 nie ma zadnych boxow a bo silnik jest zblokowany na takie wynalazki. Jesli ktokolwiek, gdziekolwiek twierdzi inaczej - sciemnia. Swojego czasu zrobilem gruntowny reasearch tematu i skonczylo sie na indywidualnej mapie 195 koni i 440Nm. Auto latalo bokami prawie
novy23 - 20-12-2012, 21:19
A jak wytrzymalo sprzegło po taki modzie?ja myślałem nad 180km i ok. 420nm?jestem po wymianie gwarancyjnej sprzęgła i tylko o nie się obawiam.
mitsu00 - 20-12-2012, 21:56
novy23 napisał/a: | A jak wytrzymalo sprzegło po taki modzie?ja myślałem nad 180km i ok. 420nm?jestem po wymianie gwarancyjnej sprzęgła i tylko o nie się obawiam. | Zalezy od stylu jazdy. Jesli ciagle butujesz to musisz zamontowac sprzeglo ze wzmocnionym dociskiem. Dwumasa jednak moze dostac w kosc. Ja nie potrzebowalem byc pierwszy spod swiatel, ale miec zapas mocy przy wyprzedzaniu i mapa byla idealnie dostrojona pod ten wymog. Tez mialem sprzeglo wymieniane na gwarancji i po 40 tys km na wirusie tarcza byla jak nowa. Padl mi natomiast przeplywomierz 2 razy. Musisz zadbac o wymiane filtra powietrza w miare czesto i oleju co 10 tys. Ja od nowosci montowalem filtr powietrza BluePrint za 35 zl szt i wymienialem co 5/10 tys km. Nawet po 5 tys km potrafil byc czarny.
jmgmotocykle - 20-12-2012, 23:28
mitsu00 napisał/a: | novy23 napisał/a: | A jak wytrzymalo sprzegło po taki modzie?ja myślałem nad 180km i ok. 420nm?jestem po wymianie gwarancyjnej sprzęgła i tylko o nie się obawiam. | Zalezy od stylu jazdy. Jesli ciagle butujesz to musisz zamontowac sprzeglo ze wzmocnionym dociskiem. Dwumasa jednak moze dostac w kosc. Ja nie potrzebowalem byc pierwszy spod swiatel, ale miec zapas mocy przy wyprzedzaniu i mapa byla idealnie dostrojona pod ten wymog. Tez mialem sprzeglo wymieniane na gwarancji i po 40 tys km na wirusie tarcza byla jak nowa. Padl mi natomiast przeplywomierz 2 razy. Musisz zadbac o wymiane filtra powietrza w miare czesto i oleju co 10 tys. Ja od nowosci montowalem filtr powietrza BluePrint za 35 zl szt i wymienialem co 5/10 tys km. Nawet po 5 tys km potrafil byc czarny. |
każde sprzęgło padnie - i nie wierz w bajki, że sa ze wzmocnionym dociskiem - chwyt marketingowy!!!! - pisałem do sachsa i potwierdzili że to zamiennik ori - bez wzmocnienia. mam juz 4 sprzęgło , mapę na 198 km i 440 Nm i się po prostu z tym pogodziłem... faktem jest że z tych wszystkich sprzęgieł sachs wypada najlepiej (miałem w aucie Valeo, ori, sachs,luk) - i sachs... narazie daje radę... mam patent na to gów... ale czy zadział to się dowiem przy następnej wymianie - mam stare sprzęgło do którego przebiłem nieco grubsze okładziny z samochodów cięzarowych (dokładnie tirów) - wg. gościa który to robił , to napewno to wytrzyma gdyż okładziny sa wykonane z jakiegoś mega materiału o dużym tarciu i trwałości - zbliżone do spieków , ale nadajace się do uzytku codziennego... ale jak bedzie czas pokaże...
novy23 - 21-12-2012, 11:44
Filtr mam Pipercossa a olej i tak wymieniam co 10tys dla św. spokoju.Mapa jest mi potrzebna dla większej elastyczności samochodu, nie zależy na tym , żeby być pierwszym spod świateł.
paweldm - 21-04-2014, 20:38
A czy przy tych zmianach zostawiliście fap. Jak spalanie? Zastanawiam się nad zmianą mocy ale w wersji eko czyli cos ok 10% mocy i momentu więcej. Głównie zależy mi na elastyczności.
|
|
|