Carisma - Techniczne - 4G93 i regulacja zaworów
ReaperEzg - 18-12-2012, 17:31 Temat postu: 4G93 i regulacja zaworów Tak jak w temacie, carisma msx, 4g93, czy w tym motorze, zawory reguluje się ręcznie czy jest hydraulika ? Bo coś zaczyna pukać niepokojąco na zimnym, sporadycznie na ciepłym.
scoratir - 18-12-2012, 20:28
Jeśli dobrze kojarzę to 4G93 w MSX jest DOHC 140KM, tak? Jeśli tak to według manuala zawory regulowane są hydraulicznie. Jeśli wymiana oleju na lepszy nie pomaga to pewnie hydraulika do roboty... Ale może ktoś bardziej obeznany z MSX podpowie.
ReaperEzg - 20-12-2012, 18:11
czyli wychodzi na to że raczej bez mechanika się nie obejdzie, ciekawe jakie to będą koszta.
FTOrek - 20-12-2012, 19:11
Mam taki silnik w moim Colcie.Jeśli stuka sporadycznie i na zimnym to nie ma się czym przejmować.Taki ich urok.Jeśli stuka na ciepłym to wyczyść popychacze,przepłucz je,zalej dobrym olejem.Jeśli to nie pomoże kup nowe-gwarancji że będzie super też nie ma.
ReaperEzg - 20-12-2012, 20:22
czyli rewelacji nie ma, jeśli chodzi o ten motor, trzeba będzie pomyśleć w takim razie nad zmianą auta.
FTOrek - 21-12-2012, 09:28
Wymiana popychaczy lub ich czyszczenie wraz z wymianą oleju to jest regeneracja.
Gdy wypracowane są krzywki na wałkach to problem jest większy.Nie myślę jednak aby tak było.Jeśli tylko z tego powodu chcesz sprzedać takie auto to pisz cenę.
scoratir - 21-12-2012, 10:43
4G93 DOHC 140 KM... sam coś takiego bym kupił. Jaka tam jest skrzynia biegów? Dalej renault, czy już oryginalna japońska? Jak mówił kolega... pisz cenę
i9i - 21-12-2012, 10:58
A zamiana za GDI po lifcie wchodzi w grę?
kamil - 21-12-2012, 11:49
Skrzynia niestety dalej renault ale mozna połączyc z japońska .Jaka cena??
Krzyzak - 21-12-2012, 14:42
nie występowały ze skrzynią francuską, a już szczególnie DOHC
ReaperEzg - 21-12-2012, 14:54
Olej nie dawno był zalany, zmienię na syntetyk, zresztą gdzieś zakładałem temat w sprawie wyboru oleju. Jeśli to nie pomoże, nie bede się zastanawiał. Auto nie jest użytkowane na codzień, więc łaski mi nie robi, ale nie lubię jak cos nie jest zrobione na tip top. Co do ceny, nic w tej sprawie na dzien dzisiejszy nie powiem, a nawet jeśli dojdzie do sprzedaży to nie chce wam sprzedawać auta z defektem.
Co do zamiany, zagorzałym entuzjastą czy też specjalnym fanem carismy nie jestem( bez obrazy dla użytkowników), auto nie było kupowane pod konkretną marke, więc dzięki, ale nie skorzystam.
FTOrek - 21-12-2012, 14:56
Carisma MSX to skrzynia francuska.
My maniacy weżmiemy nawet z defektem.
scoratir - 21-12-2012, 18:30
ReaperEzg, to jaką w końcu masz skrzynię? Na linki czy na drążku?
ReaperEzg - 21-12-2012, 20:45
scoratir napisał/a: | ReaperEzg, to jaką w końcu masz skrzynię? Na linki czy na drążku? |
Od czasu zakupu, w aucie wymieniony olej i tarcze hamulcowe, poza tym nie było nic robione, kosmetycznie silnik reflektorów i anteny. Nic więcej nie robione, co do skrzyni, mieszka nawet nie podniosłem a co dopiero zebym się interesował co to za skrzynia, nawet nie wiedziałem ze to auto robione bylo tylko i wyłącznie w europie, a przekonany bylem ze kupuje japonczyka.
PINO87 - 26-12-2012, 11:40
msx francuska skrzynia
tak zmień msx na gdi wtedy jeszcze bardziej będziesz slyszal klekoczące zawory walczyl z zarastającą przepustnicą lub ją wymienial jak wersja bez linki (pada w niej sterownik a urzywana od ok 1000-1500pln)
do tego pompa wysokiego ciśnienia której też niczego nie brakuje
i mnustwo innych pierdułek które w tym motorze są zawodne i sprawiają spore problemy serwisowe
|
|
|